1/18, 1/16 auto

Ik ben al een tijdje op zoek naar een wat kleinere RC auto. Ik ben al in het bezit van een Losi micro T en een Turnigy mini Trooper maar beide auto' s zijn niet naar wens. De Turnigy wagen gaat al stuk als je er naar kijkt en de micro T is wel heel erg priegelig. Nou heb ik hier en daar wat rond gekeken en ik vroeg mij af welke auto nou het best bevalt.

1. Latraxx Rally/Teton/SST (over de rally is veel te vinden op dit forum):)
2. HPI Mini Recon (ziet er brushed vrij degelijk uit maar hoorde dat hij niet meer geproduceerd wordt)
3. ECX Torment
4. Losi Micro Truggy (eigenlijk een stuk kleiner dan de rest 1/24)

Ik weet dat er veel betere auto' s te vinden zijn in dit formaat maar het budget laat niet veel meer dan €150 toe.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de wat kleinere goedkopere auto' s.

Is een LC racing auto dan geen optie?
Die was geloof ik rond de 150 euro?
Of een Mini-T?

Ja die zijn zeker een optie. Als ik het goed zie heeft de Mini-T een 27mhz zender en dat is toch wel een grote afknapper. LC racing ligt wat boven het budget.

Mini T wordt al jaren niet meer gemaakt dus daar zou ik afblijven. Onderdelen zijn een ramp om te vinden.Als ik jou was zou ik eens kijken 2dehands naar een 1/16 mini revo/rally/slash...
Als je toch 1/18 wilt dan de teton.
Ik noem nu maar van 1 merk maar uiteraard zijn er meer leuke.

1/24 is leuk, maar vooral voor in huis en tuin.
Latrax zijn leuke wagentjes, best stevig en rijden leuk. Aangezien de teton betere schokdempers en stalen diffjes heeft lijkt me dit de beste keus. Eventueel doe je er een hobbyking brushless setje in en heb je een hele snelle teton.
De short course van latrax is van wat mindere kwaliteit, dus ik zou gaan voor teton.

Zelf heb ik de rally, ook erg leuk, beetje mee driften en op asfalt is het best leuk rijden. Wel een upgrade zoeken voor de wielen (zag ze al langs komen)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Duidelijk, Teton is de betere keuze. Helaas net een E-revvo 1/8 gekocht 2e hands. Maar als het budget het weer toestaat zal ik eens kijken naar de Teton of voor onnroad de rally. Wel jammer dat je een extra converter moet kopen met de latrax auto' s. Toch weer een beetje de Traxxas naai manier van extra geld verdienen. Verder vind ik het een prima merk.

Heeft u niet een andere lader voor andere auto's?
Dan kan u gewoon de stekker van de lader die met de Latrax komt er af knippen en een laadkabel maken voor de lader die u al heeft?
Of een andere stekker op de auto accu en auto solderen.

Back