1/18 Team Associated RC18T

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Nard Cox, 2 dec 2009.

  1. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Hallo allemaal,

    Het werd weer eens tijd om wat nieuws te kopen dus heb ik het kleine broertje van mijn recent aangeschaft RC8Te, de RC18T gekocht.

    Om de grote beter te bevatten heb ik hem samen met zijn grote broer en met mijn DX3S op de foto gezet.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Info
    RC18T Homepage
    PN 18T RTR = #20100
    PN 18T Factory Team = #20102
    Scale = 1:18
    Power = Electric
    Type = Off Road
    Length = 218mm
    Width = 182mm
    Weight = 540g
    Wheelbase = 154mm
    Internal Gear Ratio = 2.5:1
    Drive = 4WD shaft drive
    [​IMG]

    Mijn RC18T
    Mijn wagen is de Factory Team edition maar met enkele upgrades, de belangrijkste zijn:
    Motor : Hacker E3-49 4900kv brushless
    Esc : Quark Pro-Car 22a brushless
    RC18MT banden

    Hier nog een filmpje van hoe dit alles eruit ziet:

    ymwkpS7X0xk[/media] - First movie of my AE RC18T FT

    Zijn er andere mensen die ook met 1/18 rijden, zo ja welke, wat zijn de ervaringen (plus en minpunten)?

    Gr. Nard
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    ik rijd ook een op achtien, een tt zk2 2wd.
    inmiddels meet de tekin brushless setje, rijd leuk op 2 cellen, maar binnekort toch maar naar 3;)
    ook binnekort wat onderdelen van de aandrijflijn veranderen, is al vier jaar oud en beetje op hun eind;)
    maar vind het egt een heel leuk smijt autotje, kan heeeel veel hebben, en onderdelen zijn goedkoop als het nodig is, maar kan vaak weer wat vastklikken en is het goed;)

    enige jammere wat kan zijn, is dat je niet over heel ruig terein kan vanwege de bodem speling, maar ik vind dat niet zo erg;)(skate park ermee is trouwens ook erg verslavend;)
     
  3. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Heb deze alleen nog voor op de weg/oprit en in de huis gereden. Al heel even door wat redelijk lang gras, maar dan moet hij echt werken. Ook heb ik hem op wat kiezel gereden maar dan zie je hem stuiteren als een gek :)

    Hopelijk binnenkort wat meer rijtijd met dit dingetje.

    Ben trouwens op zoek gegaan naar LiPo's, maar weet iemand de exacte afmetingen die de RC18T kan hebben ? Over het 2S vs 3S verhaal. Heb nog niet echt goed top gereden met deze en heb nog niets met de gearing gedaan. Maar denk dat ik wel een 3S LiPo's mee bestel, kost iets van $10 ofzo.
     
  4. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    ja, ik rijd ook veel op weg, en lang gras lukt aalleen met snelheid en volgas;)
    en kiezeltjes stuiteren idd goe!!
     
  5. drkdgglr

    drkdgglr

    Lid geworden:
    13 aug 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Amsterdam
    leuke bak. volgens mij waren en niet echt grote nadelen aan deze auto. alleen werd het ontbreken van een gearcover genoemd, maar die kun je als hop-up kopen. daarnaast heeft exotek ook een heleboel goodies voor de rc18t.

    ik heb zelf een mlst2 en een m18mt gehad in deze schaal. de m18mt stuiterde off-road ook alle kanten op, de mlst2 ging juist erg mooi off-road. die was iets zwaarder en heeft grotere shocks.
     
  6. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Nadelen zijn : speling op het sturen, diffs moeten geshimt worden, MIP CVD's nodig (standaard op de FT), gearcover van DrivenPro's wordt aangeraden.

    Er zijn inderdaad heel veel hop-ups te vinden, maar heb besloten deze wagen basic te houden en niet te veel spares aan te leggen (iets wat ik met de andere auto's wel doe). Wellicht RPM wanneer een arm breekt of zo.

    Heb wel al liggen kijken naar de RC18B wing mod, hiervoor heb ik nieuwe shocktowers, wing mounts en natuurlijk de wing zelf nodig.
     
  7. Riko

    Riko

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    728
    Locatie:
    stroppendrager, Belgiƫ
    wat voor snelheden kan je met zo een kleine schaal halen?
     
  8. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
  9. edo

    edo

    Lid geworden:
    16 dec 2008
    Berichten:
    961
    Locatie:
    BE, Antwerpen
    Jipie...
    Een 1/18 erbij!
    Ik heb er ook 1, kijk hier maar: vorderingen-en-tunig-lrp-shark-18-race-monster

    Over het terrein...
    Ik heb op tapijt gereden en dat ging best goed, zelfs tegenover de 1/12 race auto's. De laatste keer dat ik daar reed was mijn auto wel 50% trager, ik ben dus wel benieuwd hoe het nu gaat. Op asfalt heb ik veel last van griprol, soms vliegt hij dan 5x zijdelings over de kop.
    Ik heb (jammer genoeg) nog niet kunnen testen op losse aarde enzo...

    Mijn grooste probleem is dat ik de hele tijd bezig ben met knutselen. Ik heb een 2,4 ghz zender besteld en vandaag wil ik nieuwe wielen en metalen weel schafts bestellen want ik kan nu niet rijden...

    Hoe snel mijn auto is weet ik niet. Ik denk over de 50. Ik ga geen 3s gebruiken want het gaat nu al rap en ik heb me 2s lipo nog niet eens geprobeert. Ook de hop-ups zullen hem nog wat sneller maken denk ik.

    grts
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  10. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Ja, ik wil ook wel een keer ergens indoor rijden, het liefst een wedstrijdje of zo.

    Ook wil ik wat onroad banden of foams erop leggen voor op de weg te racen.
     
  11. westcoast

    westcoast

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    2.561
    Locatie:
    Westland
    Heb er zelf ook 1 gehad ( clone variant , 100% hetzelfde) , erg leuk ding.
    mijne had er een 4900kv outrunner brushless opzitten, en dan in combi met 3s reed ie iets over de 50.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  12. stienoo

    stienoo

    Lid geworden:
    7 aug 2009
    Berichten:
    22
    Ik heb ook een RC18T (zonder upgrades) maar ik heb nu wel nieuwe banden en aluminium front-schokdempers gekocht.
    Ik vindt het een erg leuk autotje en ben aan het twijfelen om voor Kerstmis eventueel een grotere auto te kopen (alleen de prijs houd mij nog tegen :()
    Ik zou namelijk toch een iets snellere en grotere auto willen.
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2009
  13. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    @ westcoast, vette body in de eerste pic. 2de heeft vette banden :)

    @ stienoo, ik heb eventueel een Rustler voor je te koop. Deze is makkelijk over de 100 kmph te tillen dus snelheid is het probleem niet ;). Als je interesse hebt laat maar even weten, wellicht dat ik je nog op een andere manier kan helpen.
     
  14. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    @stienoo

    als je een snellere en grootere wagen wilt , maar er niet teveel wilt aan uitgeven , schuim de zoekertjes sites dan eens af.

    andere oplossing is steek een mamba setje in de wagen die je nu hebt.. zeer goed spul en gaat razend snel zeker met een deftige lipo dit zal in totaal normaal wel goedkoper moeten uitkomen dan een nieuwe grootere en snellere wagen te kopen. want als je al eens gaat zien naar de vxl series van traxxas.. maar ze gaan wel snel uit de doos..

    je ziet maar;)
     
  15. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    True, de RC18T kan ook erg hard, ik zie filmpjes op YouTube waar ze ruim 100 kmph halen. Natuurlijk is dat wel anders dan een 1/10 of groter rijden vanwege het verschil in grote.

    Heeft iemand van jullie nog een micro stuur servo over ? De mijne is kapot en had graag een nieuwe. Thanks!
     
  16. stienoo

    stienoo

    Lid geworden:
    7 aug 2009
    Berichten:
    22
    Ik zou vooral een grotere auto willen omdat deze nogal springt, ik heb namelijk voornamelijk een redelijk hobbelig grasveld en een parking met steentjes ter beschikking om te rijden.
    Mijn grootste probleem is momenteel mijn ouders overtuigen :D (en da gaat niet zo makkelijk zijn)

    @Nard Cox Ik denk wel dat die RC18T die jij hebt gezien een geupgrade versie was.
     
  17. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Uiteraard, maar wilde alleen aangeven dat wanneer je snel wilt gaan je niet perce een nieuwe auto hoeft te kopen ;).
     
  18. Airo

    Airo

    Lid geworden:
    18 jan 2006
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Merelbeke, Belgiƫ
    Hey,
    Ik heb net als edo een lrp shark monster. Deze is uitgerust met een 2s lipo, een quark 33a en een brushless outrunner (wat minder kv, maar een massa koppel dus een groter motortandwiel mogelijk). Voor de rest geen upgrades. Het grotere koppel zorgt ervoor dat je toch makkelijk door wat langer gras raakt. Mijn vriendin heeft de buggy versie met ongeveer de zelfde setup (andere regelaar) en stalen CVD's. Dit zijn in mijn ogen zowel leuke rag-bakjes als competitiegerichte wagentjes die tegen heel wat geweld kunnen.

    Mvg,

    Dennis
     
  19. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
  20. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    De truck versie ja. Die in je link is ook de v2, de nieuwe versie.
     

Deel Deze Pagina