1/200 sleepboten

Hallo,

Ik ben al een poosje op zoek naar nederlandse sleepboten in de schaal 1/200 de Waker(Revell) heb ik al en de smit Rotterdam (heller) is vrij makkelijk te krijgen.

Nu ben ik hier op het forum de smit Nederland al tegengekomen maar ik kan de kit niet vinden. er moeten nog meer van deze kits te krijgen zijn zoals de smit Huston.

Weet iemand waar ik deze modellen kan vinden?

Grtz Ron

natuurlijk kijk ik via google. de huston is inderdaad zo gevonden ik had alleen op nederland gezocht. nu de smit frankrijk/nederland nog. evt. de wat oudere zoals bijvoorbeeld de furie.

grtz Ron

De nederland is door revell uitgebracht als smit Frankrijk. Dit levert meer resultaten op.
Ze zijn niet hetzelfde maar ombouwen kan altijd.

Goed zoeken op marktplaatsen en ebay dan vindt je er vast nog wel een.

Verder is er geloof ik nog de jean bart van heller, onder de nederlandse naam de utrecht.
Dan houdt het wel een beetje op met 1:200 slepers.

Hoewel de basis natuurlijk om te bouwen is tot elke andere sleper in die klasse.

Heb zelf de houston naar waker verbouwd (waker was nog niet op de markt), de houston naar smit new york. En de smit rotterdam naar smitwijs Singapore. Staan nog wel wat bouwverslagen van op dit forum.

Gr robin

Kijk de 1/200 man!

Ik heb je topics gelezen.

Ik heb ze inmiddels gevonden en besteld. Nu heb ik nog een vraag aan jou Robin wat voor kunststof gebruik jij om je modellen te verbouwen? Gebruik je rest stukjes of kan je ergens plaatjes bestellen van t zelfde materiaal?

Grtz Ron

Ron,
Ik gebruik voor het ombouwen meestal styreen plaat van verschillende dikten. Hangt er vanaf wat er gebouwd moet worden. Meestal neem ik dezelfde plaatdikte als de onderdelen in de kit.

Dit koop ik in mijn plaatselijke modelwinkel (sjaaks hobbyshop in leiden). Maar dit plaatmateriaal is in elke modelwinkel te koop en vast ook op de webshops.

Nog een klein tipje, als je een hele rits 1:200 modellen hebt kun je ook onderdelen uitwisselen die je bij andere niet gebruikt.
Zoals mastdelen/ luiken en bij de revell modellen zit een te grote hoeveelheid doorzichtig plastic. Dit is weer handig voor het maken van ramen bij andere modellen.

Succes, en kunnen we een bouwverslagje tegemoet zien? Zou leuk zijn.

Gr robin

oke dan ga ik even opzoek. de huston en de nederland heb ik inmiddels binnen. als ze af zijn 2 keer de rotterdam bestellen. daarvan 1 verouwen naar de singapore. dan alleen eigenlijk de smit hunter nog en dan is de klasse compleet.

het blijft een statische vloot hoor. voor het varen heb ik de Fairmount Sherpa (BB 1:75) en de o/s Zeefakkel (Scratch 1:50)

ik zal proberen foto's te maken tussendoor maar over t algemeen vergeet k dat meestal.

IMAG0036.jpg

Grtz Ron

Back