[1:35 ] - "Hetzer in Holland" - "Autumn 1944&

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door Jurrie, 22 aug 2007.

  1. Jurrie

    Jurrie Guest

    Hoi,

    Bij deze mijn laatste model. Het is een Hetzer van Dragon. De accesoires zijn van Plusmodel en ik heb zelf een aantal dingen uitgeprint en toegevoegd. De blaadjes zijn van Joe-fix studio. De boomstammen zijn takjes uit de tuin. De figuren zijn van Revell (ik heb een serie foto's met en zonder figuren, dit is mn eerste figuurschilderpoging en ik probeer iedereen tevreden te houden door pics te posten met en zonder figuren :lol:).

    De ondergrond is gemaakt van een Xenos fotolijstje, en de modder van gips + olieverf + pigmenten + echte aarde (wel eerst flink in de oven gezet tegen bacterien), steentjes, modelbouwzand, strooisel voor bij de treinbaan. Het gras is heki decovlies.

    Dat was het wel, als je meer wil weten vraag het gerust. De foto's:

    Pica's (zonder figuren)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Pica's met figuren
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Greetz,

    Jurrie
     
  2. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Verdorie zeg, daar heb je een heeeeeeel knap stuk werk neergezet! Zeker ook mooi gedaan met die modder op de rupsbanden...

    Complimenten!!

    Robert
     
  3. Acropilot

    Acropilot Guest

    robert, je neemt de woorden uit men mond, zeer realistisch zeg, ik heb echt het gevoel dat het echte natte modder is!

    zoals robert ook al zei; Complimenten hoor!
     
  4. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Ik ben diep onder de indruk. De keuze voor de Hetzer vind ik ook geweldig, ik vind dat een geweldig pantservoertuig.
     
  5. Jurrie

    Jurrie Guest

    Bedankt voor alle reacties!

    @Robert,
    Ik heb weleens eerder pogingen gedaan om goeie modder te maken, maar dit is de eerste keer dat het echt goed lukt. En in feite is het heel simpel, zoals je in de eerste startpost kan lezen. Je moet er een beetje mee experimenteren, maar dan kom je vanzelf op een goed recept, het lijkt soms net op koken :D.

    @damuel speltdoorn,
    Thanks :). Als het op natte modder lijkt, heb ik iets goed gedaan :D

    @leo-rcc,
    Ja, een Hetzer vind ik net een soort "sportwagentank". Gewoon een klein geinig ding. Maar zo ie zo, Stugs en Panzerjagers zijn leuke "tanks" (niet helemaal, aangezien een tank volgens mij volgens de officiele definitie een draaibare toren moet hebben :D)

    Greetz,

    Jurrie
     
  6. charger

    charger

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Naaldwijk(nl)
    heel gaaf hoor Jurrie.
    die details 8O
    Zoals al gezegt, de modder ziet dr heel realistisch uit, en ook de roestige uitlaat is net echt.
    ik zou zeggen, ga zo door, en daar ben je geloof ik ook al hard mee bezig :p

    Groeten,

    Ruben
     
  7. Jurrie

    Jurrie Guest

    Thanks charger :).

    Ik ga er zeker mee door hehe...ben bezig met andere projecten, als er weer wat af is zal ik het wel posten :D

    Greetz,

    Jurrie
     
  8. Dikkie

    Dikkie

    Lid geworden:
    18 feb 2005
    Berichten:
    1.067
    Locatie:
    Den Helder, NL
    Netjes! Echt heel netjes!

    Vooral de roest, versleten stukken verf, bladeren en paddestoelen en.. nouja, alles dus ;)

    Één klein puntje als het mag :shy: Die poppen zien eruit alsof hun uniform net uit de stomerij komt, en voor een modderige weg hebben ze ook mooi gepoetste kisten.

    Verder, niets meer aan doen behalve glazen kap erover en midden in de huiskamer zetten ;)
     
  9. Jurrie

    Jurrie Guest

    Hey Dikkie,

    Thanks voor je reply. Mooi dat je het mooi vind :D!

    Ik had inderdaad de uniformen nog wat smeriger kunnen maken, maar ik heb ervoor gekozen om het zo te houden....Ik heb er wel meer comments op gehad op andere fora, dus zal het de volgende keer misschien wat meer doen. Dat laatste klopt overigens niet helemaal, de schoenen zijn lekker vuil (en een klein deel van de broekspijp), kijk nog maar es goed.

    Enne, hij staat inderdaad ook al mooi in de vitrinekast :D

    Thanks voor je comment!

    Greetz,

    Jurrie
     
  10. try2fly

    try2fly

    Lid geworden:
    18 sep 2007
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Kranenburg ( D )
    Er zijn altijd mensen die wat aan temerken hebben, ik dus ook sorry , de modder en de tank zien er super realistisch uit , alleen vind de soldaten er te netjes uitzien!!
    Maar voor de rest ziet het er kei mooi uit, hoeveel uur werk zit hier nou in ??

    Groetjes Maarten
     
  11. Jurrie

    Jurrie Guest

    Hey try2fly,

    Thanks voor je reply. Als mensen constructieve comments hebben, altijd graag! Dan kan ik ze meenemen in een volgend project om het alleen maar te verbeteren ;).

    Er zijn veel comments over het feit dat de soldaten er te netjes uit zien, dus misschien is het wel zo..geen idee. De schoenen en de broeken zijn iig wel vuil, ik vond het zo wel oke genoeg voor een eerste keer ;).

    Hoeveel uur werk erin zit? Poe, ik heb geen idee, dat houd ik niet bij. Meer dan je denkt waarschijnlijk ;). Ik denk dat ik een maand of 2-3 ben bezig geweest, incl een aantal weken vakantie waarin ik overdag weleens het een en ander gedaan heb en normaal gesproken werk ik alleen in het weekend een paar uurtjes :)

    Greetz,

    Jurrie
     
  12. try2fly

    try2fly

    Lid geworden:
    18 sep 2007
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Kranenburg ( D )
    Ja, maar ik dacht uit oorlogs perspektief , en als tank chauffeur heb je olie, en vuil vlekken overal op je handen en je gezicht, ik denk als je dat is probeert dat het er allemaal veel realistischer uitziet.

    Groeten Maarten
     
  13. Jurrie

    Jurrie Guest

    Ja, daar heb je denk ik wel gelijk in. Echter zoals je misschien in mn post had gelezen was het zo ie zo al een uitdaging om eens een redelijk figuur neer te zetten. Misschien niet echt een excuus, maar oke ;)

    greetz,

    Jurrie
     
  14. try2fly

    try2fly

    Lid geworden:
    18 sep 2007
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Kranenburg ( D )
    Probeer is (ik ben maar een leek , ik heb geen idee) iets met houtskool , lukt het niet veeg je het zo schoon , lukt het wel kun je het vast wel permanent vast zetten , vraag me nie hoe , maar is vast wel iets voor !!!!

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina