1:4 F1 Tunnel Race boot

• Topicstarter Topicstarter RCpowerboat
  • Startdatum Startdatum
R

RCpowerboat

Guest
Is dat niks voor Mario of Powerpete ??

World record holder! F1 tunnel race boat in 1:4 mega scale
Formula 1 tunnel race boat

A world class F1 tunnel race boat in mega scale 1:4. This incredible racer has proofed to be a record setter at several race events in USA. Technically perfect with an optimized weight and a smoth running drive train.

Technical Data
Length 121cm, width 52cm, height 27cm. Weight approx. 3.9kg less motor and accu. The boat halfs made of finest ABS are already assembled. The drive train is assembled and mounted. This includes prop, drive shaft, steering servo, rudder with water intake, motor frame for 1 or 2 motors. Put in your R/C, speed control and accu and off it goes.

Tuning and accessories
Graupner motors: Speed 700BBT 10 cells max, Plettenberg motors: HP355/45 watercooled 32 cells max, Kontronik speed control 100Amp 36 cells max, several gear sets, props, decal sheets.

http://www.gpracing.de/race_boats.htm

a_boat.gif

a_intersta.gif

:lol: 8)

Ik denk dat powerpete dit iets onder zijn stand vindt, misschien iets voor jezelf ??

Groetjes Martin

ABS boot, veel te zwaar, speed 700 ????, je moet nog een hoop leren over echte powerboats, Kijk nu eens een keer goed naar de andere boten van onze club dan zul je zien dat dit model niet echt veel is....
Om hier een beetje gang uit te krijgen zul je hier een erorme berg cellen in moeten lepelen.....

Wat kost ie trouwens ???? is nergens te vinden............
:evil: ...........Peet................. :cry: :cry:

Uhhh....Tjjjaaaa....wat zal ik hier nou op zeggen. Kwa uiterlijk ziet hij er inderdaad erg strak uit, en zou die best in het plaatje thuis passen, maar zoals peet inderdaad ook al aangeeft, rompie is inderdaad best wel zwaar, en dan nog die 700 motor.... Toen ik dat las, moest ik wel heel gou naar het toilet rennen, want ik zeek zowat in mijn broek van het lachen.

@RC powerboat....Mag ik je misschien een vraagje stellen?
Hoe hard denk je dat die boot zou lopen op een 700 motor op 10 cellen? 60?...70?... Nou vergeet het dan maar. Denk dat het bij 15Km/h wel ophoud. Wil je dit ding echt van zijn plek af krijgen, heb je tenminste eerst een echte dikke motor nodig, en een over dosis aan cellen.
Wil hier best wel aan beginnen, mits jij me dan wil sponceren.
De boot is mooi, maar ik kijk liever uit naar wat lichters, en iets wat ook daadwerkelijk haal baar is, zonder ergens flink veel energie in te steken terwijl het niet eens haalbaar is. (ben maar een verkoper, en geen bank directeur)

Idee is leuk, maar in het vervolg eerst wat beter nadenken en info op halen voor dat je met dit soort ideeen komt. Wat mij betreft mag je zelf dit projectje best wel proberen....mijn zegen heb je, en als het wat wordt wil ik er wel over nadenken er misschien ook aan te geloven er 1 te bouwen. (wel op elektro natuurlijk.)

Eén meter twintig?!!

RCpowerboat,

ikzelf heb een F1 tunneltje van Graupner, 66cm romp, glas en epoxy, erg leuk ding.
Deze wordt echter aangedreven door een 820BB turbo op 20 cellen, en de hele boot weegt zo'n 3.5 kg en zinkt daarmee bijna. Hij komt dan ook erg moeilijk in plane en ik ga 'm binnenkort proberen met kleine, lichtere cellen. Eénmaal in plane gaat het overigens als de brandweer.
Als ik zie hoeveel moeite die 820 heeft met dit veel kleinere en lichtere bootje zie ik het als een volstrekt onhaalbare kaart een 700'tje een bijna twee keer zo grote boot voort te laten slepen waarvan bovendien de kale romp al 4 kilo weegt!
Een 1.20 m tunnelhull vergt een monster van een motor, en ABS is een volledig ongeschikt materiaal voor een boot van dergelijke afmetingen.

Of, zoals Peet al zei: Baggerding.

Ik ben maar een beginner en jullie zijn hier de kenners niet ik .
Het leek me wel een aardig bootje daarom heb ik het gepost.
Ronald B66 zou het beter zijn als deze boot bijvoorbeeld van Carbon zou maken zou dat helpen ??

:?:

Is de American Dream van DPILeisure wat??? Is ook maar een vraagje hoor, ik kwam hem tegen ergens op het net.

Carbon, of glasvezel

RCpowerboat,

Glas en epoxy zou de romp sterker en lichter maken dan ABS, voor een boot van die afmetingen geen overbodige luxe; carbon i.p.v. glas zou 'm nog lichter maken, maar is wel een beetje prijzig...
Blijft het feit dat er een beste motor in moet om het ding voort te sleuren; cats hebben nu eenmaal wat meer vermogen nodig dan vee-rompen.

Back