1/4 sopwith camel mick reeves

hoi ralf,

was een beetje de weg kwijt met het CG , ik vond dat hij wat met de staart naar beneden hing , komt door de vorm van de romp
had nog eens naar een foto van mijn 1/3 gekeken , deze hing in de .zelde positie
de kleur is wel 8014, maar zo ziet hij er donkerder uit dan op de foto
ik heb het CG op 30% liggen , volgens mick de beste positie
heb jij het op deze plaats ook ?
nu een plekje zoeken voor het lood en dan kan hij :D:D:D:D
en natuurlijk de rondels er nog op



Hoi Jacques, ik zie geen foto`s maar volgens mij doe je `t prima.
Ik balanceer de kist ook altijd op het zwaartepunt met de neus net iets naar beneden.
Geeft een stabiele glijhoek wanneer de motor stopt.

Ben benieuwd naar de foto`s, maar zeker ook naar de Sopwith 1 1/2 Stutter en Hanriot HD1 :D
Start je daar ook een bouwdraadje over?

Grt, Ram6

EDIT: Ik zie de foto`s nu wel en `t ziet er erg mooi en prima gebalanceerd uit!
En wat een schitterende ruimte heb je om te bouwen!
(en een mooie Nieuport 11 op de achtergrond!)

hoi ram6 ,

ik denk wel een bouwdraadje te maken van deze
de hanriot heeft de voorrang

de nieuport is ± 12 j. oud en zeker al 500+ starts er op .
is al 3x bespannen , ik heb hem nu na een ongelukkige landing weer gerepareerd ondervleugels weer gerep. en opnieuw besp. +rep boven vl rechts
wil maar niet helemaal stuk

hier wat van de andere twee

IMG_1627_1.jpg


boven de strutter 1/3,6
onder de hanriot 1/4
beetje vergist in de afmeting van de strutter spanw. stabilo 118 cm:confused: wordt weer een transportprobleem
wil je mijn hobbyhok zien , kom maar eens langs


groet Jacques
 
hoi,

de camel is zover klaar , lood er in

IMG_1630_2.jpg


IMG_1635_3.jpg


IMG_1634_1.jpg


IMG_1638_4.jpg


de helft boven de motor , rest met siliconenkit in de kap
een beetje extra er in gedaan , liever te zwaar dan te ligt
gewicht is nu 7,6 kg , zal denk ik nog wel wat lood uit kunnen ,zien we wel

kan dus nu ingevlogen worden ( hoop snel op goed weer )
daarna de camel nog wat opleuken en dan was dat het weer
op naar de volgende


groet Jacques
 
8 minuten kijk plezier, wat een helden ( waaghalzen ) vroeger.
ook weer wat bij geleerd , het was mijn onbekend dat de olie niet in een gesloten systeem zat maar gewoon er uit loopt, ik ook wel te zien aan de onderkant tijdens vleugt.

Succes met de maiden.
 
hallo,

het is gelukt , hij vliegt prima trimmen niet nodig :cool:
nu nog een beetje lood eruit , en de motor nog wat afstellen en dat is het dan

IMG_1645_3.jpg


IMG_1650_4.jpg


IMG_1649_1.jpg


IMG_1653_2.jpg



groet jacques
 
Ziet er schitterend uit en gefeliciteerd met de maiden! :thumbsup:
(ben het wel met Jan eens dat een pilootje niet zal misstaan)

Veel plezier met de Camel!
Grt, Ram6
 
Proficiat Jacques! :thumbsup:
Verbluffend hoe snel jij deze kist tot iets prachtigs hebt gebouwd :worship:
Ben je tevreden over de motorisering van je Camel?
(lekker geluidje hè die Lasers :yes:)

Ik heb alleen ervaring met de 1/3 versie, welke ik zelf heerlijk vind vliegen.
Reageert goed op de roeren en is strak te vliegen zonder al te veel moeite.

Ben benieuwd wat jouw ervaring is met het verschil tussen beide schalen, jij hebt immers ook de 1/3 gevlogen.

Je hebt de standaard platte draden gebruikt, ben je hier tevreden over?
Lukt het een beetje met het transport om deze onbeschadigd te houden of heb je een vleugel transportmal of iets dergelijks gebouwd?

Mooi man!

Groeten, Ralf
 
Ja Jacques,
Ook van deze kant van de grens :cool: de Felicitaties met de geslaagde maiden flight
Ziet er weer prachtig uit , maar idd dat pilootje ;)
 
hallo,

ralf , de laser is stek genoeg , met de 20/6 8500 rpm is wat te,
ik denk om een 22/5 te proberen

wat vliegen betreft, bart heeft hem ingevlogen , hij heeft ook de 1/3 gevlogen
hij vindt beide eigenlijk het zelfde , de 1/4 reageert prima op de roeren ,vliegt strak , dus geen probleem
de spandraden zijn de platte , ik heb wel in de boutjes een groefje gemaakt waar de draad in valt zo kan hij niet breken op de gesoldeerde plaats ( heb div. buig proeven gedaan met goed resultaat )
is wel wat lastig met transport

en erik , de piloot is er uitgesprongen had geen vertrouwen in mij :rolleyes:
dus eens zien of hij nog terug komt

groet jacques
 
Vandaag heb ik de Camel in het echt mogen bewonderen (we waren toevallig in de buurt van het modelvliegveldtje)
Maar hij ziet er WEER!! heel netjes uit :worship:, jammer genoeg hadden we niet voldoende tijd om te wachten voor hem te zien vliegen
 
Vandaag heb ik de Camel in het echt mogen bewonderen (we waren toevallig in de buurt van het modelvliegveldtje)
Maar hij ziet er WEER!! heel netjes uit :worship:, jammer genoeg hadden we niet voldoende tijd om te wachten voor hem te zien vliegen

het is maar goed dat je er niet meer was....
ging twee maal fout :mad:

eerst de neuport 11 bij het opstijgen de motor uit dus een k.. landing en de l. ondervleugel doormidden:( , maar is weer ok ,vliegt weer

daarna met de camel hetzelfde op de verkeerde plaats en dus een buitenlanding
dus op z´n kop tippen beide boven vleugels stuk



IMG_1718_1.jpg


maar is gerepareerd zoals je ziet alleen nog een kleurtje

dan problemen met de eleron servo´s type graupner DES 448 BB, MG
wat hier aan de hand is ???? zou het niet weten
kijk hier
ynbtuQ1HwKU[/media] - sopwith camel digi servo

heb ze eruit gegooid en nu hs 125 mg erin gedaan

dan de motor laser 200v vervangen door de saito 182 td
door de plaats van de tank (veel te hoog t.o.v. de carburateur ) was deze niet goed af te stellen denk dat het daarom fout ging
en er maar een hopper tankje ingedaan

nu het een en ander getest en ik denk dat het zo wel gaat
ziet niet naar problemen uit , dus maar weer de lucht in met de vlieger :eek:

en ja de fokker g1 is nu ook goed , beide motoren draaien nu prima
bijna geen verschil in rpm meer in midden gebied gas
zo gauw we weer naar de peel gaan gaat ie mee


groet jacques
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Jacques, wat een narigheid! :mad:

dan problemen met de eleron servo´s type graupner DES 448 BB, MG
wat hier aan de hand is ???? zou het niet weten
kijk hier

Is dit de 1e keer dat dit voorkomt?
Zo niet dan kan het misschien zijn dat je ontvanger ingesteld moet worden op digi servo's? (Futaba heeft n.l. die optie)
Anders idd gelijk vervangen die hap ;)

dan de motor laser 200v vervangen door de saito 182 td
door de plaats van de tank (veel te hoog t.o.v. de carburateur ) was deze niet goed af te stellen denk dat het daarom fout ging
en er maar een hopper tankje ingedaan

Was er geen plaats voor de 2 tankjes op de vloer van de romp?
Heb dit ook zo bij mijn strutterke en daar zit de tankopening op gelijke hoogte met de carb. Werkt goed. :yes:

Nu ja, hopenlijk heb je nu alle nare dingen gehad en komen de goede tijden er weer aan...:D
(wel een geluk bij een ongeluk dat je de roundels op de bovenvleugel nog niet af had :rolleyes:)

Groeten, Ralf
 
hoi ralf,

ik heb een graupner/jr zender met jeti module 2.4
bij de dh9 heb ik ook een digi servo geen probleem mee (hs)
maar volgens hans (D) komt dit meer voor met graupner ,des, servo´s
ja en met de tank ging niet anders kan niet op de bodem van de romp door
de ronding die er onder inzit en is vrij kort


gr. jack
 
hallo,

nog even een update van de camel

003.jpg


001.jpg


de boven vleugels weer in kleur
rondels erop

nu nog een paar kleine details en dan is tie af 8)

hopelijk gaat hij nu wat langer mee of anders maar in de verkoop

groet jacques
 
Hij ziet er bijzonder fraai uit Jaqcues!
dat van die verkoop laat je maar mooi uit je hoofd en anders mail je mij maar als eerste ;)

Pilootje zou niet misstaan... :D

Ralf
 
Back
Top