Cheers lads!
Bendy pipes zijn nu aan de demper gesoldeerd.
Was een beetje bang voor oververhitting van het bendy materiaal.
Door eerst het plaatwerk te verwarmen en daarna pas de pipe erop te zetten kon ik de hitte mooi verdelen.
En ja, altijd even een steun fabrieken om de handen vrij te hebben.
Verdomt, het past allemaal ook nog
Onderzijde, een hoop gewriemel van leidingen
Nu met cowl.
De 2 uitlaatjes dienen nog ingekort te worden, even kijken hoe dit gaat lopen; verder naar achteren buigen zodat er geen olie op de kabels en romp komt of zo kort mogelijk houden??
Ff en nachtje over slapen nog
Stuurstangetje van het gas pas ook precies onder de pipe door

Er komt nog een stukje bowdenkabel ter plekke van het alu-werk om metaal-tikken te voorkomen.
De verbinding naar de pijpjes aan de cilinderkop gaat met een slangklem gebeuren, eerst een kerf maken om ze te kunnen klemmen.
Afdichting gebeurt met hittebestendige Lock-Tite en teflontape.
Ben erg benieuwd naar het geluid met deze demper, hoop dat het een mooie 'diepe pruttel' wordt
Lekker opgeschoten ja, maar soms zit het ook even tegen...
Bekeek de foto's in dit draadje terug, en het leek wel of...
Het zou toch niet waar zijn??
Ja hoor, nameten vanuit de cowl...
Gloeiende, gloeiende.... :evil::bad-words::2gunfire:
De motor zit 5mm onder het center van de cowl!
Helaas, ik heb een misrekening gemaakt toen ik de motorsteun opnieuw moest ontwerpen.

uppydogeyes:
Ja, wat is 5mm zul je misschien zeggen maar deze acentriciteit valt straks wel erg op als de dummy motor ervoor zit...:sad:
Gezien het werk wat er verricht dient te worden om dit recht te breien, laat ik het er even bij. (ruimte creeren voor de demper, nieuwe inslagmoeren in het motorschot vlak boven de bestaande, zucht, zucht) Eerst maar eens even vliegen met deze opzet.
Hoop dat jullie het me vergeven
Ben verder wel blij met hoe het geworden is hoor

Het dempertje weegt totaal 250gram, en dit zit aan de goede zijde van het zwaartepunt ;-)
Groeten, Ralf