1.5 cc Fora diesel

RJ,
van een zekere O.B. te A. heb ik indertijd (voor de Fora 2,5) het volgende advies gekregen:

Olie Ether Petr. IPN
Nieuw: 20 35 43 2
Ingelopen: 17(event. 15)35 46 2

Ik heb vandaag de mijne ook even uitgeprobeerd, compressie half slagje terug, rijk afgesteld.
Startte prima, ook heet. Met de goede compressie en brandstof zal dat nog wel makkelijker gaan. Wat wel opviel was dat er nogal veel brandstof door het voorste lager komt.
Lijkt me een lekker makkelijke motor, de ervaring zal het leren.
Frits.
 
Ik krijg net van iemand de vraag of de Fora 1,5 nog te verkrijgen is.

Loet: heb jij er nog meer besteld en dus over voor verkoop, of zie je gebeuren dat er nog een tweede bestelling geplaatst kan gaan worden?

Ik begreep dat ze op het NK al goed hebben voldaan, dus misschien ontstaat er nu weer meer interesse.

Weet iemand ondertussen een andere bron om nog Fora 1,5's (de motor die Loet heeft besteld, dus niet de eerdere Fora die in MTR werd gebruikt) te verkrijgen?
 
Ik krijg net van iemand de vraag of de Fora 1,5 nog te verkrijgen is.

Loet: heb jij er nog meer besteld en dus over voor verkoop, of zie je gebeuren dat er nog een tweede bestelling geplaatst kan gaan worden?

Ik begreep dat ze op het NK al goed hebben voldaan, dus misschien ontstaat er nu weer meer interesse.

Weet iemand ondertussen een andere bron om nog Fora 1,5's (de motor die Loet heeft besteld, dus niet de eerdere Fora die in MTR werd gebruikt) te verkrijgen?

Bestel het liefst met Marco mee, misschien is er dan korting te bedingen. Ik ben niet van plan om meer 1.5 Fora te bestellen.

Zit nog met een stapeltje 2.5 hier thuis.
Die mogen voor mij in de aanbieding voor 75 Euro ipv de 90 Euro destijds. Liever met verlies dan helemaal niet kwijtraken.:(

Loet
 
2.5 cc motoren

Hallo Loet,

als je nog een 2,5 cc over hebt, dan wil ik hem wel kopen.
Ik ben na ruim 30 jaar weer begonnen met modelbouw en vond tussen alle zooi van vroeger nog een combatkistje. Zonde om weg te gooien; liever even proberen of ik nog LB kan vliegen.
Ik kan de motor wel bij je komen ophalen (ik woon in Druten en werk in Duiven dus Huissen ligt op de route).

Groeten,

Bert van Haren
 
Hallo Loet,

als je nog een 2,5 cc over hebt, dan wil ik hem wel kopen.
Ik ben na ruim 30 jaar weer begonnen met modelbouw en vond tussen alle zooi van vroeger nog een combatkistje. Zonde om weg te gooien; liever even proberen of ik nog LB kan vliegen.
Ik kan de motor wel bij je komen ophalen (ik woon in Druten en werk in Duiven dus Huissen ligt op de route).

Groeten,

Bert van Haren

Hoi Bert,

Alle 2.5 cc motoren zijn overgenomen door PP van der Meer. Hij is FOX35 hier op het forum.
[post44]
Hij verkoopt je beslist een moter.

Loet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft al iemand de venturi uit de FORA 1,5 gekregen zonder een boormachine te gebruiken?
Ik krijg hem er met geen mogelijkheid uit.

Groet Robert-Jan
 
Nou het is gelukt zonder schade.
Er zit geen O ring tussen de venuri en het carter.
Eerst een soort muurplug gemaakt deze in het gat gepropt vervolgens een schroef er in gedraaid.
Ik kon er met mijn volle gewicht aan hangen maar hij kwam er niet uit.

Je kan de venturi niet vast klemmen omdat de zijkanten taps weglopen.
Ik heb 2 vlakjes op de zijkant gevijld en hier een speciale klem op gezet.
Nu kon ik de venturi draaien en met draaiende bewegingen kon ik hem er uit trekken.

Weet iemand of aluminium op aluminium kan vreten. Ik heb eerder een venturi van aluminium gemaakt. Nadat ik hem met de hand in deed zat hij zo vast dat hij met de tang er uit moest. Het carter moest ik toen eerst aan de binnenkant polijsten.

Groet Robert-Jan
 
Weet iemand of aluminium op aluminium kan vreten. Ik heb eerder een venturi van aluminium gemaakt. Nadat ik hem met de hand in deed zat hij zo vast dat hij met de tang er uit moest. Het carter moest ik toen eerst aan de binnenkant polijsten.
Groet Robert-Jan

Een retorische vraag, lijkt me.

Loet

P.S. waarom moest de venturi er eigenlijk uit?
Verwarmen van het carter kan ook helpen om een venturi er uit te krijgen. Dat had je kunnen helpen maar dan had ik je posting eerder moeten lezen.
 
Verwarmen had ik geprobeerd ging niet.
Evengoed bedankt.
Ik wil er een andere venturi in doen. Hij is al bijna klaar.
De motor blijft niet goed doorlopen als je een acht draait.
Ik had er al wat meer compressie in gezet maar dit was het niet helemaal.
hij krijgt nu een langere venturi met een iets wat kleinere diameter.
Kijken wat dat brengt.


Groet Robert-Jan
 
Back
Top