1,5 cc OS pet op Swee pea

Net even zitten rommelen aan de OS pet.
Ik heb de motor een beetje meer compressie gegeven, en een nieuwe plug er in.
En hij loopt nu best aardig al is starten als hij warm is een beetje moeilijk.
Wat voor prop hoort er op zo'n motortje te zitten?? Ik heb er nu een 7x6 opgezet!
Het geeft overigens wel een teringherrie binnen in huis zonder uitlaat......

Nu nog een bijpassend vliegtuig zoeken aangezien de sweepee een beetje gaar was.

propjes?

Net even zitten rommelen aan de OS pet.
Ik heb de motor een beetje meer compressie gegeven, en een nieuwe plug er in.
En hij loopt nu best aardig al is starten als hij warm is een beetje moeilijk.
Wat voor prop hoort er op zo'n motortje te zitten?? Ik heb er nu een 7x6 opgezet!
Het geeft overigens wel een teringherrie binnen in huis zonder uitlaat......

Nu nog een bijpassend vliegtuig zoeken aangezien de sweepee een beetje gaar was.

6x6, 7x 4. Of nog kleiner als het motortje wel wil toeren maken.

mijn Super Tigre g31 1,5 draait heel goed op een 7x4. Zo'n glow moet dan eigenlijk minder prop hebben.

Jouw eigen oude getrouwe Tupker Acrobaat leeft nog, maar heeft een hard leven gehad.

Ik bied je aan, het ding aan je terug tegeven, met als rente een vrijwel nieuwe Mini Sup erbij.

Laat maar weten!

6x6, 7x 4. Of nog kleiner als het motortje wel wil toeren maken.

mijn Super Tigre g31 1,5 draait heel goed op een 7x4. Zo'n glow moet dan eigenlijk minder prop hebben.

Jouw eigen oude getrouwe Tupker Acrobaat leeft nog, maar heeft een hard leven gehad.

Ik bied je aan, het ding aan je terug tegeven, met als rente een vrijwel nieuwe Mini Sup erbij.

Laat maar weten!

Thuis hebben we nog een oude acrobaat op de vliering liggen. Maar die mini sub, is dat de sup die je ooit bij mij heb opgehaald?? Heb je er een foto van??

groeten Martijn

acrobaat

Martijn, wat ik bij jou heb weg gehaald was een acrobaat, volgens Bruno dan.

Ik heb zelf een mini sup van KNVvL tekening gebouwd, om het verschil te zien.

Tenzij jij nog een acrobaat hebt liggen?

Maar het aanbod blijft : dan kun je op de LB dag vliegen.

Martijn, wat ik bij jou heb weg gehaald was een acrobaat, volgens Bruno dan.
Zijn wij hier getuige van het ontstaan van een nieuw gezelschapsspel?
'Als we het niet zeker weten, geven we Bruno gewoon de schuld' :rolling:

OS Pet gewoon op een 7x6, anders toert het zo vreselijk op.

Ik heb zelf een mini sup van KNVvL tekening gebouwd, om het verschil te zien.
En.... wat zag je?

Wat wij dan nog hadden liggen was geen Acrobaat maar iets voor een 2.5cc.
Maar ik zou de suppie wel van je willen overnemen. Dat scheeld mij weer even bouwen en een heep tijd! Past de OS daar zo op??

Groeten Martijn

sweet pea

Wat wij dan nog hadden liggen was geen Acrobaat maar iets voor een 2.5cc.
Maar ik zou de suppie wel van je willen overnemen. Dat scheeld mij weer even bouwen en een heep tijd! Past de OS daar zo op??

Groeten Martijn

Kijk , nu komen we ergens! Ik heb net mijn mini suppi vergeleken met de acrobaat en ze verschillen wel degelijk. Er is een andere vleugel constructie (is ook kleiner), een ander stabilo en kielvlak,
en het landingsgestel zit bij de acrobaat in de vleugel.

Misschien was dat 2,5 cc ding van jou de Dragoon, die ik ook heb meegenomen. Daar paste aanvankelijk een Veco .19 in, maar ik heb er een Webra Bully , een PAW .19 glow en een Fora junior in gehad, met als gevolg dat de voorkant van de romp een vergiet is.

Maar je mag van mij mijn mini suppi hebben, ook kan je de acrobaat terug krijgen, al was het maar zonder landingsgestel. Dat is bij het ballonrammen in de strijd gebleven.

Ik stuur je nog een PB.

Back