1/6 Sherman M4A3 ARV Beutepanzer

Update:

Over de zandzakken heb ik nu ook nog een camouflagenet gedrapeerd. Dit net moet er voor zorgen dat de zandzakken tijdens het rijden in ruw terrein, op hun plaats blijven liggen.
In m'n Armortek reserve-onderdelendoos had ik ook nog de behuizing van een Duitse 20 ton krik gevonden. Met behulp van een stukje messing, een plastic tandwieltje van een 1/35 tankje en een stukje hout
kon ik deze krik terug compleet maken. De beugels waar hij in moest komen te zitten waar ook in no time gemaakt. Leuk! :)
De houten kist op het achterdek heeft ook z'n kleurtje gekregen. Daar moet ik enkel nog wat Wehrmacht stickers voor afdrukken.
De opgerolde doeken die rond het 200 liter vat liggen dienen om de brandstof die bij het overtanken eventueel gemorst wordt, op te vangen. Op die manier kan er geen benzine in de hete motorruimte druipen.

Terug enkele foto's:

DSC_0003.JPG


DSC_0008.JPG


DSC_0005.JPG


Bekijk bijlage 386042

DSC_0010.JPG

Wordt nog steeds vervolgd. ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoi iedereen,

Het is een eeuwigheid geleden dat ik hier nog eens aan een plastic model ben begonnen en ik ga eens kijken of ik het nog een beetje in de vingers heb. :)

Nou je hebt het nog steeds in je vingers, alles ziet er erg goed uit.:worship:
Sommige details zijn zeer natuurgetrouw.
De lasnaden hoe heb je die gemaakt?
Ik blijf dit bouwdraadje zeker volgen.

Grt John
 
Bedankt John. :)
De lasnaden heb ik gewoon met Milliput gemaakt en die daarna afgewerkt met een dun buisje waarvan ik aan één kant de helft van het uiteinde heb verwijderd.
Op die manier kon ik dan de halve maanvormpjes in de Milliput maken. Op de foto zie je het zelfgemaakte tooltje waarmee ik de lasnaden hun vorm heb gegeven.

DSC_0011.JPG
 
Update:

Het kistje dat op het achterdek staat is een gewoon een bakje waar pralines hebben ingezeten.
Om het een beetje ouder te laten uitzien dan het is had ik het enkele dagen geleden al een behandeling met een meubelvernieuwer gegeven.
Gisterenavond had ik nog wat tijd over en heb ik het kistje z'n laatste verwering gegeven en nu ziet het er uit zoals ik het hebben wil.

DSC_0014.JPG


DSC_0013.JPG


DSC_0012.JPG



Wordt vervolgd,
 
De beugels die moeten dienen om de reserve Tigertracks op hun plaats te houden zijn nu ook gemonteerd en de jerrycans kunnen
vanaf nu niet meer van de ARV donderen.
In bijzijn van de Tiger ging voor de ARV nu ook voor de 1ste keer de poort van de Werkstätt open en konden ze beiden van het zonnetje genieten. :) :)

De volgende keer ga ik de stalen trekkabels maken. ;)

DSC_0025.JPG


DSC_0020.JPG


DSC_0021.JPG


Wordt vervolgd,
 
Ha die Luc, zie nu pas je mooie ombouw! :thumbsup:

Heb direct een vraagje, waarom heb je de loopschoonmaakstokken (mooi woord voor galgje) er op gelaten? Er is toch geen bijpassende loop meer.
 
Ha die Luc, zie nu pas je mooie ombouw! :thumbsup:

Heb direct een vraagje, waarom heb je de loopschoonmaakstokken (mooi woord voor galgje) er op gelaten? Er is toch geen bijpassende loop meer.
Bedankt én goeie vraag Johannes. :)
Dit voertuig is een ARV (Armoured Recovery Vehicle ofwel een bijstandsvoertuig) en zodoende heeft die naast allerlei reserve spullen ook meerdere schoonmaakstokken bij voor het geval er
een panzer een stel mocht nodig hebben. ;)

Hier nog eens een foto van het echte voertuig:

beute 01.jpg
 
Update 1 voor vandaag:

Vandaag heb ik enkele stalen trek/-sleepkabels gemaakt en die op de ARV gemonteerd:

DSC_0026.JPG


DSC_0028.JPG


DSC_0027.JPG


DSC_0029.JPG


Wordt vervolgd,
 
Laatst bewerkt:
Update 2 voor vandaag:

Eens de sleepkabels klaar waren vond ik dat het nu tijd was om een sleepstang te maken. Kwestie van toch een beetje in de sfeer te blijven. :) :)

Een bronzen staafje, ijzeren latjes, enkele boutjes en moertjes, een mini brandertje en wat solduur waren al wat ik nodig had om de stang te maken.
En zo geschiede :) :



DSC_0034.JPG


DSC_0036.JPG


DSC_0038.JPG


DSC_0040.JPG


Wordt vervolgd,
 
Update:

Het is veel te warm om buiten te komen en daarom heb ik me in de koelte van de Werkstätt maar op het maken van een kettingsspanner gestort.
Na enkele uurtjes te hebben doorgewerkt is dit item nu ook klaar om op de ARV te worden geplaatst.
Op de laatste foto zien we alvast een dryfit op het 200 l brandstofvat. Ik hoef nu enkel nog maar twee beugeltjes op de Sherman te monteren waar de kettingen kunnen aan vast gemaakt worden
en dit is dan ook alweer achter de rug. :)

DSC_0043.JPG


DSC_0044.JPG


DSC_0046.JPG


Wordt vervolgd,
 
@Luc, allereerst: Zoals gewoonlijk weer heel mooi werk! Eén klein puntje waar je wellicht naar kunt kijken:
De.30 boegmitrailleur steekt door het camonet heen, maar datzelfde net beperkt de mitrailleur in z'n vrije beweging.
Juist die mitrailleur werd als een soort 'tuinslang' gebruikt... Moet zoveel mogelijk vrije beweging hebben.
Ik zou de opening iets groter maken...
 
@Luc, allereerst: Zoals gewoonlijk weer heel mooi werk! Eén klein puntje waar je wellicht naar kunt kijken:
De.30 boegmitrailleur steekt door het camonet heen, maar datzelfde net beperkt de mitrailleur in z'n vrije beweging.
Juist die mitrailleur werd als een soort 'tuinslang' gebruikt... Moet zoveel mogelijk vrije beweging hebben.
Ik zou de opening iets groter maken...
Bedankt voor de tip Roel. Dit had ik inderdaad over het hoofd gezien. :) :)

Mini-update:

De kettingspanner is nu aan de ARV bevestigd en houdt het vat stevig op z'n plaats. :) :)

DSC_0054.JPG


DSC_0055.JPG


Wordt vervolgd,
 
Update 2 voor vandaag:

Eens de sleepkabels klaar waren vond ik dat het nu tijd was om een sleepstang te maken. Kwestie van toch een beetje in de sfeer te blijven. :) :)

Een bronzen staafje, ijzeren latjes, enkele boutjes en moertjes, een mini brandertje en wat solduur waren al wat ik nodig had om de stang te maken.
En zo geschiede :) :



Bekijk bijlage 386578

Bekijk bijlage 386579

Bekijk bijlage 386580

Bekijk bijlage 386581

Wordt vervolgd,

Moet er geen "vergrendeling" op, bij de eerste de beste hobbel valt de overigens mooi gelukte trekstang uit de beugeltjes.
 
Ik heb de foto's even terug gekeken maar kan niet helemaal duidelijk krijgen hoe groot je model wordt.
Gezien de prachtige details en de foto voor de werkbank (waarvan ik de grootte ook maar slechts kan gokken) vermoed ik dat het een formaat wordt waar mijn kleine neefje een ritje op zou kunnen maken.
 
Ik heb de foto's even terug gekeken maar kan niet helemaal duidelijk krijgen hoe groot je model wordt.
Gezien de prachtige details en de foto voor de werkbank (waarvan ik de grootte ook maar slechts kan gokken) vermoed ik dat het een formaat wordt waar mijn kleine neefje een ritje op zou kunnen maken.
Wel, het model is op 1/6 en hij is bijna even groot als mijn Tiger.
Om je een beetje een idee te geven hoe groot dat is: op de foto zie je de Tiger met daarnaast een Tigertje van Dragon op 1/35 :) Je neefje zou er inderdaad een ritje kunnen op maken. :) :)

DSC_0022.JPG

DSC_0022.JPG
 
Back
Top