1:6 Zelfbouw tanks.Hout. Paintball. Aktie.

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door togt, 16 mei 2004.

  1. togt

    togt Guest

    Hallo tankers! Ik weet niet of ik op dit forum goed zit: Ik ben geen schaal-bouwer maar hobbyist.

    Ik ben bezig een 1:6 AMX 10RC tank te bouwen, een 6wiels amfibie voertuig. Het kanon is een semi-automatisch painball marker. Hier is een link naar mijn site.

    Ik vroeg me af wie van de mensen hier wel eens gekeken hadden naar http://www.rctankcombat.com en interesse hebben in het starten van een Nederlands clubje? Ik ben zelf al begonnen met bouwen, Ik heb twee andere Nederlanders gevonden die ook al bezig zijn met bouwen.

    Mijn excuus aan de echte model-bouwers die gaan voor de waarheidsgetrouwe details, het is mij persoonlijk meer te doen om de mechanische en actie-aspecten van de hobby dan het detailwerk. Ik ben ook nogal budget-gebonden, vandaar de bouw met hout, gebruik van ruitenwissermotors en ruwe afwerking.

    Laat me weten als je mee wil doen, informatie wil hebben of tips hebt over de aanpak van de bouw!
     
  2. togt

    togt Guest

    Druk zeg!

    Er is weinig actie op dit gedeelte van het forum ?!
     
  3. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Correct...
    Tankbouwers doen het meestal op een van hun eigen fora.
    De meeste tankbouwers die hier verschijnen hebben hun 'tank' als tweede project ernaast.

    Roel
     
  4. Aandrijving 6wiel tank

    Togt,
    Ik zag je vraag nar de aandrijving van een amfibische zeswieler bij het draadje van Biggles.
    Als je me je postadres even mailt stuur ik je een kopie van het artikel wat in het Quicklink-blaadje stond.
    Groet,
    Leo
     
  5. togt

    togt Guest

    Bedankt voor je reactie, zie PB voor het antwoord!
     
  6. Biggles

    Biggles Guest

    Hallo Togt,

    Wij (twee belgische studenten industrieel ingenieur) zijn ook bezig met het bouwen van een tank:

    Als rupsbanden gebruiken we nu eenzijdig getande aadrijfriemen van 50mm breed en een omtrek van 1m20. De basis wordt een eenvoudig stalen frame. Als aandrijving gebruiken we twee handboormachienemotoren (met reductor) op 18V. De wielen zijn gedraaid van acetal. De caroserie zullen we uit hout maken (misschien ook glasvezel). De bewapening wordt een waterkanon op de koepel en een "soort zelfgemaakt balletjes pistool".
    Verder nog wat verlichting e.d.
    Het idee is niet een rijdende maquette te maken, maar en volledig zelf ontwerpen van een tank met het zoveel mogelijk implementeren van elektonica en techniek en dit alles met een zo hoog mogelijke "coolheidsfactor".

    In de tank komen twee draadloze camera's: 1 op de tank zelf en 1 op de draaibare koepel. De tank wordt uiteraard vanop afstand bestuurd, en dit vanachter drie pc schermen: twee voor de twee camera's en nog een voor digitale dataoverdracht van de tank. Een microcontroller in de tank verzamelt gegevens zoals snelheid van de motoren, stand van de koepel, stand van het kanon, temperatuur, vochtdetector, ... en stuurt deze gegevens serieel & draadloos over naar een pc. Hiervoor zullen we een programma schijven voor het visualiseren van de gegevens. De besturing gebeurt door twee personen: 1 voor de koepel en 1 voor de tank zelf (2 radiobesturingen dus).

    Ik weet niet of zo'n clubje voor ons haalbaar is, maar we kunnen als alles klaar is wel eens een meeting houden.

    Groeten,

    Biggles & Goose
     

Deel Deze Pagina