1/8 3 kamer uitlaat?

Hallo mijn pulse maakt oorverdovend veel lawaai er zit nu een 2 kamer uitlaat op , de lokale modelbouwzaak zei tegen me dat er ook een 3 kamer pijp op kan, gaan daarmee de prestaties achteruit, en welke uitlaten zijn dat,??? Ik kan zo geen merken vinden die die uitlaten hebben, ik vindt de alpha 2090 wel een leuke uitlaat maar dat is toch een 2 kamer?? Als jullie een 3 kamer uitlaat weten voor 1:8 zou dat heel fijn zijn en of de prestaties achteruit gaan..

Alvast bedankt!

Mja.... Alle EFRA 20xx en 30xx uitlaten zijn 3 kamer. de 30xx zijn door een iets andere constructie iets stiller.

Onlangs in een ander topic een 2095 genoemd:
protos-robotronic-uitlaat
Deze uitlaat is een 3 kamer uitlaat met een extra omhulsel, het geeft een soort van 4e kamer wat de uitlaat erg stil maakt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Oké hardstikke bedankt, ga ik even kijken, al die uitlaten kunnen allemaal op een .28 motor toch?

En dus elke uitlaat, maakt niet uit welke die begint met 20xx bijvoorbeeld dus die alpha 2090 is sowieso een 3 kamer,,?

Had ook al een paar novarossi uitlaten gezien maar welke adviseer je me??

Ik heb een hele mooie uitlaat gevonden, novarossi 51013 ( EFRA 3005)

Staat op de site bij dat hij erg geschikt is als er hoge normen gesteld worden aan geluid.. Heeft iemand hier een bevestiging voor...?

Persoonlijk zijn de ervaringen met div. 30xx uitlaten niet zo best. Ik heb zelf maar 1 goede gehad en dat was de 3036, en ik heb nog 2 hele nieuwe 3031 uitlaten liggen welke ik nog eens een keer moet proberen.

Ik zou je dan toch de 2095 aanbevelen, die is echt een stuk stiller en kent niet de div. problemen die je bij een 30xx uitlaat kan verwachten. Overigens zouden de problemen rondom de 30xx uitlaten bij offroad minder zijn.

Het hoeft niet zo te zijn dat een 3-kamer pijp per definitie stiller is dan een 2-kamer. Een 2-kamer pijp gemaakt van een dikkere aluminium zal minder geluid kunnen produceren dan een zgn lichtgewicht 3-kamer uitlaat. De dunnere wand laat meer geluid door en resoneert makkelijker.

Back