1:8 Amati Ferrari Hydroplane

  • Topicstarter Topicstarter quadran
  • Startdatum Startdatum
Q

quadran

Guest
Hallo,

Ik heb mij een Ferrari Hydroplane aangeschaft, maar nu moet ik alles gaan kiezen zoals een motor om in te bouwen.
Heeft iemand een idee welke electromotor ik het best gebruik om zo een hoog mogelijke snelheid te bekomen met dit model ?

ferrari.jpg
 
heb je de afmetingen van deze romp ?
welk budget heb je ?


willem
 
De romp is 79 cm lang en ongeveer 20 cm breed.

Hij is opgebouwd uit mahonie hout.

Budget voor de motor had ik gedacht rond de 50 a 60 euro.
Maximum rond de 100 euro als dit een meerwaarde aan snelheid kan geven.
 
borstel moterof borstelloze motor?
met of zonder regelaar?

willem
 
ik denk niet dat ik voor die prijs een borstelloze heb.
prijs die ik opgegeven heb is zonder snelheidsregelaar.

afhv de prijs dus kiezen tussen borstel of borstelloze.
 
een borstelloze zonder regelaar heb je snel voor 100 € .

bv: feigao of vortex

willem
 
Bedankt

als ik voor een borstelloze zou gaan
wat heb ik dan nog nodig en wat zou
dan de snelheden kunnen zijn dat ik kan halen?
 
snelheid hangt niet alleen af van de motor maar ook van het model romp,ik zou echt niet weten wat deze romp doet.(vindt hem trouwens wel heel mooi)
je zou eerst lekker een poosje met een borstel motor kunnen gaan varen op 20 cellen(weet aleen niet of je dit kwijt kan in deze romp)
een viper 800rs van hopf kost 26 euro en een robbe 570 regelaar kost 89 euro
 
ok, bedankt nu heb ik al een idee.

maar wat is het voordeel van bortstelloze motor in te bouwen ipv een gewone?
 
borstelloos kan veel meer vermogen verstouwen

hoeveel weegt de romp ?

Vortex vx6 is een leuke motor voor dit formaat boot

ik denk dat je met deze boot het best voor "das shones fahrbild kan gaan"
met zo'n roundnose kan je heel hard gaan maar met dit pracht exemplaat zou ik dat niet doen


Groeten Gerjan
 
dus een Viper RS800 zou een mooie en toch veilige snelheid kunnen opleveren ?
 
Ik heb nog een Graupner Jumbo 550 9V motor liggen.

Zou deze te gebruiken zijn of is die te licht?
 
quadran zei:
Ik heb nog een Graupner Jumbo 550 9V motor liggen.

Zou deze te gebruiken zijn of is die te licht?

deze motor is zeker te licht.

voor mooi vaarbeeld neem je:
speed600 met 8 cellen

mooi vaarbeeld met een mooie snelheid zou ik voor een speed 700(of viper 700) gaan op 12 tot 14 cellen gaan

voor brushless en een beetje lowbudget
een inline 600 op 12 cellen met een minimaal 70 amp regje

greetz jaimy
 
dus de lijst bestaat momenteel uit
1. Speed 700
2. Viper 700
3. Viper RS800

momenteel denk ik dat die Speed 700 het beste is want die vipers moeten precies watergekoeld worden?
 
zowiezo moet je de motoren koelen..
hier zijn speciale koel spiralen te verkrijgen die om de motor heen gaan.
je kan het ook zelf maken van 4 a 5 mm (uitwending) alu bus er omheeb te draaien.

greetz jaimy
 
als ik die Viper motor bestel dan moet ik ook nog een waterpomp
installeren, welke raden jullie me aan ?
 
waterpomp? wie heeft je dat verteld?

bij een speedboot kan je gewoon een pickup gebruiken wat niets meer is als een alu buisje of messing in een punt geslepen welke door de spray van de prop of door het water sleept om water op te pakken
 
Hallo Quadran,

Even een vraagje losstaand van de motorisatie ed.
Heb je dit model zelf gebouwd of heb je het klaar gekocht???

Ik heb namelijk hetzelfde model staan in bouwdoos en ben op zoek naar iemand die dit "perfect" zou kunnen bouwen.
Daar ik Ferrari verzamelaar ben (statische schaalmodellen) is dit een must voor de verzameling.

Met vriendelijke groeten,

Cayenne[/img]
 
De échte experts voor snelheidsmonsters en de motorisering daarvan zitten op: http://www.xtremercboats.com/
Informeer daar eens...
Het lijkt me handig als je gewicht, afmetingen, budget en je wensen (hoe je wilt varen: keihard of mooi op snelheid) ook even erbij zet.
We kunnen je hier wel allemaal mooie tips aan de hand doen, maar als je portefeuille dat niet aan kan, ben je nog niets verder... :?
 
Back
Top