1:8 Buggy instabiel

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door JustinThunder, 19 sep 2019.

  1. JustinThunder

    JustinThunder

    Lid geworden:
    16 sep 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Rijsenhout
    Hallo allemaal,
    Een paar dagen geleden heb ik m'n RC auto weer helemaal rij klaar gemaakt en er weer mee gereden. Ik heb alles opnieuw ingesteld. Bij hoge snelheid en redelijke afstand raak ik de controle af en toe snel kwijt, als ik bij deze combinatie een heel klein beetje beweeg met het 'stuur' verliest ik de controle over de auto in de vorm van: slingeren en hoge hoge latency.
    Desbetreffende auto: Protech Phaser4, 1:8, 3.5cc, straatbanden(van lage kwaliteit), zender: acoms technoplus. Zie fotos.

    Heeft iemand tips om deze problemen te minder te maken/op te lossen?

    Alvast bedankt voor de hulp.

    Mvg Justin

    IMG_20190919_200013.jpeg IMG_20190919_200157.jpeg IMG_20190919_200144.jpeg IMG_20190919_194507.jpeg

    Sent from my ONEPLUS A6003 using Modelbouwforum.nl mobile app
     
  2. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    Misschie is je stuurservo versleten of moet je een krachtigere/snellere nemen. Of er zit ergens een stroef deel in het mechanisme om te sturen.
    Maar het slingeren klinkt wat tegenstrijdig. Reageert de auto niet goed op je zender? Of met snokjes?
     
  3. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik zou als eerste die zender in de kliko gooien en een fatsoenlijke 2.4ghz zender kopen.
    Denk dat dan al een groot stuk van het probleem is opgelost
     
    Cnn vindt dit leuk.
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Hebben de achterwielen wel toespoor? Ik weet niet hoe ver je hem uit elkaar hebt gehaad maar als de achterkant verkeerd in elkaar is gezet kan het best zijn dat je ineens uitspoor hebt en dan wordt een auto erg tricky om te rijden.

    Hoewel een GT2 zender niet zoveel kost is het wel een iets te overdreven advies zonder te weten of daar het probleem ligt. Ik zie een vrij oude auto, als de accu's erbij net zo oud zijn kan wat servobeweging de spanning net zo makkelijk doen droppen en problemen geven.
     
  5. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    De zender is niet veel zaaks, maar waarom zou een oude niet goed werken? Probleem ligt hem niet in signaalverlies maar iets mechanisch.
     

Deel Deze Pagina