1:8 Futura SG type-x opknappen

als eerste na zoveel foto's te hebben gezien kan ik nogsteeds niet zeggen welke type dit nou exact is :confused: vandaar voorlopig een type-X in de titel

voor t schoonmaken (zag dr niet eens zo verkeerd uit)
1517707_275296125964946_4191396750664765515_n.jpg

en deze kap lijkt erbij te horen (BMW nogiets? alleen de kont ontbreekt)
10247284_275296199298272_5310094927884355154_n.jpg

zo staat ie er nu bij, want die benzine tank klopte niet...
ik heb iig de originele tank er nu bij :cool:

7a8y9e8a.jpg

Uiteraard nog niks schoongemaakt en electra bekabeling moet ik netjes maken en controleren...

T enigste waar ik beetje bang voor ben met zo'n oud ding is open maken bijv. ivm pakkingen etc. 90% van mijzelf zegt niet doen want t gaat soepel en de compressie voelt onverwacht goed, dus begin ik met de rest ;)

Laatst bewerkt:
T enigste waar ik beetje bang voor ben met zo'n oud ding is open maken bijv. ivm pakkingen etc. 90% van mijzelf zegt niet doen want t gaat soepel en de compressie voelt onverwacht goed, dus begin ik met de rest ;)

Kunt eventueel gewoon de koelkop eens ahalen om erin te kijken, maar alles soepel draait en je compressie voelt, is er veel kans dat alles ok is. Al kan er altijd wat roest inzitten... Eens goed doorspuiten met wat WD40, wat ronddraaien en zien of er vuil mee terug uit komt...
Ik zou het erop wagen van zo te laten.
Anderzijds: pakking bv aan de plaat waar de trekstarter op zou zitten is gewoon wat dikker papier en die aan de koelkop is veel gewoon alu of koper dacht ik, dat sluit wel weer mooi normaal gezien.

Vintage Futura SG type-x opknappen

Kunt eventueel gewoon de koelkop eens ahalen om erin te kijken, maar alles soepel draait en je compressie voelt, is er veel kans dat alles ok is. Al kan er altijd wat roest inzitten... Eens goed doorspuiten met wat WD40, wat ronddraaien en zien of er vuil mee terug uit komt...

Ik zou het erop wagen van zo te laten.

Anderzijds: pakking bv aan de plaat waar de trekstarter op zou zitten is gewoon wat dikker papier en die aan de koelkop is veel gewoon alu of koper dacht ik, dat sluit wel weer mooi normaal gezien.

Ik heb met een endoscoop van een kennis van mij op de laagste stand via t bougie (gat zegmaar) naar binnen gekeken en t ziet er werkelijk waar prachtig uit...

T lijkt wel nieuw, kon haast mn ogen niet geloven... Dus ik ga hem zeker niet ophalen :)

Bedankt voor het meedenken..
Enne deze heeft dus geen trekstarter ;)

Vintage Futura SG type-x opknappen

Thnx leuk leesvoer :D

Update:
Zo alles is weer schoon
En de bekabeling opgefrist en gesoldeerd
Helaas paste de SG tank niet :(
Maarja voorlopig dan zo met Serpent tank

zehedyga.jpg

u4u9yqyh.jpg

a6aqudy4.jpg

vederady.jpg

Strax even kijken of de servo's t nog doen..

Trouwens de manier van remmen/gas lijkt me niet goed, voor t gas zit er geen (saver) weet niet hoe ik t ander moet omschrijven maar dat hij volgas/dicht positie niet op t eindpunt de servo zit... Bij andere nitro's zitten eventueel veren of een buigzame stang erop maar bij deze niet, waardoor ik bang ben dat zeker met remmen de boel stuk gaat!

update:
goed nieuws, vanmiddag bezoek gehad van een mede forumlid...
hij had z'n startkist bij zich en met beetje handigheid lukte t om te starten
wel kwam er steeds meer rommel los en werd t tankje troubel ondanks ik diverse malen had omgespoeld met nitro bleef t rode nitro in groen/paars veranderen
uit voorzorg ga ik nu wss toch alles uit elkaar halen en schoonmaken,
maargoed dit heeft mij doen besluiten een startkist tenemen...
aangezien deze vintage 90graden gedraaid moet worden gestart....
als ik dus snel tussen 2 auto's zou willen wisselen is dat niet handig
eerst maar eens een kistje zoeken

Oh ook kwamen we erachter dat ik toch een hele mooie complete racekap ervoor heb
foto's hiervan volgen nog ben ik vergeten te maken :)

nogmaals bedankt voor de hulp!

Zo hier de foto's alleen zijn alle originele body mounts foetsie, maar goed dat is een eitje om zelf wat t fabriceren

ydenyzeb.jpg

eqy6eve3.jpg

2a9yvase.jpg

debu3e5a.jpg

5u6evuhe.jpg

aza9ynud.jpg

En helaas is deze incompleet :(

enanu8ut.jpg

5u7anane.jpg

Back