1/8 Hobao Hyper VT-E

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Stijn H, 27 jul 2019.

Tags:
  1. Stijn H

    Stijn H

    Lid geworden:
    17 nov 2017
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Kortrijk
    Ik ben al een tijdje aan het nadenken over de aankoop van een 1/8 on road wagen binnen een redelijk budget.
    Niet in functie van wedstrijden, eerder om een parking of andere relatief vlakke terreinen te rijden (voorlopig toch).

    Mijn eerste idee was om een ombouw te maken van een degelijke buggy, truggy of SCT.
    Dit idee heb ik voorlopig laten varen, de kostprijs voor het geheel zou aardig oplopen.

    Dan toch maar voor een "echte" on-road wagen gaan.

    Bij de lokale winkels zie ik vooral Xray, Serpent en Mugen.
    • Xray zit ver boven mijn budget, idem voor Mugen.
    • De Serpent Cobra GT leek op het eerste zicht wel in aanmerking te komen, maar is voorlopig van mijn lijstje geschrapt. De ruimte voor de motor is beperkt. Hier en daar is nog de LWB-versie te vinden, maar die komt op ± € 400 als roller.
    De Kyosho Inferno GT2 VE heb ook bekeken, maar nog niet in de diepte.

    De wagen die ik momenteel als optie naar voor zie komen is de Hobao Hyper VT-E.

    [​IMG]
    [​IMG]

    De Hobao Hyper VT-E is als roller te koop (± € 270), maar ook als RTR met een 100 of een 150 amp Hobbywing ESC en een 2000 KV motor.

    De RTR-versie met de 150 amp ESC is vanaf een € 500 te vinden.

    [​IMG]

    De info die ik on-line heb gevonden is vrij beperkt en weinig in de diepte: filmpjes van unboxings (oa RCDriver, RCNetwork en Aussie RC Playground) en wat beelden van speedruns (oa van voorgaande).
    Maar eigenlijk weinig reviews na langer gebruik.
    Er zijn ook weinig posts terug te vinden op de fora die ik heb bezocht.

    Een minpunten dat ik tot nu toe heb weten vernoemen zou de zender zijn, die vrij basic is. Hier en daar wordt er ook geklaagd over de banden en de zachte vering.

    Voor de rest is de beperkte commentaar globaal positief.

    Een mogelijk negatief punt kan de beschikbaarheid van onderdelen zijn, dit kan ik momenteel moeilijk inschatten.
    De VT-E zou veel onderdelen delen met ik dacht de Hyper VS (buggy).

    Heeft iemand ervaring met de Hyper VT-E (of met de GTB en de GTS) of met Hobao in het algemeen ?
    Wat zijn jouw impressies inzake bouwkwaliteit, prestaties, beschikbaarheid van onderdelen ?
    Wat zijn in jouw ogen de positieve en negatieve punten ?

    Alternatieven mogen ook steeds worden gesuggereerd.
     
  2. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    232
    Wat wellicht een optie is, maar ook wel prijzig, is de Traxxas Rally. Je zal dan wel een upgrade moeten uitvoeren van Brushed naar Brushless.
     
  3. Stijn H

    Stijn H

    Lid geworden:
    17 nov 2017
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Kortrijk
    Die optie heb ik idd bekeken.
    Je moet bij de Traxxas Slash of Rally naast de motor en ESC nog andere upgrades voorzien (oa van de assen) om 4S en 6S te kunnen draaien.
    En dan lopen de kosten inderdaad aardig op.

    Ik kwam ruw geschat op een 700 à 750 euro uit (€ 200 voor een LCG-roller - € 200 voor motor en ESC - € 65 voor een degelijke servo - € 120 euro voor de voor en achter- assen - € 80 voor bijkomende aanpassingen (oa 17mm hex) - € 40 voor een setje banden - € 40 voor een body - ...
     
    Scrap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina