Ik heb een oude 1/8 truggy omgebouwd naar een 1/5 Heb de achterkant verlengd nieuwe as gemaakt en 1/5 kever kap op gebouwt Toen de kwam ik met een paar problemen De diffs liepen kapot het voor diff kroontandwiel al 2 keer vervangen toen besloten er achterwiel aan drijving van te maken centerdiff gelockt en alles nu naar de achterwielen alleen rijd die nu niet fijn hij drift als ware alle kanten op wie kan mij helpen wat kan ik daar aan doen
Motor en regelaar voorin (gewicht), de accu's hoog in de auto... dat is vragen om een slechte wegligging. Verder voor een 2wd heeft het nut om voor grip weg te nemen dus maak hem daar stug op zijn veren/dempers en monteer banden met een mindere grip.
Okee dus wat meer gewicht naar achteren en wat zal een beetje goede olie zijn voor in het diff achter?
Tja... dat kan niemand jou vertellen. Je hebt iets gemaakt wat nog niemand heeft en niet te vergelijken is met andere auto's dus je zult wat moet gaan proberen. En om meer grip achter en minder grip voor te krijgen is in alle setup boekwerken te vinden.
Interessant idee wel. De spoorbreedte van een truggy komt wss ongeveer overeen met een 1/5? Gewoon omdat het kon of andere redenen? Verwachtte je betere wegligging of gedrag? 1/5 rijden tegen een kost van 1/8? Keverkap erop is heel nice Maar er is toch geen reden waarom je tandwielen sneller zouden slijten vanwege deze ombouw? Ik zou eerder zoeken naar andere redenen (niet goed geshimd of zo) waardoor je te snelle sleet hebt. En 4WD laten dan. Ik vind alleen je opbouw erg ongelukkig inderdaad. Je laat het "onderdek" van je chassis hol en legt bijna alle gewicht bovenaan, en dan nog deels naar voor. Ik begrijp je oplossing met die profielen, maar veeeeel beter ware een nieuwe onderplaat fabriceren. Die bovenplaat ziet er toch ook gemaakt uit? Of is die niet in alu? Dan kun je batterijen, esc enz onderaan schikken. Waarom de 2 servo's vooraan?
Inderdaad de spoorbreetje kom ik 1.5 cm tekort als een hpi baja de wielbase is het zelde gewoon voor de lol gedaan om lekker bezig te blijven het verhaal van gewicht voor in en boven op zo als roelof al zij ben ik al mee bezig meer gewicht naar áchter en verder naar beneden
Ik zie maar nu dat het zelfs 2 vierkante profielen boven elkaar zijn. Origineel, maar zou ik nooit voor kiezen. Hoewel mss handig om kabels in weg te moffelen, dat wel. Maar zoveel volume, onnodig gewicht ook wel. En don't mind my saying: werk wat netter. Auto zal er niet beter door rijden, maar het geeft meer voldoening Blijft cool. Overweeg een nieuwe chassisplaat. Wat rondkijken om een geschikt plaatje scheef te slaan en beginnen zagen en vijlen. Liever met een figuurzaag dan met een dremel dan nog. Dubbele servo wss helemaal niet nodig, maar goed. Ik zou zelfs zeggen dat er veel kans is dat ze elkaar een beetje tegenwerken? Ze treken wss wel redelijk wat stroom, maar zul je niet merken. En meer gewicht, maar zal daar niet op aankomen wss.