1:8 Truggy: EZRUN vs. Mamba

Na het live zien van wat mooi brushless Truggy geweld ben ik overtuigd. Ik wil (mettertijd) mijn Hotbodies Lightning Stadium Sport ook ombouwen naar brushless. Ik ben nog niet helemaal thuis in de brushless wereld, dus even een paar vragen.

Ik heb al gezien dat rc-monster.com een mooie motorsteun heeft. Dat is dus geen probleem.

Nu hoor ik verschillende namen van brushless sets langs komen. Castle Creations met de Mamba Monster, Neu wordt wel eens genoemd en laatst ook Plettenberg. Daarnaast hebben we ook nog Hobbywing met de EZRUN serie.

Ik weet dat de ervaringen met de Mamba sets goed zijn, maar deze zijn zo'n € 100,- duurder dan een EZRUN set. Zit er dusdanig veel kwaliteitsverschil in dat dit prijsverschil gerechtvaardigd is? Heeft iemand de EZRUN truggy set al eens live gezien?
En hoe zit het dan met die andere merken?

Wat linkjes:
Mamba Monster
EZRUN truggy
Plettenberg MAXXimum?

ah, met het zoeken naar links zie ik ineens dat de motoren bij de Mamba sets Neu motoren zijn. Ook weer opgehelderd. :-D

Kijk ook eens naar de Tekin Rx8, deze is sensored en is op dit moment het beste setje voor wedstrijd gebruik.

Ik had zelf een plettenberg big maxxium in mijn omgebouwde savage zitten.
Kan wel vertellen dat het een ontzettend fijne motor was en ONGELOOFELIJK snel en krachtig..... ik heb geen ervaring met de andere maar ik zou zo weer de plettenberg kopen

Op basis van wat ik heb gelezen. ook oa op rc-monster:

De ezrun 150a is een prima regelaar, maar het gaat hier en daar fout als je een verkeerde instelling programmeert. De motor schijnt niet zo best te zijn.

De MMM combo's krijgen hele goede recensies, en de meerprijs tov de EZrun is beperkt. De CC-Neu motoren zijn idd gebaseersd op Neu motoren.

De RX8 combo's van Tekin zijn net uit. Aardig wat duurder dan de MMM combo's (en je moet de hotwire er nog bijkopen) en volgens mij vooral geschikt voor echte racers. De regelaar/motor combo start in sensored mode en gaat daarna over in sensorless.

En daarnaast zijn er ook nog goede regelaars van o.a. MGM-Compro en brushless motoren van o.a. Medusa en Lehner.

Ligt er aan wat je wilt, kwaliteit of niet? Wil je kwaliteit, koop dan zeker een Plettenberg Maxximum of BigMaxximum. Daarna komt natuurlijk de MMM motor/regelaar en daarna de Ezrun IMO.

Zelf heb ik een MMM 2200kv combo, alleen ben ik nog steeds met mn LST bezig deze om te bouwen naar brushless. (Ik moet nog de accu) Dus ik kan je niks er over vertellen hoe goed deze is. Bovenstaande is gebasseerd op wat ik allemaal gelezen heb.

Maar als je geld genoeg hebt: zeker de Plettenberg!

Ik rij zelf met de ezrun 150A en ben zeer tevreden over de regelaar. De afstelling waar je vanaf moet blijven is de punchsetting, die kan schijnbaar niet op 0. Al schijnt dit bij de nieuwste software upgrade opgelost te zijn. Ik zou ook niet kunnen verzinnen waarom je de punch op 0 wil hebben.
Het is heel makkelijk af te stellen met de programmeerkaart op heel veel functies. Timing, punch, dragbrake, brakeforce enz...
De regelaar kan enorm veel mishandeling hebben. ik heb 2 motoren opgeblazen (een robbe, die veel te licht was voor de maxx en de ezrun zelf) waardoor er zulke hoge spanningen door de regelaar gingen dat het soldeer van de accustekkers smolt. Met de regelaar dus niets aan de hand. Nieuwe motor er op en gaan.

De motoren van ezrun zijn vergelijkbaar met feigao. Ik heb er een opgeblazen, maar dat kwam waarschijnlijk doordat ik de schroeven om de motor aan de steun te monteren te ver in de behuizing had geschroefd waardoor de spoel misvormt werd en er kortsluiting is ontstaan.
Dan komt het stukje service van ezrun. Een mailtje en een foto waren genoeg om een nieuwe motor opgestuurd te krijgen, de verzendkosten waren voor mijn rekening. Binnen een week in huis.
Ik heb de motor nu met kortere schroeven gemonteerd en ga het vanavond even flink testen.

Als je toch echt gaat investeren zou ik een medusa overwegen. Op dit moment echt een heel goede motor voor een hele mooie prijs.

mijn setup(waar ik toch bijna 100% tevreden over ben) komt niet boven de 50° zelfs niet bij 20° buitentemperatuur.

deze is als volgt :

-medusa V2 1300Kv 36-60 motor
-MGM compro 120A car/boat regelaar
-6s1p lifepo4(A123) accu(22.2V max geladen)
-17/44T verhouding

met dit als resultaat(en een bijna lege accu) :

echt veel sneller hoeft het niet meer hoor:mrgreen: (let vooral op de acceleratie, dit gebeurd lichtjes wheelieënd met een lichte wielspin vooraan, stel je voor als ik op alle 4 wielen evenveel kracht zou hebben :o:worship:)

Posted via Mobile Device ik zal er sowieso alleen recreatief mee rijden. Ik wil eigenlijk gewoon waar voor mijn geld... ;-)

Nou....net even de ezrun op z'n donder gegeven in het park.
Continu highspeed runs, waarbij ik een vloeiende beweging moest maken met de trigger finger anders had ik net zo goed geen voorwielen erop hoeven te zetten....
Enorm vermogen bij een relatief zware vertanding: 21/62 voor een E-maxx. Theoretische top 38 m/ph. Volgens mijn dx3s is de motor niet warmer geworden dan 52 graden.
De runtime met 2 stuks 5100 mAh 2s2p intellect lipo's is 13 minuten, maar dan wel continu volgas.
Oftwel...ik ben tevreden over de ezrun.

@Mark, ik zie dat je uit Tilburg komt, ik ook.....misschien een keer afspreken, dan kan de ezrun in het echt zien.

Waarop baseer je deze uitspraak?
De MMM combo kost op ebay met verzendkosten naar NL: US$ 290
De EZrun combo kost op ebay met verzendkosten naar NL: US$ 210

En als je slim koopt heb je de MMM 2200kv combo voor 160 euro in huis, zoals ik :p

Back