1:8 wielen onder een 1:10 wagen

• Topicstarter Topicstarter Mad-Matt
  • Startdatum Startdatum
M

Mad-Matt

Guest
Zie topic.

Kan dit?
Het ziet er wel stukke beter uit :D

Het past allemaal wel (reeds getest), maar hoe houd de motor het?
(Ik heb een standaard Tamiya NSX 2003 model met een TT01 chassis (elektro)

Denk niet dat 't past.. 1:8 willen hebben een snelwisselsyteem.. de 1:10 200mm hebben dat nie.. de 235's wel... maar 'k denk dat de maat anders is...

Je hebt ook normale 1/8 auto's het hoeft niet perse een serpent te zijn, maar daar ging het even niet over. Als je 1/8 banden erop wilt doen lijkt mij dat je ook grotere meenemers erop moet zetten anders heb je teveel speling. Met grotere banden wil het ook weleens zijn dat ze tegen je radiobox aanlopen(let hier goed op). De motor moet het gewoon aankunnen met zoals gezegd iets lichtere vertanding(motor tandwiel).

Wielen passen gewoon, geen speling, zitten er goed op, alleen met sturen kom ik tegen de schuimrubberen stootbumper aan, maar die kan ik nog innemen :)

ach dan lijkt het mij geen probleem. Je draaicirkel zal wel iets groter geworden zijn, maar je hebt nu wel goed gevulde wielkasten :wink:

ik vind het een beetje overkill maar ja we zullen zien :lol:

Wordt tegen woordig wel vaker gedaan hoor. Bv bij de nieuwe Cadillac Escalade body van HPI daar wordt vaak al Velgen en banden onder gezet van de Super Nitro (die is bijna 1/8 ) Hier een plaatje maak je wel een leuk effect mee maar moet wel onder je bodie passen.

Bodie volgens mij niet de velgen:
7490am.jpg

het lijkt op de laatste foto persies ofdat je body te kort is t.o.v de hoogte :?

iets te veel van het goede als je het mij vraagt.
ik zou gewoon andere 1/10 velgen nemen.
probeer een andere body met van die spinner velgen, die zijn ook een maatje grooter volgens mij....

Ik vind het erg mooi staan, bij pk hebben ze een setje met van die spinners, alleen 1 nadeel DE PRIJS!

http://www.pkracing.nl/Images/spinnerwheelset.jpg
SPINNER SET INCL. WIELEN EN BANDEN
Speciale set wielen met spinners en banden, met een grotere diameter dan standaard toerwagen wielen, bedoeld voor speciale bodies zoals de RIDEZ HUMMER. De banden hebben een super lage wang, en een speciale binnenkant, waardoor er geen inserts in gaan. De wielen zijn uitgevoerd met Spinners op kogellagers, dus als de auto rijdt, lijkt het of de wielen stil staan, als de auto stopt, lijkt het of de wielen nog een tijdje door draaien.

Enne oja, ik vind ze nieteens mooi :wink:

Maarre echt, goed gedaan met dei wielen :thumbsup: Ik blijf er echt naar kijken.

@Mad-Matt

ik had ooit eens me 1:8 banden van een TGX onder me TT-01 gemonteerd voor de grap, maar het chassis word daar door zeer traag met optrekken.
(experiment TT-01 ombouwen naar offroad...)

afrader, maar probeer eens, best gein :lol:

het kan wel. ik heb 1 op 8 wielen onder mijn eerste autootje gehad. (een kyosho pure ten) tis zelfs heel makkelijk te doen maar je bent trager met accelereren en je weg ligging is helemaal naar de vaantjes!! je topsnelheid is wel hoger dus het is wel gaaf! (als je maar geen bochten maakt....)

Back