1 cel lipo voeding ontvanger?

• Topicstarter Topicstarter dieterv
  • Startdatum Startdatum
D

dieterv

Guest
Mag ik 1 cel lipo gebruiken om een ontvanger te voeden?
Of is deze spanning te laag?
Ik meet 4.2V, en denk dat de belasting door de servo's
niet veel doet aan de spanning?

mvg, Dieter

In verreweg de meeste gevallen niet, soms wel.

Welke ontvanger? Wat voorn toestel komt het in? Hoeveel sevo's? Welke servo's?

met lichte servo's gaat het wel (5 grams). ik gebruik in mijn dlg 2 servo;s van 5 en 6 gram en een 6 kanaals corona ontvanger, dit allemaal op 3 cellen nimh dus 3.6 volt ;)

Ik vlieg ook op een cel hoor, maar aangezien er niks word gezegd over de toepassing kan het net zo goed een 2m 3D kist zijn met 5 hi-power digi servo's... Da zou ik het sterk afraden.

ik zou het gebruiken in een Multiplex Funjet, met 2 gws servo's 9gr, met een hitec HFS 05ms ontvanger.
Ook in een 1.5m hotliner met 3 gws 9gr servo's en dezelfde Hitec ontvanger.
De ontvangerlipo 2 x 1000mAh parallel, dus 2000mAh.

In verreweg de meeste gevallen niet, soms wel.

Welke ontvanger? Wat voorn toestel komt het in? Hoeveel sevo's? Welke servo's?

Funjet en hotliner zou ik het echt nooit doen, heeft ook totaal geen nut.

Je gebruikt een elektro motor, dus je hebt al een aandrijf accu. De meeste regelaars hebben een bec ingebouwd (Battery Eliminating Circuit) die zorgt ervoor dat je ontvanger en servo's worden gevoed door je aandrijf accu, hij regelt dat zelf naar een spanning van 5V.
Je hebt dus geen losse ontvanger accu nodig.

Stel je regelaar heeft niet zoon bec (maar ik verwacht van wel) dan kun je zoon bec los kopen en die tussen je aandrijf accu en je ontvanger plaatsen.

En mocht je om wat voorn reden dan ook perse een losse ontvangeraccu willen gebruiken dan die 2 1000mah cellen in serie en een Ubec tussen die 2s1p lipo en je ontvanger.
Maar dit is bij een funjet en de meeste "hotliners" onzin.

Het is omdat ik problemen heb met storingen,
die via m'n regelaar naar m'n ontvanger gaat.
Ik zou eerst proberen met een apparte ontvangeraccu en de rode draad van regelaar onderbreken.
Als de storing dan niet weg is zorg ik voor een opto-koppeling.

Funjet en hotliner zou ik het echt nooit doen, heeft ook totaal geen nut.

Je gebruikt een elektro motor, dus je hebt al een aandrijf accu. De meeste regelaars hebben een bec ingebouwd (Battery Eliminating Circuit) die zorgt ervoor dat je ontvanger en servo's worden gevoed door je aandrijf accu, hij regelt dat zelf naar een spanning van 5V.
Je hebt dus geen losse ontvanger accu nodig.

Stel je regelaar heeft niet zoon bec (maar ik verwacht van wel) dan kun je zoon bec los kopen en die tussen je aandrijf accu en je ontvanger plaatsen.

En mocht je om wat voorn reden dan ook perse een losse ontvangeraccu willen gebruiken dan die 2 1000mah cellen in serie en een Ubec tussen die 2s1p lipo en je ontvanger.
Maar dit is bij een funjet en de meeste "hotliners" onzin.

dieterv.
ik zou gelijk een ubec ertussen zetten en dan is jouw probleem over denk ik.
ik heb zelf een storing gehad en alles per keer vervangen en het laatste was mijn regelaar deze heb ik vervangen voor een losse regelaar en een losse ubec en het probleem was over
dus ga maar voor een losse ubec en je zult zien dat het beter is

succes
gr. Albert

Back