1 : Hoogteroer en stuur 2: materiaal

• Topicstarter Topicstarter Dossy
  • Startdatum Startdatum
D

Dossy

Guest
Had een beetje problemen met het bedenken hoe ik het hoogteroer en het stuur voor het vliegtuigje moet plaatsen (zweef-elektro) die ik zelf ga maken .
Heeft iemand misschien tekningen van hoe je ze het best kan neerzeten(de servo's) en op welke manier.

Nog een vraag :
Van welk materiaal worden de meeste zweefvliegtuigen of elektro vliegtuigen gemaakt? ik zat zo te denken aan een soort hardschuim(blauwe spul) of een soort van piepshuim , en dan wou ik dan wil ik ook nog balsa hout gebruiken voor de romp , en het schuim voor het opvullen , iemand een idee en waar dat te verkrijgen is? 8O

@ Dossy als dit je eerste modelvliegtuig is dan raad ik het je af om nu al iets zelf te ontwerpen, het kan wel mits je voldoende onderlegd bent. Koop het eerst eens een goede bouwdoos en zet die in elkaar en ga hiermee leren vliegen, succes is dan vrijwel verzekerd. Daarna kun je eens gaan denken aan het bouwen vanaf tekening.

Als je advies wilt hoe de servo's te plaatsen zul je toch eerst moeten aangeven waarin... een tekening van wat je gaat bouwen is dan toch wel handig; er zijn meestal meerdere oplossingen mogelijk voor het probleem waar je bij de bouw tegenaan loopt. Als je nog niet weet wat je gaat bouwen weet je nu ook nog niet wat het probleem met de servo's zal zijn toch :roll: ?

Het zijn de gevorderde bouwers 8) die volledig van tekening kunnen bouwen, daarvoor moet je al de nodige modellen hebben gemaakt en de nodige technieken beheersen, gedoemd te mislukken voor een onervaren iemand :cry: .

Het advies van de modelwinkel sluit ik me bij aan of bouw anders een depron-achtig model volgens tekening van het internet. De materialen die je beschrijft worden oa gebruikt maar hangt toch sterk af van wat je wilt gaan bouwen...

heb iets een 1 of ander materiaal gevonden , het is volgens mij erg duur maar ik weet niet of het geschikt is om een romp van te bouwen : polystyreen- schuim

Denk aan veiligheid van anderen. Wat als je eigengebouwde het niet doet en iemand anders verwond? Het beste voor jou is om een bouwpakket te kopen en bij een club te leren vliegen.

Groeten Laurens

laurens zei:
Denk aan veiligheid van anderen. Wat als je eigengebouwde het niet doet en iemand anders verwond? Het beste voor jou is om een bouwpakket te kopen en bij een club te leren vliegen.

Groeten Laurens

NEEEEEEEEEEE geen bouwpakket , ik wil het zle fhelemaal maken zodat ik mn eigen eisen wil :D

Hou van klooien en als het niet lukt blijf ik gewoon net zo lang doorgaan tot het wel lukt , het moet en zal lukken!

Maar wat voor materiaal kan ik nou gebruiken?

Dossy zei:
....Hou van klooien en als het niet lukt ....
Dan ben je een gevaar voor anderen en breng je MIJN hobby in gevaar.

(Niet de jouwe, want modelvliegtuigen bouwen is geen "klooien".)

Harold zei:
Dossy zei:
....Hou van klooien en als het niet lukt ....
Dan ben je een gevaar voor anderen en breng je MIJN hobby in gevaar.

(Niet de jouwe, want modelvliegtuigen bouwen is geen "klooien".)

ik klooi omdat het vaak mis gaat , en ik uh....... vlieg niet waar andere bij zijn , dan weet je iig zeker dat er een vliegtuig op je harsens komt , maara nog steds gene antwoord op de vraag wat voor materiaal : :?

had iets gezien over hard schuim gebruiken ze als isolatie platen achter een muur , soort van blauw schuim dicht oppervlakte , heb het ook op discovvery channel gezien bij het programma "a plane is born " het is makkelijk te bewerken met een figuurzaagje :roll: maar zou gene idee hebben waar je dat spul kan kopen? mn bouwtekening voor het vliegtuig is af dus wil zo snel mogelijk aan de slag :D

zit alleen nog te pielren over de vleugel breedte van de voorkant
14cm , 16 cm , of 18 cm ? :roll: :?:

Dossy zei:
ik klooi omdat het vaak mis gaat , en ik uh....... vlieg niet waar andere bij zijn , dan weet je iig zeker dat er een vliegtuig op je harsens komt ,
Weet je wel hoever een vliegtuig kan komen voordat het schade aan kan richten? Het laatste vliegtuig dat ik heb zien wegvliegen hebben we nooit meer gevonden. Jammer genoeg een goed vliegende Charter waarbij met de handstart de schakelaar uit gezet werd. De achtervolging hebben wij na 25 Km gestaakt omdat het moel nog steeds omgoog ging en bijna niet meer te zien was.

Dossy zei:
maara nog steds gene antwoord op de vraag wat voor materiaal : :?

Het antwoord op jou vraag is denk ik al gegeven. Als je perse iets zelf wil maken bouw dan van een bestaande tekening.

Theo Coenen zei:
Dossy zei:
ik klooi omdat het vaak mis gaat , en ik uh....... vlieg niet waar andere bij zijn , dan weet je iig zeker dat er een vliegtuig op je harsens komt ,
Weet je wel hoever een vliegtuig kan komen voordat het schade aan kan richten? Het laatste vliegtuig dat ik heb zien wegvliegen hebben we nooit meer gevonden. Jammer genoeg een goed vliegende Charter waarbij met de handstart de schakelaar uit gezet werd. De achtervolging hebben wij na 25 Km gestaakt omdat het moel nog steeds omgoog ging en bijna niet meer te zien was.

Dossy zei:
maara nog steds gene antwoord op de vraag wat voor materiaal : :?

Is het ook goed als ik mn tekning hier post (zelf gemaakt) ik breid hem nog iets uit heb al een beetje aangedacht wat voor motor , accu , wat hij max mag wegen , 3 kanaals of 4 kanaals .
Maar had iets gehoord en volgens mij is dat ook zo dat alle modelbouw in Duitsland veel goedkoper is dan hier? 8O
Het antwoord op jou vraag is denk ik al gegeven. Als je perse iets zelf wil maken bouw dan van een bestaande tekening.

probeer niet te quoten met je eigen tekst (je antwoord).. dit maakt het zeer onduidelijk. En wat hij mag wegen hangt af van wat voor motor je er in stopt en wat voor accu.. Heb je ook dingen in je tekening verwerkt zoals het profiel en de stand van vleugels.. anders vliegt het ook niet!

Dossy,

Als je perse alles zelf wilt doen dan moet je eerst maar eens een paar goede boeken over modelvliegen lezen. Hier staan heel veel bruikbare tips in en een boel regels of "wetten" waaraan een (model)vliegtuig moet voldoen om te kunnen vliegen.
Via dit forum kuinnen wij je geen kant en klare oplossing geven zodat je direct aan het bouwen kunt gaan. Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn.
Je vraag over materialen is zo iets. Er worden modelvliegtuigen gemaakt van de meest uiteenlopende materialen. Welk materiaal waarvoor wordt gebruikt hangt af van waarvoor dat onderdeel gebruikt gaat worden. In de juiste boeken kan je ook hierover voldoende terug vinden.
Als je dan een goed plan hebt en je weet wat je wilt gaan maken dan kunnen we je misschien verder helpen. Helaas is je vraag nu veel te algemeen.

Back