C
captain crash
Guest
Hallo,
Ik heb een standaard E-flight lader waarmee je 1 lipo per keer kan laden.
Dat schiet niet erg op als je meerdere lipo's wilt laden.
Dus, via Hobbyking voor een habbekrats, een 1-6 kabeltje meebesteld zodat je met één uitgang op de lader 6 lipo's kunt laden.
Super oplossing, lijkt het.
Ik gebruik alleen maar 1 cel lipo's, voor micro heli's.
Er zitten dus 6 lipo's op één uitgang en ik weet dat meercellige lipo's gebalanced moeten worden, 1 cel lipo's niet. Maar als je er 6 aansluit op 1 kabel kan ik mij voorstellen dat één lipo vol is en een andere nog niet...
Mijn vraag:
Worden de 1 cel lipo's onderling gebalanced door het kabeltje zodat de lader weet wanneer alles vol is?
Of worden sommige lipo's overladen omdat een andere nog niet vol is, met kapotte lipo's als gevolg?
Lang gezocht maar kan nergens een eenduidig antwoord vinden op deze vraag.
Iemand die precies weet hoe het zit?
Ik heb een standaard E-flight lader waarmee je 1 lipo per keer kan laden.
Dat schiet niet erg op als je meerdere lipo's wilt laden.
Dus, via Hobbyking voor een habbekrats, een 1-6 kabeltje meebesteld zodat je met één uitgang op de lader 6 lipo's kunt laden.
Super oplossing, lijkt het.
Ik gebruik alleen maar 1 cel lipo's, voor micro heli's.
Er zitten dus 6 lipo's op één uitgang en ik weet dat meercellige lipo's gebalanced moeten worden, 1 cel lipo's niet. Maar als je er 6 aansluit op 1 kabel kan ik mij voorstellen dat één lipo vol is en een andere nog niet...
Mijn vraag:
Worden de 1 cel lipo's onderling gebalanced door het kabeltje zodat de lader weet wanneer alles vol is?
Of worden sommige lipo's overladen omdat een andere nog niet vol is, met kapotte lipo's als gevolg?
Lang gezocht maar kan nergens een eenduidig antwoord vinden op deze vraag.
Iemand die precies weet hoe het zit?