1 x 20-24 Zellen : Plettenberg 290/30/Torque

Hallo,

Op de side van Hydro & Marine staat de "Fireblade" met als aandrijving de "1 x 20-24 Zellen : Plettenberg 290/30/Torque ".

Dit is als ik het goed heb geen Brushless motor.

Wat is een goede Brushless vervanger voor deze, het hoeft geen Plettenberg te zijn.

Roy

Hallo,

voor 20 tot 24 cellen kan je een vortex VX6 XL12 gebruiken. Een motor die niet te duur is (ongeveer 90 euro)
Deze motoren doen het erg goed en de snelheid zal er goed mee in zitten.
Te verkrijgen via: www.rc-raceboats.de en dan de shop (letop: wel 16,50 verzendkosten)

grtz Jurriaan 8)

OK, dat komt al meer in de richting.

Moet je bij deze boot ook met min. 20 cellen rekening houden. (Wat voor lipo configuratie moet ik nemen voor dezelfde 20 cellen :?: )

Of kan je ook een brushless kiezen met minder cellen en toch dezelfde snelheid :?:

Roy

het is een boot van 1 meter ..
dan zit je wel redelijk vast aan minimaal 18 cellen..
kwa motor kan die jurriaan aangeeft best goed en dan gaat ie het lekkerste op 22 cellen of 7 a 8 lipo cellen.
let wel op dat je een beest van een regellaar nodig zult hebben om dit schip voord te kunnen stuwen.
dan heb ik het ook over een regellaar van meer dan 120 ampere. :!:

laat ons je budget ongeveer weten wat je aan motor regellaar en cellen wilt en kan spenderen.
dan kunnen wij je waarschijnlijk wel aan een mooi setje helpen.. :wink:

groetjes jaimy 8)

Op internet heb ik even rond gekeken en kwam het volgende tegen:

Kontronik: FUN6000-25 of FUN600-32 http://www.kontronik.com/Index2.htm

Kan redelijk goedkoop aan een tweedehands Kontronik TANGO45-07 komen.

Is de "Brushed" Plettenberg 355/30/3 Evolution met waterkoeling nu echt zo veel beter :?: :?: :?:

PS: lengte van de boot is 92cm

Roy

een fun 600 motor levert lang het vermogen niet om die boot op een leuke snelheid te brengen.
een fun 600 is leuk voor in een mono 2 van een cm of 75 max,

de tango 45-07 heeft zowiezo te weinig toeren.
en levert na mijn vermoede ook het vermogen niet.

overgens zijn de fun en tango motoren duurder dan de vortex als ik het goed heb..
een fortex kost met verzenden een 120 euro, en de andere 2 kosten zeker meer dan dat en heb je ook niks aan.

een plettenberg is een beest van een motor.
die beter persteert dan de fun en de tango
maar het niet haalt bij de vortex.

overgens zullen de kosten tussen de vortex setup en de plettie setup niet veel verschillen in prijs.
bij de plettie is de motor erg duur en de reg goedkoop en bij de vortex is het pricies andersom

kwa lengte heb je op 1 punt gelijk
hij is van punt tot spiegel 92 cm maar deze boot heeft nog een uitstekend stuk aan de achterkant
Länge: 920 mm
Länge (uber alles): 1072 mm
Breite: 242 mm

Met alle respekt, maar waarom een Wanderer ?
Die is namelijk exact hetzelfde als een Vortex.
Beiden zijn gewoon Feigao motoren.
Bij BK betaal je dus meer voor dezelfde motor.

ze komen inderdaad alle 3 uit de zelfde fabriek.
zo kan je de inline (2poler's) en de himodel binnenlopers ook uit die zelfde fabriek halen.

maar het verschil tussen vortex feigao en wanderer is het turns arsortiment.

greetz jaimy

Back