10 sec. lijm

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door osmin, 9 jan 2005.

  1. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    neem dan even contact op met theo coenen, met het PB knopje in zijn posts kan je hem een persoonlijk bericht sturen, theo heeft al goede ideen voor mooie tests.

    success heren, en we zien de resultaten graag.
     
  2. hsleurink

    hsleurink Guest

    Dat is al gebeurd: Theo heeft zich gemeld op het forum van modelbouwlijm.nl
    Daar wordt dit verder in behandeling genomen.



    Groeten Hendrik
     
  3. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Mesa heeft zich bij mij gemeld voor de test en wil meewerken. De andere bedrijven hebben vandaag allemaal een email ontvangen met een beknopte uitleg en de vraag of ze willen meewerken aan de test.

    De andere bedrijven zijn:
    Bison, Graupner, Multiplex, Robbe, Protech, Quartel, ZAP (pacer).

    Indien jullie nog meer merken en handelaren met eigen merk secondenlijm weten dan gaarne effe laten weten
     
  4. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
  5. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Die heb ik nu ook aangeschreven.
     
  6. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Zap heeft de deelname al toegezegd, nu de anderen nog.
     
  7. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Quartel doet ook mee met zijn huismerk cyanoacrylaat lijmen.
     
  8. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    cool theo :)
     
  9. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Misschien kan je ook wat goedkope "nepmerken" in de test opnemen Theo? Bij de blokker verkopen ze bv "superglue" gewone CA in die kleine tubetjes. (of bij de wibra, action etc) kosten geen bal, mijn ervaring is dat ze een stuk minder goed lijmen als bv Bison. Maar is zou deze lijm ook wel in een test willen zien.
     
  10. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Dat kan eventueel ook.

    Weet iemand nog meer modelbouwwinkels met eigenmerk secondenlijmen?
     
  11. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    hobbyin uiteraard, en van de goor in helmond.
     
  12. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    hobby-in heb ik al benaderd, van de Goor ga ik nog doen.
     
  13. wimg

    wimg

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    3.430
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Theo,

    heb je d'r al eens aan gedacht om bv. Kassa (van de Vara) er bij te betrekken? (Ik zag dat je al wel de consumentenbond benaderd had.)
    Zij kunnen misschien extra steun geven en zij hebben dan weer wat te brengen op tv.

    Wim
     
  14. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    De consumenten bond heb ik benaderd, maar zij hebben geen info over eventuele testen en hoe die professioneel uit te voeren. Bij Kassa zal ik ook eens informeren. Vanmiddag zal ik eens contact opnemen met DSM of zij eventueel willen meewerken door testapperatuur ter beschikking te stellen.


    Maar waar ik eigenlijk nog op wacht is input van jullie modelbouwers overw elke lijmverbindingen precies iedereen maakt met diverse soorten secondenlijm. De verbindingen die ik zelf maak worden uiteraard al meegenomen in de test.
     
  15. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    programma keuringsdienst van waarde?
     
  16. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Wat voor inbreng kan dat programma dan geven ??
    Ik heb Liters verwerkt in koolstofstaaf - koolstofstaaf, koolstofstaaf - plastic en plastic - plastic (vrij broze rotorblaadjes) verbindingen :lol: Zonder CA was die microheli business helemaal niet te betalen.
     
  17. hsleurink

    hsleurink Guest

    Ik gebruik secondelijm om de banden (rubber) op de velg (kunststof) te lijmen van mijn 1:5 auto.


    Hendrik
     
  18. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    De eerste proefpakketjes zijn binnen.

    Van quartel de Q-bond in de gradaties dun, dik, medium.
    Van Pattex 5 verschillende soorten, te weten de Pattex Gold original, de Gold kwast, de Gold Gel, secondenlijm industrie (met druppeldosering) en de secondenlijm plastics.
    Van Loctite ook 5 soorten, te weten de super Glue-3 liquid, de super glue-3 Gel, super glue-3 control, super glue-3 Precision en de super glue-3 S.O.S. repair.

    Pattex en Loctite komen beide van Henkel.

    PS gevraagd rest stukken GFK en CFK en eventueel rest stukjes van kunstof rompen voor deze lijmtest. gelieve dan via pb contact op te nemen.
     
  19. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Nog Theo:
    Succes :lol:!
    En tel na elke proef je vingers nog even na... Als je op 9 uitkomt, zitten er waarschijnlijk twee aan elkaar!
     
  20. mesaproducts

    mesaproducts Guest

    de vraag die je moet stellen is denk ik aan de fabrikanten of ze een universele lijm willen leveren, die zowel, rubber,hout, kuntsstoffen ,metalen aluminium (zeer moeilijk) rvs enzovoorts mee gelijmd kan worden, de test spreekt ook over Balsahout, daarvoor hoef je beslist geen dunne lijm te gaan proberen of welke acrylaatlijmen dan ook daar dit te hard wordt voor balsa
    dat kun je beter weer testen met o.a. epoxy lijm of een contactlijm (spuitbus) en of een kit.

    Wij zullen 2 universele lijmen mee laten doen aan het onderzoek te weten een dikke stroperige lijm acrylaat met een dyhidroxybenzol toevoeging, waarvan wij de enige in Nederland zijn die dit hebben, deze lijm lijmt perfect o.a. aluminium op rubber, rvs enzovoort ook diverse meaterialen op aluminium/rvs en let wel Zonder te ontvetten!

    de dunne lijm is een universele lijm die bijna alles verlijmt behalve de kunststoffen Polyethyleen en Polypropyleen die kunnen of chemish gelast worden of gelijmd worden nadat ze met een primer voorbehandeld zijn.

    Oplossingen voor cyanoacrylaat is o.a. Aceton maar dit heeft een andeel dat het rubber, kunststoffen en lak/verf aantast, we hebben ook een ander oplosmiddel die deze soorten niet aantast, wat daarin zit zullen wij echter niet prijsgeven maar indien noodzakelijk altijd een monster voor een test mee sturen.

    verder zie ik erg uit naar de test.
    Succes allen, en zijn er vragen stel ze gerust .
     

Deel Deze Pagina