10000MAH 2s Lipo 12c op een HPI Flux motiv ESC en de Flux warp 5700KV Motor.

Heey mensen! :D
Is het mogelijk om een 10000MAH Lipo 2s 12c op een HPI Flux motiv ESC en de Flux warp 5700KV Motor aan te sluiten?
Want mijn vader en ik zitten te twijfelen met de aantal C's.
Of heeft dat niks met de C's te maken dat sommige accu's snel smelten?
Voor meer info over de lipo dit ik wil kopen KLIK HIERRRRRRRR.
Groetjes Mike :banana:

Heey mensen! :D
Is het mogelijk om een 10000MAH Lipo 2s 12c op een HPI Flux motiv ESC en de Flux warp 5700KV Motor aan te sluiten?
Want mijn vader en ik zitten te twijfelen met de aantal C's.
Of heeft dat niks met de C's te maken dat sommige accu's snel smelten?
Voor meer info over de lipo dit ik wil kopen KLIK HIERRRRRRRR.
Groetjes Mike :banana:
Met 12C kan deze lipo 120A continue leveren, denk wel dat het voldoende zal zijn...

je kan beter een hardcase lipo kopen , anders loop je alsnog veel risico.
komt er een klein steentje klem te zitten tussen de accu bak en je lipo en het gaat in vlammen op.

Laatst bewerkt:
Batterij

Hallo,

Ik neem aan dat je de HPi firestorm flux of sprint 2 Flux set hebt ? want daar zit die motor/regelaar combo meestal in.

De batterij kan zoals aangegeven 120 Amp leveren, ik heb zelf een 4000 Mah 30C ( wat dus ook 120Amp kan leveren ) in mijn Firestorm flux.
De batter word nooit warm, hij blijft gewoon op normale kamer teperatuur.
Toch zou ik oppassen met de 10000 Mah, De motor word snel heet, ik rij ongeveer 15 min en dan zit ik al aan 45 graden.
Daarom zou ik een temperatuurs meter erbij kopen als je die al niet hebt.

Ook moet je natuurlijk je Lipocut off instellen, Met de Castle Link en een beetje de setting tweeken ( gaat ie wat harder :D )

Mvg, Tom

de flux motive esc is een castle creations sidewinder , die heeft géén castle link , het is dus gewoon een kleinere pinion of een grotere spur kopen.

de flux motive esc is een castle creations sidewinder , die heeft géén castle link , het is dus gewoon een kleinere pinion of een grotere spur kopen.

de sidewinder heeft wel castle link!! rijd zelf met een sidewinder en die sluit ik gewoon aan met de castle link en de software herkent dat het een sidewinder is.. weliswaar minder instelmogelijkheden dan een mmpro maar toch valt er het een en ander in te stellen

Zou je een foto willen maken van de ingang van het kabeltje ?
Of gaat het gewoon via ontvanger kabel ?
Toen ik op de site van castle keek stond er dat de sidewinder geen link ondersteunde dus ben benieuwd.

edit : hmm , ik zit net op de site te lezen en zie inderdaad dat ie toch castle link ondersteunt , ik ben wel benieuwd hoe je dat dan aansluit want er zit volgens mij geen apparte in(of uit)gang op/in de esc.

Laatst bewerkt:
Als je dan nog even wat meer leest zie je dat je die gewoon aansluit op de uitgang van de ESC, dus dat kleine kabeltje wat je normaal in je ontvanger doet.

Back