1000kv, 1100kv of 1250kv in acromaster

Zit een beetje te kijken welke motor ik in mijn acromaster zet daar er veel equivalente zijn van de door multiplex aangeraden motor (himax) de vraag wat is meer geschikt een lagere kv waarde of een hogere, heeft een lagere kv meer tork of is dit meer afhankelijk van de gemonteerde prop

hier de motoren


TR 35-42D 1000kv Brushless Outrunner eq: AXi 2820

http://unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3884



TR 35-42C 1100kv Brushless Outrunner (Eq: 2820)

http://unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2139



TR 35-42B 1250kv Brushless Outrunner (Eq: AXi 2820

http://unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3887
 
Zit een beetje te kijken welke motor ik in mijn acromaster zet daar er veel equivalente zijn van de door multiplex aangeraden motor (himax) de vraag wat is meer geschikt een lagere kv waarde of een hogere, heeft een lagere kv meer tork of is dit meer afhankelijk van de gemonteerde prop

hier de motoren


TR 35-42D 1000kv Brushless Outrunner eq: AXi 2820

http://unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3884



TR 35-42C 1100kv Brushless Outrunner (Eq: 2820)

http://unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2139



TR 35-42B 1250kv Brushless Outrunner (Eq: AXi 2820

http://unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3887

minder kv is meer torque dit niet door het laag toerental maar doordat die motor een grotere prop kan rondslingeren ja...En de acromaster is 3D en volgens mij heeft dat meer kracht dan snelheid nodig dus vermoed ik dat een laag toerental het best is!

grtz
 
Een lagere Kv betekent niet minder koppel, wel minder koppel per Ampère. Sterker nog, door een motor met een lagere Kv te kiezen, zal de propeller minder snel gaan draaien. Er is dus minder koppel nodig, het koppel is lager geworden (en de stroom ook).

Even goed de definities in de gaten houden.
Kv = rpm per voltage, in it self it says nothing about rpm, torque or power
Kt = torque per Ampère, in it self it says nothing about torque, rpm or power
power versus maximum power versus power/weight ratio


Wat uitleg, m.n. die van ''Vintage1' en 'landru', hier, over hoe te kiezen:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=802017
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=802875
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=707081

Geen idee wat de meest geschikte motor is voor dit toestel.
 
Back
Top