105mm tail blades op 600Pro ?

Ik heb onlangs 105mm tail blades aangeschaft (via forum) terwijl er op de 600Pro (Align) eigenlijk maar 95 mm zitten :confused:
Ik heb hem al eens geprobeerd , gehooverd en de staart reageerde nogal fel + wat trilling van te heftig waarschijnlijk. Ik heb dan de gyro wat tammer gezet en alles ok nu ( in hoover) .
Vraag is kan het eigenlijk kwaad grotere tail blades of is het niet aan te raden :confused:

zeker op lagere toerentallen < 2000 kan het geen kwaad, en vliegt het m.i. prettiger. Met de DFC kop kan het wat krap worden, maar wanneer de eerdere FBL kop er op zit geen probleem.

Bob

Zou goed uitkomen dan want is toch voor ombouw maar dat weet je al he . Het is nu nog de "gewone" FBL kop geen DFC :)
THX

ik heb dit ook utgezocht,
maar kwam samen met walter robijns erachter
dat op mijn 600 e pro wel degelijk 105 mm orgineel zit.
Ik had deze geraakt en vervangen voor 95 mm

Waarschijnlijk met originele skids . Ik heb er van de t rex 700 onder zitten en met een langere tail fin . Maar jij denkt dus dat 105 mm standaard is :confused: dan hoef ik me zeker geen zorgen te maken .
full

Laatst bewerkt door een moderator:
105mm tailblades kan gewoon, maar je moet wel opletten dat je mainblades niet langer dan +-/603mm zijn. 616mm bladen zullen waarschijnlijk al te lang zijn en 623mm wordt al helemaal twijfelachtig. Pobleem zit hem in de afstand tussen hoofdas en tail as.

Back