Tuurlijk, je laad je pakket en dan heb je 4,2vper cell in serie dan laad je de volgende en heb je weer 4,2v per cell in serie die voeg je parralel samen en je houd 4,2v per cell in serie.
En bij de zelfde cellen zouden ze onder de zelfde belasting het zelfde voltage hebben.
Als je je cellen los van elkaar zou belasten met 8c (bij 2200 cellen 17,6A) dan zal je 10C max cel een lager voltage aangeven dan je 20c ondanks dat je binnen de spec's van de accu's blijft.
Een mogenlijk voltage voor de 10c max cellen met 8c belast is 3,2v terweil de 20c variant met 8c belast op 3,6 kan zitten, in bijde gevallen dus 17,6A maar een ander voltage.
Dit is dus los van elkaar. Aan elkaar is mij niet bekend maar het zou tegen alle logica in gaan als ineens bij 8c belasting de 10c max cel een hoger voltage afgeeft aan elkaar ipv los en/of de 20c max cel een lager voltage afgeeft aan elkaar ipv los.
Dus als ik logies redeneer zeg ik dat onder belasting verschil in voltages en dus in stroomen zal plaatsvinden binnen hetzelfde pakket. zo ontstaat er onbalans in je pakket
En over de gevaren,
Een explosie gebeurt alleen bij erg langduurige kortsluiting of (redelijk lang) overladen die zie ik niet gebeuren in het toestel en ook niet als je hem tijdens het laden in de gaten houd.
Te ver ontladen zelfs zover dat er niks meer in kan zou ik eerder bang voor zijn, dan kun je het pakket weggooien.
Levensduur schat ik nog het langst in bij 2 verschillende pakketten samengevoegd als ze na elke vlucht appart naar hetzelfde voltage worden gebracht en daarna weer bij elkaar worden gevoegd. (Simpel gezegd appart laden.) Iets wat bij een pakket dat bestaat uit gelijke cellen niet nodig is.