Hoi allemaal,
Vanmiddag wou ik voor het eerst mijn nieuwe 10S pakketen laden (Flightpower Evolite 10s 5350mah)
met de Megapower infinity 960SR (van hobbycity) met de bijbehoren
balancer (een kopie van de robbe equalizer).
Aan de accu zitten 2 5s balancer aansluitingen, uit de balancer komen 2 JST adapters.
In de adapter zit vervolgens een verloopstukje JST - FP.
Gewoon de accu aangesloten zoals ik met al mijn lipo's doe, met dit keer als enige
verschil dat de accu over de 2 balancer adapters is verdeeld ivm. de 10 cellen.
Maar dit blijkt dus niet te werken, normaal gesproken verschijnt er een rood
lampje op de balancer na het aansluiten waarna je de balancer aan de lader kan "koppelen"
door op een knop te drukken.
Nu zag ik hier: Megapower Infinity 960SR Lithium battery charger and balancer
Dat het wat anders gedaan word met de balancer kabeltjes bij het laden van een pakket
groter dan 6s.
"What it does not make clear in the balancer manual is that you have to combine the
red wire from the first balancer cable harness to the first wire of the second harness, if you use it with a pack of more than 6 cells."
Wat ik er van begrijp is dus dat ik een connectie moet maken tussen de rode draad van het
eerste balancer JST-FP verloopje naar de eerste (zwarte) draad van het tweede JST-FP verloopje. Alleen zit het bij de verloopstekkers net andersom, dwz. 5 rode kabels en een zwarte.
Voor de zekerheid nog even een "tekening" gemaakt met wat ik bedoel:

Is er iemand die kan bevestigen dat het zo wel gaat werken?
Gr. Bas
Vanmiddag wou ik voor het eerst mijn nieuwe 10S pakketen laden (Flightpower Evolite 10s 5350mah)
met de Megapower infinity 960SR (van hobbycity) met de bijbehoren
balancer (een kopie van de robbe equalizer).
Aan de accu zitten 2 5s balancer aansluitingen, uit de balancer komen 2 JST adapters.
In de adapter zit vervolgens een verloopstukje JST - FP.
Gewoon de accu aangesloten zoals ik met al mijn lipo's doe, met dit keer als enige
verschil dat de accu over de 2 balancer adapters is verdeeld ivm. de 10 cellen.
Maar dit blijkt dus niet te werken, normaal gesproken verschijnt er een rood
lampje op de balancer na het aansluiten waarna je de balancer aan de lader kan "koppelen"
door op een knop te drukken.
Nu zag ik hier: Megapower Infinity 960SR Lithium battery charger and balancer
Dat het wat anders gedaan word met de balancer kabeltjes bij het laden van een pakket
groter dan 6s.
"What it does not make clear in the balancer manual is that you have to combine the
red wire from the first balancer cable harness to the first wire of the second harness, if you use it with a pack of more than 6 cells."
Wat ik er van begrijp is dus dat ik een connectie moet maken tussen de rode draad van het
eerste balancer JST-FP verloopje naar de eerste (zwarte) draad van het tweede JST-FP verloopje. Alleen zit het bij de verloopstekkers net andersom, dwz. 5 rode kabels en een zwarte.
Voor de zekerheid nog even een "tekening" gemaakt met wat ik bedoel:

Is er iemand die kan bevestigen dat het zo wel gaat werken?
Gr. Bas