120 SR vraagjes.

Ik vlieg nu al een maandje of twee de WL V911 en dat lukt prima, ik knal daar werkelijk de hele woonkamer mee rond, het ding is behoorlijk crash proof :p maar de uitdaging begon er wat af te gaan.

Ik zag deze week op tweedehands een 120 SR RTF met extra lipotje erbij staan, maandje oud ( aankoopfaktuur erbij), en dit voor de prijs van 50 euro, ik dus daarheen, proef gehoverd en goedgekeurd, ik heb de 120 SR dus nu in mijn bezit.

Het hoveren lukt prima ( wel met de nodige stick moves erbij, want hij drijft wel steeds een beetje af in gelijk welke richting). Nu wou ik dus voorzichtig aan wat rondvliegen beginnen , en daar zit wel een heel verschil met mijn VL911, als ik bv vooruit vlieg en dan de stick loslaat, keert ie onverbiddelijk een meter weer terug.

Ik had de gewoonte hier in de woonkamer van links naar rechts ( en omgekeerd) te vliegen, en op het einde draaide ik hem met de rudder en keerde dan terug, met de VL911 geen probleem, wanneer ik dit doe met de 120 SR dan knalt ie enorm snel naar links of rechts wanneer ik mij tracht te draaien met de rudder stick.

Is dit normaal bij dit toestel of kan ik er wat aan doen?

Ligt het aan de bijgeleverde MLP4DSM zender? ( dan is mijn probleem binnenkort opgelost want ik ga me een DX6i aanschaffen)

Peter

Verkoop je nu je WL V911 ??

Nee das de moeite niet om te verkopen
Die kosten nieuw iets van een 50 euro Jack... en is veruit het beste wat ik al heb gehad ( en ook de goedkoopste)

MJX F45, MJX F47 en voorlopig ook de 120SR kunnen hier niet aan tippen, dat goedkope helitje heeft me echt al uren vliegplezier bezorgd... ;)

Is al defect... één van de draadjes van de staartmotor zit gebriken binnen in het krimpkousje dat er rond is :neutral:

Probleem opgelost, blijkbaar zat er reeds een slecht contaktje onder het krimpkousje van de staartmotor, waardoor de heli moeilijk te sturen was, het staartrotortje werd steeds lichtjes onderbroken, vandaag nieuw motortje geplaatst en vliegt super nu...:p

ik heb de sr120 ook met een dx6i maar inderdaad bij het ronddraaien met de rudder lijkt het of hij uitbreekt. Hij gaat dan wel een halve meter naar buiten zeg maar...
Ik vlieg pas 2 weken dus zal wel wennen zijn... moet mischien een grotere ruimte vinden. slaapkamer zal we te klein zijn om hem goed te benutten.

Laatst bewerkt:
Back