D
Desmaano
Guest
Ik ben bezig met een model van een Patrouille-schip (mijn eerste modelschip). Hiervoor moet ik het een en ander uitpuzzelen. Alleen zit ik op het moment met het probleem "Stroomvoorziening" en "Voortstuwing".
Accu's zie ik niet zitten vanwege beperkte gebruiksduur en het gewicht. En ik niet altijd de beschikking heb tot stroom. Een generator komt meer in aanmerking.
Een verkoper van een grote modelbouwzaak in pijnacker raadde mij aan om op 12V te gaan draaien met een kleine generator.
Maar op 12volt generator zoeken op de online markt leverde weinig op.
220V generator vanaf 650Watt, tja dat spreekt voorzich. Dus heb ik ook zitten denken aan een bijv. 25cc brandstofmotor uit een bladblazer of kettingzaag o.i.d. i.c.m. een dynamo met volt-regelaar zoals uit een auto (40 Amp), wel veel (12*40= 480W terwijl ik ong. 80W bruto nodig heb ivm verliezen) maar misschien heeft iemand nog wat suggesties of hele goeie tips.
Ik hoor het heel graag van jullie. Alles (bijna alles) is welkom
bijv. zelf een gebouwd
of zelf eentje te koop
of iemand die weet waar er een te koop is
Alvast bedankt
Accu's zie ik niet zitten vanwege beperkte gebruiksduur en het gewicht. En ik niet altijd de beschikking heb tot stroom. Een generator komt meer in aanmerking.
Een verkoper van een grote modelbouwzaak in pijnacker raadde mij aan om op 12V te gaan draaien met een kleine generator.
Maar op 12volt generator zoeken op de online markt leverde weinig op.
220V generator vanaf 650Watt, tja dat spreekt voorzich. Dus heb ik ook zitten denken aan een bijv. 25cc brandstofmotor uit een bladblazer of kettingzaag o.i.d. i.c.m. een dynamo met volt-regelaar zoals uit een auto (40 Amp), wel veel (12*40= 480W terwijl ik ong. 80W bruto nodig heb ivm verliezen) maar misschien heeft iemand nog wat suggesties of hele goeie tips.
Ik hoor het heel graag van jullie. Alles (bijna alles) is welkom

bijv. zelf een gebouwd
of zelf eentje te koop
of iemand die weet waar er een te koop is
Alvast bedankt