12v loodaccu?!

Hallo iedereen..

Het is om te vragen waar jullie je 12v accu's gehaald hebt en hoeveel die kosten,had een 12v accu voor scooter voorzien,lader gekocht enz. Nu blijkt dat die accu overleden is,ik hoop dat loodaccu's ni te duur worden.....
Dacht enkel nog een startpaneel moeten te kopen nu nog een accu......

grtz

ps;heb hier wel nog een goede autobatterij van 12 v maar dat lijkt me nogal zwaar om naar het veld mee te nemen?!

psygho zei:
Conrad heeft ook leuken....

ahja maar hoeveel A is aan te raden?
beter nog welke accu is aan te raden(niet hoog budget....)
Maar jah het is echt niet dringend,heb het nog niet echt nodig aangezien ik geen startmotor gebruik,gloeiplug laad ik thuis op,handmatig tanken....

grtz

sven311 zei:
lader gekocht
hoeveel A laad die lader? nou, dan weet ej dus watvoor accu je meot hebben ;)

auto accu, ja, die zijn erg zwaar, maar als je electro gaat vliegen met grotere vleigtuigen, dan heb je et wel nodig (dr zijn genoeg mensen die zo'n accu leegvliegen met hun lipoladers in een paar vluchten dus ;))
ik heb zelf een paar gelaccu's maar die had ik al, en die laad ik op met mn r5 lader, dus daar had ik geen spaciale voor nodig..

Alexander zei:
sven311 zei:
lader gekocht
hoeveel A laad die lader? nou, dan weet ej dus watvoor accu je meot hebben ;)

auto accu, ja, die zijn erg zwaar, maar als je electro gaat vliegen met grotere vleigtuigen, dan heb je et wel nodig (dr zijn genoeg mensen die zo'n accu leegvliegen met hun lipoladers in een paar vluchten dus ;))
ik heb zelf een paar gelaccu's maar die had ik al, en die laad ik op met mn r5 lader, dus daar had ik geen spaciale voor nodig..

het gaat over deze lader http://www.lidl.be/be/home_nl.nsf/pages/c.o.20070227.p.Automatische_motor-batterijlader ...

speciale lader voor loodaccu's. Leek me gewoon goede koop en niet te duur...

grtz

Die lader is prima voor een 12 v loodaccu.

Je kunt er ELKE loodaccu mee laden ongeacht amperage.

Alleen gaat het erg lang duren eer je een 70 ampere auto accu vol hebt.

Dus koop een lood/gel accu tussen 5 en 15 ampere al naar gelang je handig vindt.

Johan

voor gewoon een starter en een gloeiplug mee te bedienen, daar is geen autoaccu voor nodig.
Ik heb dat jaren gedaan met een 12V 7Ah gel batterij - dat is best klein en draagbaar.

Patrick

Dat daar een auto accu voor nodig is, heb ik ook nooit beweerd, ik gebruikte dit als illustratie voor het gebruik van de lader.

Een 7Amp lood gel accu zal prima voldoen, daarom
schreef ik tussen de 5 en 15 amp....

Johan

Johan,

sorry - dat bedoelde ik ook niet. Ik heb zelfs de gel accu gebruikt om mijn parkflyers nog te laden tussen de vluchten met de trainer door.
daarna ben ik wel helemaal overgeschakeld op elektro, en dan is de autoaccu goed.

Patrick

hoeveel ampere raden jullie me dan aan om een namidag te vliegen en starter te gebruiken?
en oh ja ik heb nu een gloeiplug die met een muurlader opgeladen wordt,hoe kan ik die op 12v opladen? :?
Maar het is vooral met de starter dat ik de accu zou gebruiken is een scooter accu van ongeveer 7-8 amp genoeg dan?

mvg sven

Gemiddeld gebruikt men accuutjes van 5 tot 15 ampere en daar kan je heel
wat middagjes mee af. Let ook een beetje op het gewicht en de inbouwmaten.

En die glowstarter, die kan je niet met 12 volt opladen, daar heb je als het goed een
speciale 1,2 volt of 2 volt lader bijgekregen.
En die gaat dus gewoon in de 230 thuis.

Het kan wel anders maar dan moet je een powerpanel kopen met een glowplug
lader aan boord.

Dus als jij een 7 tot 8 ampere exemplaar koopt heb je een prima lood/gel accu voor
de modelbouw.

En die scooter accu's dat zijn toch wel droge loodgel accus?

Want als een natte accu omvalt en gaat lekken heb je een probleempje......

Johan

gloeipluglader op je startpaneel? das toch een directe gloeiplugaansturing! :P
scooter accu, das geloof ik een dichte (wel natte) accu, dsu als je em echt laat vallen spat ie open, maar als je em perongeluk op zn kant houd of ermee schud loopt eht er niet in stralen uit (zover ik weet!!!) daarbij si het wel een startaccu, dus meestal neit geschikt om veel capaciteit uit te trekken zondat dat de levensduur er drastisch van achteruit gaat.

Alexander zei:
gloeipluglader op je startpaneel? das toch een directe gloeiplugaansturing! :P
scooter accu, das geloof ik een dichte (wel natte) accu, dsu als je em echt laat vallen spat ie open, maar als je em perongeluk op zn kant houd of ermee schud loopt eht er niet in stralen uit (zover ik weet!!!) daarbij si het wel een startaccu, dus meestal neit geschikt om veel capaciteit uit te trekken zondat dat de levensduur er drastisch van achteruit gaat.

startaccu,tich niet enkel startaccu als ik het goed begrijp werken lichten ,pinkers,stoplicht en tuter(weet het an woord) niet op die accu dus word er altijd energie verbruikt.Ik zie gene andere optie dan een scooterbatterij.
grtz

Startpanels zijn er in soorten en maten, er zijn dus startpanels met een glowshot laadaansluiting.
Naast de normale directe aansturing van een gloeiklem.

daarbij is het wel een startaccu, dus meestal niet geschikt om veel capaciteit uit te trekken zonder dat dat de levensduur er drastisch op achteruit gaat.

Een start accu is natuurlijk bij uitstek geschikt, om gedurende korte tijd een piek stroom te leveren.
Daar zijn die dingen voor gemaakt.

Waarom zie ze nog steeds geen andere optie dan een scooteraccu, wat is het probleem?

Gewoon een loodgel accu kopen.

http://www.conrad.nl/goto/?product=250202

Johan

haah, ja, maar met een korte tijd bedoelen ze 5 seconden, en je hebt r dus neits aan als oplaadaccu voor electrovliegen.
gel accu's zijn echter weer wel geschikt, die kunnen hele hoge piekstromen leveren, en kunnen ook ontladen wel hebben :)

Zowel natte als droge accu's kunnen hoge piekstromen leveren. Dat maakt helemaal niets uit.

Ik denk ook niet dat hij een loodaccu wil kopen voor het laden van iets.

Je opmerkingen raken kant noch wal.

Johan

J o h a n zei:
piekspanningen
piek STROMEN
J o h a n zei:
Je opmerkingen raken kant noch wal.
de jouwe ook niet echt.

als je een accu meesleept naar het veld, om vanalles op aan te sluiten, wil je toch wel dat er capaciteit in zit.
autoaccu's en de dergelijke zijn neit geschikt om ver te onladen, als je de 'capaciteit' gebruikt slijt ie heel hard. (zijn niet bedoeld voor cyclisch gebruik, wat 'wij'als modelbouwers dus eigenlijk juist willen) de capaciteit is slechts een bijproduct van de lage interne weerstand en daarmee samenhangende grote plaatoppervlakte. (zoals iemand dat mooi zei) maar als je ze gaat ontladen op capaciteit, sloop je die speciale geperforeerde dunne platen juist, daar kunnen ze helemaal niet tegen.

als je je starter etc. allemaal wil aansluiten, heoveeel ampere gebruik je dan? niet veel,
je start tenslotte geen complete automotoren. maar hoeveel capaciteit gebruik je, meer!,
omdat je een automotor meestal na een paar seconden aan de praat hebt en de rest dan eigenlijk volledig op de dynamo loopt (en als die kapot is sta je snel stil, accu leeg, en meestal ook redelijk ver heen richting kapot.) zag er ook een berekening bijstaan, auto starten trekt ongeveer 1 Ah aan capaciteit (per keer) in een zeer grote piek,
een brandstofpompje, gloeiplug en startmotortje een aantal keer op een dag gebruiken vraagt wel wat meer capaciteit maar lang niet zulke hoge stromen. (in principe zou je met een veel kleinere accu al klaar zijn, was het niet dat die net zo duur zijn als een gemiddlede maat, 7 ah blok gel accu, en dat een autoaccu dis gewoon niet geschikt is (en overbodig zwaar

/verhaal

Ik heb geprobeerd om je verhaal te lezen en te begrijpen, helaas het is me niet gelukt.

Ik vind het het verder ook niet nodig om met jou in discussie te gaan.

Johan

Back