12v voeding van 50 ampere, maar licht & verplaatsbaar?

Hallo allemaal!

Ik gebruik op het moment een omgebouwde PC voeding om mijn TP1010 lader te voeden en hiermee kan ik net mij 6s1p 4900 accu's met 1c laden. Iets meer kan nog wel, maar meer dan 15 ampere begint hij toch vervelend te vinden.

Nu wil ik er binnenkort nog een TP1010 lader bij kopen en ik zou het dan prettig vinden om met beide laders voluit te kunnen laden. Dan trek ik rond of net over de 40 ampere... Het geheel moet in een koffer passen en draagbaar zijn, dus liefst niet groter dan 2 pc voedingen.

Wie weet raadt????

Ik heb zelf al zitten kijken naar deze http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=TN6S80 voeding, maar hoeveel amps dat op de 12v uitgang kan leveren weet ik niet... (in principe wel 25amp, dus te weinig!) en misschien heeft iemand betere alternatieven.

Ik hoor het graag, liefst wel iets wat budgettair te veranwoorden is... anders wrrden het 2 losse PC voedingen, die heb ik al.

Cheers,

Richard

Bij PC voedingen moet je goed opletten waar hij die amperes op levert. Bij de betere voedingen beschik je over 2 12V "rails" . Dus 2x18A ipv. 1x36A bijvoorbeeld.

Verder zou ik geen sweex/Qtec of ander vaag merk kopen die leveren niet wat jij vraagt. (of niet lang iig ;) )

400 euro??? Voor dat geld koop je acht geschakelde 20A voedingen bij www.modellbau-bichler.de ...

De vraagstelling is licht, compact en betaalbaar en dan kom je al gauw bij twee 20A Graupner voedingen van 50 euri 't stuk uit.

Die voeding die Roelof bedoeld, kan wel 120A continue aan.
Dat zijn een hele hoop ladertjes...
Echter, voor hetzelfde geld heb je idd een 160A voeding(8x20). Alleen is die wel een stuk groter.
Gewicht is wel vergelijkbaar.

Ik ben ook nog opzoek naar een +-40A voeding, dus ik kijk graag mee :)

@rheli: Die 230V laders kunnen niet veel vermogen aan. Leuk voor een klein 3slipo pakketje, maar voor daarboven niet echt snel meer.

Heb nog wel een voeding uit een Compaq Proliant 3000 voor je. Uit het hoofd 50A op de 12V.
Mag je gratis en voor nop op komen halen als je denkt dat je hem aan de praat krijgt.
(Is natuurlijk geen standaard ATX formaat)

Heb nog wel een voeding uit een Compaq Proliant 3000 voor je. Uit het hoofd 50A op de 12V.
Mag je gratis en voor nop op komen halen als je denkt dat je hem aan de praat krijgt.
(Is natuurlijk geen standaard ATX formaat)

Oe, ik heb zelf niet zoveel verstand van zulk soort voedingen maar ik ben er zeker wel voor te vinden!

Ik stuur je wel even een PBtje!

Groetjes,

Richard

Ik denk dat je grote moeite gaat krijgen als je een 50A computervoeding gaat proberen te vinden. Eén van de zwaarste die ik voor je heb kunnen vinden is de Be Quiet! Dark Power Pro, P6-850W-S2.2. Deze voeding is 750W en op 12V levert deze 2x 20A !! Kost dan ook € 169,- bij mijn PC-leverancier.

Hou er rekening mee dat de nieuwere voedingen meer en meer vermogen naar de 5V en 3,3V aansluiting sturen, omdat dat de laatste tijd de echte stroomvreters zijn. Je zou het inderdaan in de oude AT voedingen kunnen zoeken. Daar zijn misschien wat minder ombouwhandleidingen voor te vinden, maar het is in elk geval een stuk simpeler om die aan de praat te krijgen en deze leveren nog veel vermogen op 12V. Ik heb een ombouwhandleiding voor zowel AT als ook ATX-voedingen. Als je interesse hebt, meld je maar even via email: d-seh@planet.nl

Groeten,
Mischa

koop 2 x een graupner 20A voeding en het werkt perfect. Ding is licht en spot goedkoop (50 euro oid, op beurzen soms 40!) en ze werken perfect.

Een computer voeding levert niet veel vermogen op 12V! Hier heb je dus niets aan.... verder is de spanning zonder goede belasting echt niet stabiel en netjes 12V.

Holy smoke ! Ik zie nu pas dat hij dat is met die zieke :oops: laad-set. :lol:

Laa(d)t mijn vorige reactie maar voor wat ie is...... :oops:

aha, mooi :) wij hebben gelukkig geen generator nodig door de aanwezigheid van 220 op het veld. Scheelt weer slepen :) Wel een leuke set zo :)

Jaja, je ziet het verschil al hé?

mischa72
10+ berichten geplaatst

Tadango
Lid van de club van 1000

Zegt genoeg.... :oops:

Dat valt nog maar te bezien.....
Je had ook een pas afgestudeerde electrotechneut kunen zijn.....

Af al een "ouwe bok" met 350 jaar ervaring....

uhm, ik ga me steeds meer schamen; ik ben een ouwe bok, maar ook afgestudeerd elektrotechneut :oops:

Maar goed, ik zie dat het probleem van de topicstarter opgelost is. Mooi. Nu mijn eigen lader nog.....

Back