12V Voeding, Welke beste keus?

Hallo forumbewoners,

Ik zou me de Robitronic Overloader willen aanschaffen, maar aangezien deze gevoed word door 12V, ben ik genoodzaakt me een voeding aan te schaffen.

Hierbij zou ik ofwel de Much More PowerMaster 20A (Peak 24A), ofwel de GM6477 20A willen aanschaffen.

Maar nu was men vraag, wat is het juiste verschil tussen beide, aangezien ze bijna €100 verschillen van prijs bij Roal, ja de GM is dan wel zwaarder van gewicht maar is dit dan het enige verschil?

Ik zou de voeding dus enkel gaan gebruiken om men lader(s) op aan te sluiten.

Alvast bedankt

Als ik zo even op google zoek naar de specs, dan kan ik niks over de "GM6477" vinden. Tikfoutje misschien?
Maar die andere voeding is vrij licht. Deze is dus geschakeld. Dit heeft als voordeel dat je een veel lichtere voeding kan krijgen. Ook een hoger rendement. Alleen wel een heel stuk duurder. Als het zo'n groot prijsverschil is, zal dat wel betekenen dat die andere niet geschakeld is. Dus alleen zwaarder.
Voor de technische werking zal het dus weinig/niks uitmaken. Alleen als je je voeding veel moet meeslepen kan het wel makkelijk zijn als je een lichte hebt. :P

Deze voedingen zijn best populair en niet duur.
002186.jpg

Bijna overal te krijgen onder verschillende merken.
Bijvoorbeeld hier.
Voeding is niet geschakeld. Wat betekend relatief zwaar, maar geschakelde voedingen kunnen problemen geven met sommige laders.

Nee hoor ik heb die van GM gewoon over getypt van op RCshopRoal.

Dus als ik het goed begrijp neem ik best deze van GM als ik wil zeker zijn dat deze op alle laders werkt? Deze weegt wel 1,5kg maar dat vind ik persoonlijk niet zo erg.

Dat zijn voedingen met een gratis zere rug :)

Ik zou geen MM voeding nemen, ze werken perfect maar dat geld wat ze ervoor vragen is gewoon achterlijk.

De Graubner is nog een beetje leuk geprijst en die werkt ook super van wat ik in de pits zie.
Het gewicht vind ik ook nog wel mee vallen.

Ik ben nog geen RC auto lader tegen gekomen die problemen had met een geschakelde voeding, daar zou ik me ook niet druk om maken.

Zelf zou ik een oude PC slopen, maar dat terzijde ;)

wat wil je er mee laden??????
7.2v autoaccu???
dan kun je ook een pc voeding ombouwen.
groeten wiebe.

Graupner verkoopt een geschakelde 20 A voeding voor 55 euro, lekker licht ook zonder trafo, slechts een kilo of zo ;)

Je gaat toch niet lopen sjouwen met een voeding? 8O dan kun je beter een 220/12 V lader kopen.

en waarom niet een voeding meenemen?

de meeste leuke computerladers (bij prijs) hebben gewoon een 12V aansluiting.

Ik neem een 12V autobatterij mee, de reden daarvoor is omdat er geen 220V aanwezig is waar ik vaar of vloog. Zo'n accue weegt nog veel meer dan 1.5 Kg hoor.

een 12V en loodaccu lader kost natuurlijk meer dan een DC voeding. :-(

En de auto kan je niet altijd naast de piste stellen.

Patrick

Ik zou geen muchmore kopen,ik heb op het net al verschillende verhalen gehoord van muchmore voedingen die het begeven.Bij http://www.hk-modellbau.com kan je een 20A voeding kopen voor 42€.
Ik gebruik zelf bij mijn Overloader een omgebouwde computer voeding van 8 Amp en die doet het prima.

Grtzz

Negen van de tien computerladers zijn 12 V...
12V/220V modellen hebben meestal minder mogelijkheden...
Als modelvlieger laadt je buiten inderdaad op 12V en thuis via de voeding, echter...
In het indoorseizoen staan sommige onder ons met onze lader in de sporthal en dan is het of met een accu, of met een voeding de hal in ;)

Graupner heeft inderdaad de Ultramat 10 computerlader op 12V/220V mooi ding voor het geld (65 euri) en laadtLipo/NiMH/NiCad
Echter geen loodaccu of ontlaadprogramma's
Binnenkort ook een soortgelijke Ultramat 14 in de winkel.

Hallo,

Ik verkoop mijn voeding die hierboven is afgebleed voor 60 Euro..

220Volt naar 13,8 Volt tot max 10 amp.

ZEER GOEDE STAAT...

even reageren op e-mail of een pn. Afhalen in eindhoven

Groeten
Roel

Back