Of jij bent niet zo snel als je zelf denkt
hahaha ja.
nee er zit verschil in maar dan moet je wel de juiste vertanding vinden.
Ik heb vanmiddag met een tekin motor en een speedpassion motor getest.
De tekin op 5,8 en de speedpassion op 4,9
Toen gingen ze ongeveer even hard.
De totale vertiming die ik ingesteld had op mijn regelaar was bij de tekin minder.
Daar ga ik morgen als het droog is nog wat meer vertiming bij zetten.
De LRP TC komt toeren te kort.
Een brushless motor draait optimaal bij een bepaald aantal toeren en dat is per baan en per regelaar verschillend en per motor ook nog eens.
Als je dus een lrp motor vergelijkt met een speedpassion motor en je vertand ze gelijk dan krijg je verschillen.
Als ik de tekin motor net zo zwaar vertand als de speedpassion motor en ik kijk dan naar de acceleratie en topsnelheid dan is die bij de speedpassion beter.
Ga ik nu bijde motoren lichter vertanden, dan gaat de speedpassion op een gegeven moment niet meer harder. de Tekin daarin in tegen gaat harder en harder.
Zo is het ook met de regelaars.
Als je een spx net zo zwaar vertand als een TC en je gaat dan vergelijken, dan krijg je een hele andere uitkomst dan als je iedere regelaar optimaal vertand.
Tja het is heel wat.
Ik ben nu bij ERCE bezig geweest met testen en testen en nog ondek ik iedere keer andere setups.
Merk wel dat de speedpassion zijn grens heeft. die is niet zo goed met een hoop toeren en de mindere motor op toeren gebied.
De LRP motor nog niet zo getest maar de tekin al wel.
Dat is helemaal een toeren monster.
motor blijft gaan.
Als ik die tekin motor net zo vertand als die speedpassion motor is het einde motor.
Doe ik het andersom dan zakt de speedpassion in.
zo is het ook met regelaars en de vertiming.
Had voor de fun de tekin motor geheel vertimed en de regelaar.
daarna even gas gegeven.
hield de auto in de lucht.
Heb de spx met een lrp motor wel eens zien gaan maar dit was helemaal erg.
1 abdn begaf het. scheurde open.
Op de baan had de motor geen koppel en liep niet hard. maarja was ook iets te veel van het goeden.