Toch weer even naar boven halen om te kijken hoe men nu naar een aantal weken buiten rijden tegen de 13.5 + lipo klasse kijkt.
Bij ons op de MACH wordt de groep steeds groter en is men erg enthousiast, en wordt druk getest met motoren en gear ratios en daar doe ik grettig aan mee. Had een GM 13.5 gekocht en die bleek prime te werken waardoor iedereen er nu meer rijd. Weg voordeel maar het gaat om de lol en die is er niet minder om.
gr
Stephan
Tja... wat zal ik zeggen.... Ff de knuppel in het hoenderhok? Ik heb mensen gesproken die eerst fel tegen lipo waren, maar er nog nooit mee gereden hadden. Nu hebben ze dit jaar een keer ermee gereden en zijn helemaal wild enthousiast. Ze willen niks anders meer. Daarnaast zie je dat bij ons op de club ook verstokte modified mensen nu een 13.5 lipo wagen klaarmaken. Bij de modified is er weinig/geen spanning en wij in de stock gaan in een treintje over het circuit. Continu wisselen van positie, continu strijd.
Waanzinnig leuk racen is het geworden en ook gewoon 10 minuten lang. En in die 10 minuten heeft er niemand last van terugval en blijven we dezelfde ronden rijden! DE stock klasse is bij ons bijna de grootste klasse van de club! We zijn met een groep echt continu bezig om te kijken hoe we het maximale eruit kunnen halen. Vertanding, banden, accu's enz enz. Ik kocht een GM regelaar; sommigen sceptisch. Resultaat was duidelijk merkbaar en vervolgens direct meer GM's op de baan. Nu ook wij sinds kort een GM 13.5 getest en die beviel super. Hoppa; meer GM 13.5's in aantocht. De Corally 13.5 is trouwens ook een goed alternatief op een klein bochtig circuitje.
We hebben verschillende regelaars getest en op dit moment zijn de Sphere 2007, de GM120 en de SPX echt de regelaars die eruit steken. Jaja, zelfs de Sphere 2007!! De Tekin blijft bij ons achter, net zoals de Sphere TC.
Bij ons hebben we ook mylaps. Echt super; als je zelf niet kan rijden maar weet dat concurrenten wel rijden zit je thuis continu te kijken wat ze doen. Af en toe ff plagen hoort er dan ook bij als je op de baan bent; even 4.5 erin en paar snelle ronden zetten en dan heb je binnen 10 minuten zo 2 a 3 smsjes met de vraag wat je gevonden hebt.
Al met al dus steeds meer mensen die enthousiast worden over lipo. Dan wel in combi met 10.5 dan wel met 13.5. Erg lange rijtijden, nog geen enkele accu ontploft, geen incidenten terwijl we ze soms wel met 8A laden..... Niks aan de hand!!
Ik hoop dat alle mensen die zo sceptisch waren afgelopen maanden, ook het lef durven hebben om op een gegeven moment toe te geven als ze het super vinden. De NL kampioen van de afgelopen jaren, Bart Wubben is in ieder geval al een groot voorstander en wil niks anders meer schreef hij elders letterlijk!
Zou het er ooit nog van komen dat het via de Nomac mag? Of moeten we echt naar de Dutch RC Series??!
Oh ja... we gebruiken allen een lader van maximaal 100 Euro. Ik heb 1 iemand gezien met eentje van 225. Gok eens welke als enige tot nu toe is gesneuveld..... Hoezo lipo is duur?!?!?!