13.5 en lipo-ervaringen

Ja 1 merk motor ben ik ook voor.

Ik persoonlijk niet. De meeste fun halen we uit het zoeken naar de grenzen van alle spullen. Uiteraard ook enorm veel uit het rijden, maar bij ons merk ik echt dat we als gekken met elkaar per motor/regelaar/auto de grenzen aan het zoeken zijn. Dat is juist leuk!! Ok, iedereen alles helemaal gelijk is ook leuk, maar zoeken naar nieuwe dingen, veel testen en trainen maakt het voor mij persoonlijk leuker.... en voor anderen op onze club ook weet ik.

Daar ben ik het wel mee eens wat Rogier zegt. Als iedereen dezelfde motor en setup rijd is het alleen maar een kwestie van accu's laden, banden smeren en gaan. Dat gaat saai worden. Als iemand anders met een andere motor rijd en toevallig harder gaat is dat in mijn ogen juist een aanmoediging om iets aan je setup te doen en zo mogelijk alles uit de kast te halen om ook zo hard te gaan. Dat legt de lat weer iets hoger in het technische gedeelte en "verplicht" de rijder indirect om zich te gaan verdiepen in de materie in plaats van klakkeloos te doen wat de rest doet...

Buiten dat ik héél erg veel lol haal uit het rijden zelf vind ik het technische erachter ook zéér interessant en wil er graag induiken en leren... Ik merk zelf bij ons op de MACH dat als je tegen sommige mensen wat technische termen naar buiten gooit dat ze je echt aan staan te kijken of ze water zien branden. En dan heb ik het nog niet eens over diepe stof maar echt basis-zaken als bijv. caster en wat het voor effect heeft. Dan hoor je ze zeggen:"Ik heb meer caster nodig". Maar als je dan vraagt waarom dan kunnen ze geen antwoord geven. De uitzondering bevestigd de regel maar dat is wel waarom ik zeker voor vrijheid in spullen ben.

Daar zijn we het inmiddels denk ik wel over eens dat het zeer goed gaat met LiPo... Gelukkig hebben we in de Pro10 nog behoorlijk wat vrijheid en dat blijft ook zo als het aan mij ligt. ;)

Hallo Allemaal,

Ben benieuwd of er mensen ervaring hebben met de lrp 13.5? Ben zeer benieuwd hoe zwaar die ongeveer vertand moet worden.

Mocht iemand ervaring hebben alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
ben voor een eigen motor keus. Ben helemaal om. Afgelopen weekend met mijn Tekin motor gerden.
reed in Deventer met een 10,5T op 5 cel en ik had hem de laatste head op 6.0 vertand.
De snelheid was echt super net als de snelheid in het binnen gedeelte.
Die goede top komt ook door de nieuwe software die ik nu heb voor mijn regelaar. Die werkt echt super.

Als het bij ons 13,5T lipo word.
Dan neem ik daar ook een Tekin motor van.

Ja 1 merk motor ben ik ook voor.

ben voor een eigen motor keus. Ben helemaal om. Afgelopen weekend met mijn Tekin motor gerden.
reed in Deventer met een 10,5T op 5 cel en ik had hem de laatste head op 6.0 vertand.
De snelheid was echt super net als de snelheid in het binnen gedeelte.
Die goede top komt ook door de nieuwe software die ik nu heb voor mijn regelaar. Die werkt echt super.

Als het bij ons 13,5T lipo word.
Dan neem ik daar ook een Tekin motor van.

???? Ehm, wat ben je nou??? ;-)

groet,

Eric

Ben benieuwd of er mensen ervaring hebben met de lrp 13.5? Ben zeer benieuwd hoe zwaar die ongeveer vertimed moet worden.

Dat hangt natuurlijk af op welke baan je rijdt, maar ik rij op Mach een 3.88 en ik kan nog wel zwaarder... Je moet wel op je temp letten, maar met een ventilator erop kan dat wel.

Ik moet wel zeggen dat de LRP niet de snelste motor is die te koop is.

Succes en vooralle zekerheid; eigen risico;)

Halewijn

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het toegestaan is op de stock spec.. maar de aluminium Front en backplate (waarvan de voor plate voorzien is van koelgaten/sleuven) zorgt er voor dat de LRP bijna 20 graden koeler blijft en niet begint te faden!

Prima optie dus om wat extra vermogen uit de motor te halen en hem niet te heet te stoken..

Ik weet niet of het toegestaan is op de stock spec.. maar de aluminium Front en backplate (waarvan de voor plate voorzien is van koelgaten/sleuven) zorgt er voor dat de LRP bijna 20 graden koeler blijft en niet begint te faden!

Prima optie dus om wat extra vermogen uit de motor te halen en hem niet te heet te stoken..

Volgens de EFRA lijst wel.
Daar staat op dat het is toegestaan.
Indien je club dit niet toe laat kun je ook de motor koeler van de LRP er op zetten. Scheeld ook heel erg veel.

Volgens de EFRA lijst wel.
Daar staat op dat het is toegestaan.
Indien je club dit niet toe laat kun je ook de motor koeler van de LRP er op zetten. Scheeld ook heel erg veel.

Ik gebruik nu de GM en dat bevalt prima.. De LRP zal ik Binnenkort weer proberen om te zien wat het effect is.

Volgens de instucties van LRP is de maximale gearing voor een large track 4.0. Dat is "natuurlijk" aan de veilige kant. Maar idd met een koelrip c.q. ventilator erop kan je dus lager gaan. Ik zou zeggen temp meter bij de hand en testen maar ;-)

Nogmaals succes!

Halewijn

Volgens de instucties van LRP is de maximale gearing voor een large track 4.0. Dat is "natuurlijk" aan de veilige kant. Maar idd met een koelrip c.q. ventilator erop kan je dus lager gaan. Ik zou zeggen temp meter bij de hand en testen maar ;-)

Nogmaals succes!

Halewijn
Gaat goed komen. Woensdag avond weer lekker verder testen
Bedankt voor de reactie

Ik vraag het maar even in de topic.

Welke sensor kabel gebruiken de GM Genius 120 rijders om bijvoorbeeld een LRP motor op de regelaar aan te sluiten zonder het bijgeleverde verloop kabeltje? Heb zelf deze gevonden Graupner 2894.4 Sensor cable.

Echter als ik op dat nummer zoek vind ik tegenstrijdige berichten en informatie. Op de graupner site staat dat deze kabel voor Novak en Reedy motoren is. Op andere sites staat dat de kabel is geschikt voor LRP/Reedy. Ik snap hem niet helemaal meer.

Hm, de kabel zit standaard bij de GM motoren (2 kabels zelfs, 1 gewone en 1 voor de GM regelaar)

Ik weet dat hij in de graupner catalogus bij de GM 120 staat.. bovenste in het rijtje..
Uit mijn hoofd .4 met 4 cyfers er voor.

Dus zal vast kloppen dat bestelnummer van je. RCsupport heeft ze wel op voorraad!

Back