130x staart servo

Even een vraagje heb van de week een blade 130x aangeschaft leuk hoor, maar nu heb ik denk een probleem met de staart servo.
Als ik de accu aansluit dan hoor je de piepjes is oke en dan doen de servo's nix die staan allemaal stil. Als ik dan ga binden gaat ook goed maar als alles zijn ding gedaan heeft dan blijft de staart servo heen en weer draaien als de heli stil staat en ik geen input geef.
Nu is het geval dat hij de enen keer wel goed stuurd en dan weer niet.

Wat kan ik hiermee doen?

Zender aanzetten accu aansluiten en de heli stil laten staan. Dan moet de staartservo alleen regeren op bewegingen van de heli.

Heel herkenbaar probleem, mijn 130X heeft precies hetzelfde probleem. Tijdens het vliegen heb ik er weinig last van, maar als hij klaar staat om op te stijgen dan is de tail-servo heel nerveus.

Ik denk dat ik de gain iets aan ga passen om te kijken of dat het probleem oplost, lijkt me namelijk geen mechanisch probleem. Iemand een soortgelijk probleem daarmee wel eens opgelost?

Ik heb voor de zekerheid toch maar een nieuwe tailservo besteld aangezien de servo niet moet
bewegen als de heli stil staat.

Op you tube staan een aantal filmpjes over de 130x met tail problems met een paar volgens de makers
van de filmpjes de oplossing. Eentje laat ook zien dat wat hij gedaan heeft ook werkt.

Staartservo vervangen voor een andere normale micro servo (dus GEEN stock servo meer gebruiken) en hoogstwaarschijnlijk is je probleem dan uit de wereld.
Er benne genoeg filmpjes op You Tube en info op het RCGroups Forum waarbij ze die MOD(modificatie) hebben gedaan en daarna een strakke staart kregen.
Sukses.

Ja heb ik dus een stock servo gekocht omdat ik dacht dat ie stuk was.
Nu heb ik dus een nieuwe en die doet het zelfde als die oude als ik de heli aanzet dan hoor je de piepjes nix aan de hand nix beweegd dan ga ik binden en gaat ie staart servo weer draaien als ik geen input geef wat kan het zijn?

En, toevallig al een oplossing gevonden? Ik zal het nog eens gaan proberen met de aanpassing in de gain-instellingen, daar was ik nog niet aan toegekomen. Maar als er al een andere oplossing is dan ben ik daar ook wel benieuwd naar.

Verder heb ik een probleem met het vermogen, zeker bij het vliegen van meerder lipo's. Bij de eerste gaat het prima, maar bij de tweede en zeker de derde merk je dat hij na 3 minuten het vermogen kwijt begint te raken. Ik laat de motor altijd afkoelen, maar zou die nu toch al brak kunnen zijn?

Heb me tail gears vervangen en gain op -1 gezet en vliegt nu weer lekker.
Maar de servo blijft nog steeds zoeken zonder input. Het vermogen daar heb ik geen last van
hij blijft gewoon doorgaan.

Ik heb al mijn servo's schoon gemaakt maar nu doen ze het alle vier niet meer. Na het schoonmaken zat er nog wel beweging in, toen ineens ze er alle vier mee stopte.
Hij bind wel kan ook in het gain menu komen, hoofdmotor loopt ook maar servo's doen helemaal nix.
Wat kan dit veroorzaakt hebben en kan de oplossing zijn?
Zal een deel van het boardje stuk zijn?

Back