14-08-2011 ANSF Modelzeilen MVWoubrugge

Beste zeilvrienden,
Omdat ik niet weet of jullie wel eens op dit forum bij de meetings kijken wil ik op deze plek aangeven dat we as zondag weer een ANSF zeilwedstrijd houden. Zie onderstaande bericht en kijk voor meer info bij meetings.

Modelzeilen M.V.Woubrugge
Zondag 14 augustus gaan we weer modelzeilen aan de Zegerplas-noord in Alphen aan den Rijn.:thumbsup:
Het betreft hier de 4e ANSF wedstrijd 2011.

Lokatie aan de Burg.Bruinslotsingel. Optuigen vanaf 10.00 uur. Starten 11.00 uur.
Parkeerplaats aan de waterkant naast de Chinese pagode en t.o. Cafè / terras 'Amigo' voor je natje en droogje.

We hopen op een flinke deelname en uiteraard goed zeilweer.

Tot ziens aan de waterkant.
Dirk van Berkel, zeilcommissie MVW.

Geplaatst door :pc: Joost van Donk
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Moet van 2009 geleden zijn dat ik nog eens ben gaan zeilen... heb wel 2 zeilboten vaarklaar staan... maar helaas zondag reeds andere plannen.... tja als een aankondiging slechts 3 dagen op voorhand komt.... jammer.

PS is zo'n zeildag toegankelijk voor eender welk type zeilboot, of wordt er enkel in bepaalde klassen gevaren? Want hoewel ik 2 boten heb (zelfbouw) die erg leuk en goed varen, vallen die niet in een bepaalde klasse...

Ja, zeker jammer.
Om een volgende keer niet te laat te zijn hierbij alvast de 5e en 6e ANSF wedstrijd in 2011.
5e ANSF 2011 is op 25 september ook op de Zegerplas in Alphen aan den Rijn.
6e ANSF 2011 is op 6 november en dan op de Braassemmermeer in Roelofarendsveen.

De ANSF wedstrijd is voor alle soorten en maten modelzeilboten. De nadruk ligt op de gezelligheid en minder op het wedstrijd element. Hoewel......
Enige kennis van de wedstrijdzeilregels wordt zeer op prijs gesteld, zodat we allemaal aan het eind van de dag zonder schade aan de zeilboten naar huis kunnen . Uiteraard is er voldoende expertische aanwezig om beginnende wedstrijdzeiler enige basisregels bij te brengen.

Dus iedereen is van harte uitgenodigd om mee te doen.
full

verslag

Een kort verslagje: 14-8-2011 4e ANSF Modelzeilwedstrijd
De dag begon wat regenachtig, maar bij de eerste start was het al droog en een uurtje later scheen de zon. De wind trok tijdens de wedstrijden aan van 2 naar 3 bf dus prima zeilweer. Een leeg zenderaccupakket werd onderling snel opgelost en zelfs een deelnemer zonder boot kon aan een M-Klasse geholpen worden (Max bedankt) zodat we konden starten met 10 deelnemers.

Door het mooie weer was er behoorlijk wat belangstelling van het publiek en de bekende vragen waren al snel aan de waterkant te horen. De meeste gestelde vraag was: zit er ook een motor in?

Door materiaal pech (ABN AMRO) en vroeg naar huis (Ned 61) eindigden we met 8 deelnemers.
Met een versnapering in de hand konden we terug kijken op een prachtige en gezellige dag.:smile:
Dirk en John bedankt voor de prima organisatie en de uitdagende baan.
Tot 25 september bij de 5e ANSF wedstrijd van 2011.
Dan weer op de Zegerplas in Alphen aan den Rijn.
Joost :bye:
full

full

full

Back