145 mah 1s of 2s lipo laden

Beste hobby genoten,

Ik heb een probleempje :(
Ik heb heb apache lader voor lipos maar die is minimaal 250mah laad,
Nu heb ik 2 lipootjes besteld van 145mah van polyquest 1s en 2s.
Weet iemand een truuk om ze te laden met die lader of met een stab. voeding.?

Groeten Hanskez

To bee ore NOT to Bee

dan zul je moeten kijken of je de oude apache 1500 lader ergens nog kan uithalen, deze heeft als laagste laadstroom 110 mah

Wat je zou kunnen doen is er voor het laden een een 1s2p pakketje van maken...290mAh...

Groeten,
Gerben

Daar dacht ik ook aan, maar dan moet je wel elke keer de accu's tot een gelijk voltage ontladen. Erg vervelende klus.

Ik heb bijna hetzelfde. Ik heb een 3s1p 140 pakket. Die kan ik nog met 100mAh op mijn orbit laden maar mijn 3s1p 60mAh dan??? Daar is gewoon geen lader voor...

Tsk tsk.. das voor jouw als electronica expert toch geeen probleem?
[Alweeer een projectje erbij.. arme vriendin!]

@Tadango:

Alledrie de 60 mA cellen een eigen (JST) stekker geven, dan twee snoertjes maken, een om de cellen parallel mee te schakelen (laden) en een om serieel te schakelen (voor het gebruik)
Indien de cellen altijd parallel worden geladen en ze alledrie TEGELIJK serieel gebruikt/ontladen worden dan is dit geen enkel probleem
Parallel laden is zelfs beter dan een pakket serieel laden.....
In dit geval is dus een laadstroom van 180 mA nodig bij parallel laden, een laadstroom van 200 mA zoals op alle laders aanwezig is moet geen probleem geven
Dus parallel geschakeld laden op 1s(3,7V)/200mA

Peter

Ik ga me even mooie kleine cellen kopen om daar dan per cel een stekker aan te zetten. Dan ook nog een verloop kabel om alle 3 weer in serie te schakelen zeker! Accu moet maar 6 gram zijn TOTAAL dus geen stekkers ;)

Tsja, er is echter geen 3s/60 mA lader in de handel voor zover ik weet en als je de MICRO stekkertjes gebruikt zoals verkocht op www.bsdmicrorc.com dan is het gewicht verwaarloosbaar...

2mmpolarized.JPG

Heb net acht van die stekkers op de weegschaal gegooid maar die wil dan nog niet van naar 1 gram....
Zes stekkertjes met snoer komt dus hooguit op 1 gram extra gewicht,

Peter

Back