14cyl Bearcat?

Hoi allen,

Heeft iemand een idee hoe het is afgelopen met de Bearcat voorzien van een zelfgebouwde 14-cyl stermotor? Die was gecrashed ik dacht op de vliegshow georganiseerd op Broken Wings.

De motor leek er plots mee te stoppen alvorens onfortuinlijk neer te komen met ingetrokken landingsgestel.

Ben gewoon nieuwsgierig aangezien dit een schitterende kist was... is!?

grt,

Tjen

hmm, de enige bearcat die ik ken is die van Ron Ton van de FMS, moet je echt van dichtbij bekijken. Waanzinnig gedetailleerd. Maar ik hoop niet dat deze echt gecrasht is?!?!?! Het filmpje is trouwens gemaakt door mijn vliegmaatje Dave.

:cry: ..........hoop uurtjes door de plee............commentaar klinkt niet goed.....afgeschreven?

Lijkt alsof motor aandrijfas gebroken is, propeller draaid nog rond.

Is idd zwaar balen als je dit overkomt.Het geluid van deze motor is waanzinnig en ook de kist ziet er fantastisch uit.Ik heb alleen 1 opmerking cq waarschuwing dat de piloot en z'n helper een hele GROTE FOUT maken.Ik heb het zelf eens meegemaakt dat de propeller op een tartan 44cc explodeerde en ik voelde het propellerblad langs m'n voorhoofd vliegen.Ben dus echt door het oog van de naald gekropen wat ZEER ERNSTIG LEDSEL betreft.Om maar niet te spreken over het met de dood bekopen.Wees verstandig en ga achter een draaiende prop staan.

aaaargggh!! wat een verschrikkelijk filmpje om te zien :cry: . Al die uren werk die erin zaten, zowel in de kist als in de zelfgemaakte 14 cilinder stermotor. Ik zal eens navragen op de club wat er van over is...

heb hem zien vallen is echt kloote
dat dat paaltje daar moest staan
de onderdelen lagen zeker 100 meter veder op
en de weg ligt daar hoger dan de omringende velden
kun je na gaan hoe hard die klap was

inderdaad, heb de crash ook zien gebeuren, erg jammer, ze waren juist bezig dat het het paradepaartdje was van de club, ook had het een zeer speciaal intrekbaar landingsgestel :(
is idd tegen een paaltje gevlogen, hij kon anders nog een buiklanding doen, maar jah, dat paaltjen eh :(
toen ik er passeerde lagen de brokstukken inderdaad zoals Bert al zei 100den meter van elkaar verspreid :(

greets!

Ik heb begrepen van Dolf S , dat Ron T zijn Bearcat op nieuw zou gaan bouwen maar dan niet met de 14 Cyl eigenbouw motor maar met een Moki stermotor , maar dit is wat er in sept 2006 gezegt werd maar dat kan ondertussen al weer veranderd zijn :?

Maar het blijft zonde van zo'n mooie kist.

hmm.... zou wel zonde zijn ik vind dat die 14 cyl. de kist juist dat beetje extra geeft en hem zo speciaal maakt.

groet,

Roy

Tja wellicht zijn de kosten en de efford niet meer de moeite waard om deze 14 pitter weer nieuw leven in te blazen. Daarbij is een Moki 5 cyl. een zeer mooi alternatief.

maar...

zou wel zonde zijn ik vind dat die 14 cyl. de kist juist dat beetje extra geeft en hem zo speciaal maakt.

groet,

Mee eens!!

is idd eeuwig zonde wat daar in Willebroek gebeurd is... (je maag draait om)
:cry:
Als dat opnieuw gaat lukken met de Moki stermotor wordt dit (Ron zijn bouwkunsten kennende)
waarschijnlijk wel weer een supermodel!

Tijdje terug op Spaarnwoude een van zijn laatste creaties mogen aanschouwen
de Vailly Aviation Hawker Typhoon met een 3W 70cc en eigenbouw vertraging :yes:
Waanzinnig geluid! :yes: :yes: :yes:

P1010083.JPG

P1010090.JPG

Dit maakt gelukkig weer veel goed!

Groet, Ralf

Back