14s esc en motor gezocht voor 800 size

Hallo iedereen

Ik ben opzoek naar een 14s esc voor een 800 size heli dus 160 of 200a lijkt me dan.. ik heb al gevonden

Yge 160

Kontronik cool kosmik 160 en 200a

Scorpion Commander V 59V 160A ESC (OPTO)

Maar zijn er nog die 14s hebben? Jeti ofzo castle niet denk ik zelf als ik goed gekeken heb...

Grtj Joeri

Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf geen ervaring mee, tot nu toe werken ze probleemloos bij mij.
Zijn naar mijn mening toch drie van de betere ESC merken die jij opnoemt.
Succes met het maken van je keuze.

Mvg. Freddie

Ja die scorpion zijn veel problemen mee heb ik horen zeggen wat er van waar is kan ik niet bevestigen aangezien ik er geen heb en zelfs nog geen heb gezien van de nieuwe modellen...

logo 800 motor

Hallo Iedereen

ik ben opzoek naar een motor voor een logo 800. er zijn enkele suggesties van mikado zelf zoals een scorpion.. maar over de scorpion 5035-380 heb ik niet veel goeds gehoord. zoals om de 10 vluchten de lagers smeren etc etc.. ik had al gekeken naar een xnova die staan me wel aan. alleen dan wordt mijn headspeed wat te hoog de laagste kv die xnova heeft is 460kv.

nu met welke pinion wordt de heli aangedreven met een scorpion 5035-380. want als je de headspeed gaat berekenen met een 17t pinion met die scorpion kom je vlot aan de 2000t/min in het begin van de vlucht. en een 800 mag normaal max 1800t/min hebben klopt dit ? en zo ja waarom raden ze dan die scorpion aan??

nu ik had gezien bij deze xnova kan je hem bestellen met een speciale as voor een logo 700/800 dusja zou hij er ook voor kunnen dienen lijkt mij. maar op welke manier.... onderaan de link zie je dat hij met as voor logo te krijgen is.

Xnova XTS 4535-460 4+5YY - 6mm Welle - World-of-Heli

als iemand me hier even mee kan/wil helpen zou fijn zijn...

andere suggesties voor motoren mag ook liefst niet te duur dus geen pyro competition enzo dat gaat me er wat over voor de moment mss later nog ..

grt Joeri

even 2 zaken samengevoegd, houdt het verhaal duidelijk ;-)

Laatst bewerkt:
Dat zie je zowieso vaak op zeer specifieke vragen..

Hoeveel 800 heli's vliegen er nu, en hoelang al?
Kortweg, hoeveel mensen hebben ervaringen met 14 s setups die daarin thuishoren?
Dat zijn geen extreem grote aantallen.

Veel in het 800 gebied is nog wat vaag.
Bijvoorbeeld, Er zijn nog geen mensen op dit forum geweest die er iets te zwakke hk servo's in hebben gezet. Bij de 6 en 700 is dat allemaal al uitgekauwd en vaak gedaan.
de grenzen van wat kan, en niet kan zijn duidelijker

Kortweg, je zal hierin ook zelf moeten onderzoeken, en misschien zelfs zelf moeten proberen.
800 is nu eenmaal geen 250'er ;-)

De YGE esc icm Vbar governor is net zo goed, zij het niet beter als een Kontronik hoor...

Wat voor features mis je bij de YGE die je écht nodig denkt te hebben?

Standaard 5035 scorpion motor is prima voor wat jij ermee gaat doen.
Ik heb wel eens harder gevlogen met minder...;)

14s esc yge 160hv vs kontronik kosmik 160/200

Iemand die me uit mijn dilemma kan helpen? :s ik zit er al enkele maanden over te denken maar ik weet het niet.... ik zoek een 14s esc voor een 800size heli... iemand? :o

grtj Joeri

graag alles wat in 1 onderwerp past, ook in 1 topic houden
meerdere topics voor eenzelfde vraag werkt alleen maar verwarrend.

Wat zoek je nu eigenlijk?
Er zijn talloze fora waar de setup van bv. de logo xxtreme is besproken tot in de kleinste details, enige wat je hoeft te doen is jouw wensen te vergelijken en je hebt een passende setup. Google is your best friend... Smeren motorlagers is weer andere discussie, ik doe het niet en deze lopen zonder problemen honderden vluchten. Worden ze slecht dan duw je er nieuwe in. Succes

Ja eigenlijk vraag ik me alleen nog maar af als een 160a op 14s genoeg is voor een 800 size.... ik vlieg echt geen hard 3d en ook geen smash 3d

Tja, hoeveel helimotors slijt jij these days Ron? Ik ga uit van eigen ervaring en van talloze heli vrienden die hun heli absoluut tot de max vliegen....non of them oils!
Ontopic--> Jawel een 160hv regelaar is meer dan voldoende om je 800 size in de lucht te houden. Kontronik en YGE op zeker, rest theoretisch gezien waarschijnlijk ook. Check de specs of de te kiezen motor en kijk of het past. Succes

Back