152VO Fooling

Dank je Jan! Ik ben ook zelf erg tevreden met hoe het geworden is. Maar ja, je blijft een schaalbouwer hé, of het nu een duikboot of een speedboot is .. ;)

Hoe is het met jou FooLing's, al begonnen?

Ja ik praat wel ins in de wij vorm, erg kinderachtig allemaal , idd niks mee doen verder , ik ga gewoon veder met de bootjes net zoals aeronaut doet een hydro staat al in de tekening...
Nee helaas van het weekend kwam het er niet van, mijn harley deed piep paf poef . mooi vliegweer .... vd week even proberen dan verder met wat pimp up leuk stuurtje en gashendel gemaakt uit alu maak ik ook setje vanvoor de liefhebber want die zijn er helaas nog niet veel in nederland , blijft een beetje achter met wat ik gehoopt had , en als alles goed vaart maar eens een meet houden ? msg wel leuk

jouw Fooling is wel weer erg mooi geworden met de BB hoor mooi gedaan., plaatjes blijven posten want anders komt er in Nederland niets van tenslotte hebben we hier genoeg water , hoeven we niet voor naar duitsland denk ik

Grts

Rob

Dank je Jan! Ik ben ook zelf erg tevreden met hoe het geworden is. Maar ja, je blijft een schaalbouwer hé, of het nu een duikboot of een speedboot is .. ;)

Hoe is het met jou FooLing's, al begonnen?

ik ben aan het verzamelen, en nog even wat bouwtijd aan de zeilboot,die heeft nog een paar probleempjes.
Maar deze zomer wordt er zeker gezaagd en geplakt!!
waar had jij het staatstuk vandaan??

gr jan

Jan, heel eenvoudig. TFL heeft er één zonder motor er op geschroefd (die met die foeilelijke kap) en één met motor (die zonder kap). Die motor is van het outrunnen-type (buitenloper of 'fietsbel'). Daarbij staat het anker stil, en draaien de magneten daar omheen. De buitenkant van de motor draait dus = buitenloper = outrunner.

[edit] O ja, mocht je gaan bestellen bij OSE of TFL bestel er dan gelijk twee metaal-teflon lagers bij, 4mm binnen 6mm buiten. Ga je nodig hebben ..... [/edit]

Laatst bewerkt:
Jan, heel eenvoudig. TFL heeft er één zonder motor er op geschroefd (die met die foeilelijke kap) en één met motor (die zonder kap). Die motor is van het outrunnen-type (buitenloper of 'fietsbel'). Daarbij staat het anker stil, en draaien de magneten daar omheen. De buitenkant van de motor draait dus = buitenloper = outrunner.

[edit] O ja, mocht je gaan bestellen bij OSE of TFL bestel er dan gelijk twee metaal-teflon lagers bij, 4mm binnen 6mm buiten. Ga je nodig hebben ..... [/edit]

ik heb mijn graupner outboard ook wat opgeleukt met lagertje en teflon buisje en blijft dan ook goed hoor , maar zon alu bb is wel wat mooier en degelijker, hoewel de spelling etc me wel tegenviel

Back