15cc benzine motor op Carl Goldberg extra 300 ?

Ik ben bezig met de bouw van een Extra 300 van Carl goldberg.

Nu is mijn vraag, kan ik hier een RCGF 15cc benzine motor op plaatsen, of zal deze te weinig power hebben?

Specs van de extra;
172cm

gewicht, iets van een 4300 gram.

manual zegt voor 10 tot 13cc 2takt methanol, en 15 tot 20cc viertakt..
 
ik heb die extra gevlogen, met een 20 cc 4T en een 25 cc 4T

vliegen zal hij wel met je motor, maar verwacht er geen extreme prestaties van.
 
gewoon wat rondvliegen, een looping en rolls, verder niets spectaculairs.
zou dit dan lukken,heb ook een 20 cc viertakt asp,zou die dan beter zijn?
 
morgen begin ik de extra te bespannen, keuze is toch de ASP geworden, normaal met een 14x9 3 blads prop, even zien of hij die zonder moeite rondkrijgt..
 
als ik zo vrij mag zijn,

op de CG extra, ben je beter af met een 2 blads.

die levert net even meer trust als een drieblad,

om het geluid hoef je het niet te laten, en om de grondspeling ook niet.
 
Hoi Sukhoi,

Ik ben ook bezig met een CG 1.4 mtr en heb gekozen voor een ASP 120 4T (20cc)
De nieuwe motor heb nu ongeveer 1½ L laten drinken , hij doet het prima en is al aardig los aan het komen.
Nog een paar weken en mijn ULTI is klaar , ben benieuwd.
Zal wel knikkende knieën worden.

Succes met je ULTI.
 
Hier even een foto van hoe de Extra er nu bijstaat.
Ik denk dat de power voldoende zal zijn voor gewone kunstvlucht.

Gewicht zit nu op 3,7kg, ontbreekt nog prop, spinner, rx, rx accu.. Valt goed mee denk ik..

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top