16 september: Sanicole airshow

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door Frank Stevens, 13 sep 2012.

  1. Frank Stevens

    Frank Stevens

    Lid geworden:
    17 sep 2002
    Berichten:
    2.035
    Locatie:
    Soerendonk, het leukste gat van Nederland!
  2. robj28

    robj28

    Lid geworden:
    10 nov 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lelystad
    Misschien dat ik zondag wel ga kijken vind vliegshows altijd wel leuk om te zien.
    Zeker weet ik dat nog niet dit wegens de rij afstand en het weer.
     
  3. Lt.Lowenfast

    Lt.Lowenfast

    Lid geworden:
    9 mrt 2006
    Berichten:
    639
    Locatie:
    Breda,de Parel van het Zuiden
    Albatros L-39 down

    Voor het Breitling team zal het wel niet doorgaan.
    Er is er een bij Valkenswaard naar beneden gekomen, bemanning is gesprongen.

    Greetz,
    Frank
     
  4. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    530
    Locatie:
    Stein, Limburg
    Breidling team heeft inderdaad niet gevlogen. Reden (genoemd door speaker); 1 kist verongelukt (al genoemd door Frank) en reserve kist had een technisch defect.
    Ook zijn nog enkele andere performances niet doorgegaan;
    - Spitfire en Hawker Hunter van de NL luchtmacht
    - Red Star Rebels (GB)
    - BAE Hawk en King Air (RAF GB)
    - T-28 Duo (Belgiƫ)

    Ik vond het persoonlijk een tamelijk "mager" programma (zeker gezien de entreeprijs van 25 euro) en mede door het wegvallen van de bovengenoemde performers viel het mij uiteindelijk toch wel tegen.
    Het weer was gelukkig erg goed op zondag maar door de hele dag tegenlicht is deze locatie minder geschikt voor fotograferen / filmen. Na afloop door vele files ruim anderhalf uur gedaan over een afstand van 60km.
    Voor mij in ieder geval geen volgende keer "Sanicole" meer :(
     
  5. Frank Stevens

    Frank Stevens

    Lid geworden:
    17 sep 2002
    Berichten:
    2.035
    Locatie:
    Soerendonk, het leukste gat van Nederland!
    Nou, ik heb anders gisteren een hele leuke dag gehad en genoten van het gebeuren wat we wel te zien kregen.
    Persoonlijk vond ik de Aerostars met hun yak50's het hoogtepunt. Gedurende hun show waren er totaal geen dooie momenten. Er gebeurde vanalles.
    Het RF4 duo was ook schitterend.

    Volgend jaar weer...

    Frank
     
  6. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    530
    Locatie:
    Stein, Limburg
    Misschien dat ik een beetje verwend ben geraakt maar als ik vergelijk met andere shows was het programma "vrij magertjes" en de entree "vrij hoog".
    De performers die er waren gaven een degelijke show maar er ontbraken "echte publiekstrekkers" (mede door uitvallen Breitling team bv) en er was bv geen echte static show.
    Vergelijk deze show maar eens met die in Koksijde of met onze eigen Luchtmachtdagen..... Die bieden veel meer spektakel en show voor heel veel minder geld (resp. 10 euro en gratis!).
    Persoonlijk vind ik die entreeprijs niet zo'n probleem (de benzine om helemaal naar Koksijde te rijden kost een veelvoud van de entreeprijs) maar voor de hoogste entreeprijs voor een vliegshow in Europa (!) had ik hogere verwachtingen van de show...
    Zelfs de twee uur durende (en helaas verregende) "sunset show" op vrijdag avond moest 25 euro kosten...
    Maar belangrijkste reden voor mij persoonlijk om niet meer te gaan is het gegeven dat het nagenoeg onmogelijk is om (vanuit de voor publiek beschikbare plaatsen) fatsoenlijke foto's of video te schieten doordat je de hele tijd tegen de zon zit in te kijken en er dus alleen zwarte silhouetten te zien zijn.
    Was overigens wel grappig om te zien toen ik even achter me keek naar het publiek; het leek wel of we op een "foute" bijeenkomst terecht waren gekomen...iedereen stond met schuin geheven arm te kijken... (natuurlijk om naar de hemel te kunnen kijken en de zon iets af te schermen maar het zag wel opmerkelijk uit...)
     
  7. Mr Shy Guy 3D

    Mr Shy Guy 3D

    Lid geworden:
    4 dec 2008
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Oosterhout
    We hebben nog wel een plekkie Frank, kan naast de NF5...

    groeten Fransie:rolling:

     
  8. Lt.Lowenfast

    Lt.Lowenfast

    Lid geworden:
    9 mrt 2006
    Berichten:
    639
    Locatie:
    Breda,de Parel van het Zuiden
    L-39 Albatros down

    Zal wel niet naar Gilze komen Frans, maar plek hebben we zat op de dispersal he.. :)
    Hij ligt nu op Woensdrecht voor onderzoek.

    De inkom van 25,- weerhield mij er overigens ook van om naar Sanicole te gaan hoor.


    Greetz,
    Frank
     
  9. RUFTER

    RUFTER

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Diest (BE)
    Dat technisch defect is blijkbaar veroorzaakt door een dronken amerikaanse militair die het nodig vond om 2 L-39's te rammen met zijn truck...
     
  10. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    530
    Locatie:
    Stein, Limburg
    Video vliegshow

    Voor iedereen die er niet bij kon / wilde zijn; een kleine samenvatting (27min) van vrijwel alle performers van de Sanicole airshow.
    Enjoy!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina