18 januari 2014 : Indoor Manege wedstrijd

Op 18 januari 2014 organiseren de Truggy Masters in samenwerking met Main Meetings Raalte een indoor/manege wedstrijd.

Deze wedstrijd is toegankelijk voor:
- 1:8 truggy & buggy nitro
- 1:8 truggy & buggy electro

Aangezien de huur van de faciliteiten aanzienlijk is, is het inschrijfgeld afhankelijk van het aantal rijders die mee zullen doen aan deze wedstrijd (zie ook op de flyer). Natuurlijk verwachten wij een grote opkomst van minimaal 50 rijders.

Inschrijven voor deze wedstrijd via onderstaande link:
Truggy Masters | Inschrijving 18 januari 2014

Voor een overzicht van de ingeschreven rijders:
https://docs.google.com/spreadsheet/pub?key=0AhQ-yxAfUuAIdGV3dGtiay1JdmUtV3JkRnJjTE90emc&output=html

2014_1.jpg

Al goed op weg met de inschrijvingen zie ik.
Ik heb geen auto meer die in de juiste klasse zit, dus kan ik niet meedoen :halfrobot:.

Wij, MMR waren aangenaam verrast toen Gerben van Vilsteren bij ons kwam met de vraag of er een 1:8 Buggy / Truggy race gehouden mocht worden in onze thuis haven "de Hell van Holten" .

We hebben de koppen bij elkaar gestoken en kwamen tot een akkoord!

Wat ons betreft gaat het een geweldig feest worden net zoals het normaal bij ons gaat :)

Vriendelijke groet,
Main Meetings Raalte

Laatst bewerkt:
Ook ik ben hier bij.
Zal samen met onze jongens van MMR de baan opbouw doe n.
Groeten Rudy

4 Beta

Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn er ook nog regels aan verbonden zoals motorinhoud en brandstof (% nitro)
Of is het een grote verzameling en knallen met die hap :-D

Zijn er ook nog regels aan verbonden zoals motorinhoud en brandstof (% nitro)
Of is het een grote verzameling en knallen met die hap :-D

Binnen de 1:8 offroad is het % nitro altijd vrij geweest, je ziet vooral veel 25 % en 30% voorbij komen. Enkelen rijden op 33%.

Motorinhoud is ook vrij, maar ook hierbij zal je vooral 3,5cc / .21 motoren voorbij zien komen. Grotere motoren gebruiken veel meer brandstof en dan zal je vaker pitstops moeten maken.

Het zal voor deze wedstrijd dus geen voordelen -of nadelen opleveren. Mocht dat wel zo zijn kan de wedstrijdleiding daar altijd een stokje voor steken (maar dan moet het wel een opvallend groot voordeel zijn :D).

Klinkt logisch indd, dan heeft een grotere motorinhoud heen voordeel.
Ik heb in het verleden wel electro wedstrijden gereden en daar duurde een heat rond de vijf, zes minuten omdat een accu toen niet langer mee gingen in een wedstrijd situatie.
Is het zo dat een wedstrijd met brandstof motoren altijd een pitstop bevatten?

Klinkt logisch indd, dan heeft een grotere motorinhoud heen voordeel.
Ik heb in het verleden wel electro wedstrijden gereden en daar duurde een heat rond de vijf, zes minuten omdat een accu toen niet langer mee gingen in een wedstrijd situatie.
Is het zo dat een wedstrijd met brandstof motoren altijd een pitstop bevatten?

Kwalificaties zijn 5 minuten,
Finales 15 minuten, 20 minuten en de grote finale 30 minuten...dus ja, er worden zeker pitstops gemaakt. Zo'n pitstop kost je ongeveer 20 seconden inclusief binnen rijden en uitrijden pitstraat dus een paar pitstops minder kan veel schelen.

Back