180gr Rubber Launch Glider

Laatst was ik lekker aan het vliegen, toen er 2 gepensioneerde mensen naar het veld kwamen om te gaan zweefvliegen. Ze brachten een heel mooi en strak vormgegeven ARF zwevertje mee... Hoe noemen jullie dat? Een 'RLG' ? Werd iig met een elastiek omhoog geschoten.. :)

Hij woog 180 gram, en had een spanwijdte van zo'n 120 tot 140 cm, koolstof staartboom en V-tail. De vleugel was voorzien van redelijke V-stelling verdeeld over 5 subtiele 'knikjes' en is bespannen met groen/roze Ora-light als ik me niet vergis... Al met al een prachtig ding!

Wie weet welke fabrikant dit (of soortgelijk) model op de markt brengt?

Tekeningen van zo'n model zijn ook altijd welkom! Zoek eigenlijk op deze manier informatie over zo'n kistje. Wil hem namelijk zelf gaan bouwen, of zelf ontwerpen...

'the Bug' is inderdaad een leuk model! Had ik al naar zitten kijken, maar persoonlijk zat ik meer te denken aan iets als 'the Gambler'... Deze is namelijk ook als DLG en SAL te gebruiken...toch? Dat is wel een vereiste..

DSCN1921.jpg

http://pease1.sr.unh.edu/aew/rc/Handchuck/

SuperGee it is... :)

Alleen kan ik zelf geen Spyder achtig foam of styro snijden... Zou je zo'n vleugel ook als conventionele ribbenvleugel kunnen bouwen, volledig indekken met balsa beplanking en afwerken met G4 en glasmat? (met de nodige verstevigingen uiteraard, zeker in de wingtip..)

Jorrit,

The Gambler is inderdaad een leuke SAL, of het een echte DLG is en die krachten aan kan weet ik niet.
Onderstaande heb ik al eens vermeld. Een ribben DLG voor een zacht prijsje, Ik wil je niet ontmoedigen maar de SuperGee vereist nogal wat nieuwe technieken om te maken. DLGén is wel prachtig. Vanmiddag hebben Eric en ik zo vanuit het handje een thermiekvlucht gemaakt.

Hmmm de apache is een DLG in ribbenbouw voor een wel zeeeeeer aantrekkelijke prijs als je snel al wat te vliegen wilt hebben. Hij zal denk ik niet de prestaties van de Super Gee halen maar de prijs lokt wel!!!http://shop.lindinger.at/productdet...e=X&Pcode=&description=&Pbesnrlf=&PPP=20&SP=0

Back