Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Nee ik ben bezig met de test van de Vapextech batterijen en de kabels zijn naar mijn mening veel te dun voor de 30 ampere die hij kan leveren.
Dus de vraag is: is het 'maximale' amperage van de 18AWG 18 ampere?
en dat AWG voor American Wire Gauge staat wist ik niet
Hoe dikker de koperdraad hoe meer stroom erdoor kan lopen. Koper is wel een goede geleider maar het heeft wel degelijk weerstand. Als je door een dunne draad veel stroom laat gaan zal die draad warm worden. Bij heel veel stroom zal de draad zelfs smelten.
Om nu de weerstand van je draden zo laag mogelijk te houden moet je zo dik mogelijke draden gebruiken. Je kunt dus het beste ook voor maar 1Amp hele dikke draden gebruiken. Helaas komt er dan een ander probleem om de hoek. Hoe dikker de draad hoe zwaarder hij is! Voor toepassingen waar gewicht geen probleem is zal je dus het liefst zo dik mogelijke kabels kiezen. Is gewicht wel een belangrijke factor dan zal je een compromis moeten sluiten. Je gebruikt dan dunnere kabel maar toch nog dik genoeg om te grote verliezen te voorkomen.
Over het algemeen wordt een regel aangehouden van ongeveer 3A per mm² draaddoorsnede. Met andere woorden als je een draad hebt waarvan het oppervlak van de doorsnede 2mm² is dan kan je er veilig 6Amp door laten lopen. Een draad met een diameter van 4mm zal dus ongeveer 38Amp moeten kunnen verwerken.
18AWG is een draad met een diameter van 1mm dus een oppervlak van 0,785mm². De maximum stroom is dan ongeveer 2,335Amp. HIER vindt je een tabel met de AWG en millimeter maten.