18C / 2000mA Kokams.......

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
P

Pjotrrr

Guest
Ansa verkoopt inmiddels de nieuwe Kokam cellen, volgens de website zijn deze 36 amp belastbaar, een 3 S pakket komt op slechts 150 gram :)

Kokam single cell, 2000 mAh, Li-Poly. Each cell: 8.4 x 43 x 74 mm, 50g. Rated for 18C discharge & up to 36 amps maximum current.

Peter

http://www.ansaproducts.co.uk/

Klinkt goed, past wel in mijn Zabarak. Hmmm 150gr (3S1) accu ipv 590gr (10RC2400) alleen dan waarschijnlijk niet te snelladen.
Maar ik kan het niet vinden op de Ansa site?? Wat een rommeltje hebben ze ervan gemaakt. Weet iemand de prijs van zo'n cel?

Jippie :) Ik heb een 3S pakket besteld. Eens kijken hoe snel ze leveren. Op de site staat 11.1V, 20C 2100mAh, 120 gram :) Ik vlieg nu op 9,6V, 20C, 1950mAh, 340 gram. Kan je nagaan, 220 gram winst, meer vermogen (spanning). Wat moet mijn Hunter 400 hier snel meer gaan :) 35A trekt ie dan op +/- 9V.

eeh, even kijken.... (voor zulke techniek boeit me dat niet zo :))

Order Total : £52.99
Shipping : £2.99
Handling : £1.00
Grand Total : £56.98

dus ongeveer 6 euro.. :)

Ik bedenk me net. Accu's voor de Zoom 400? Ultra power :) Normaal zijn 3s 1500 iets van 99 gram toch? Dan moet dit (als het echt 120 ipv 150 is ;)) ook goed willen.

Heb de bestelling net binne, is gaan ansa maar een kokam van 150 gram geworden :( Die kan ook maar 36A aan ipv 42A :(

Heb je nu dus iets gekregen wat je niet besteld hebt?

Ik heb de site ook even bekeken, en de nieuwe ANSA-cellen zien er veel belovend uit. Alleen de prijs schrikt me nog even af. Dan blijf ik voor mijn e-zwevers nog maar even de 1600mAh 4/5 cellen gebruiken.
Maar dit is een ontwikkeling die ik zeker blijf volgen. Als de prijs nog iets zou zakken dan ga ik het zeker overwegen. Het vermogen wat ik met 1 van mijn e-zwevers trek is 25-30 A, dus daarmee zouden de ANSA-Lipo's niet al te veel te lijden hebben, en dus een langere levensduur hebben.
Ik blijf lurken :wink:

De nieuwere kokams van 3s1p voor 190 gram kunnen 46A aan!! , De ansa's zouden 42 aan kunnen voor 120gram en de kokams van 150 gram zouden 36A aan kunnen. Dus ansa is de beste keuze :) Alleen die had ik besteld maar zijn nu duurder geworden (ik had ze voor 52 besteld, zijn nu 60) en de kokams die ik heb gekregen kosten 57. Ik heb nog geen bericht terug op mijn email dus nog even wachten met de verklaring.....

Nogmaals een email gestuurd. Dit keer met : ik wil nog wel een keer ansa's bestellen als ik korting krijg ;) Misschien dat ze daar iets sneller op reageren :)

Back