190mm Tamiya naar 200mm door andere Wheel Adapters

• Topicstarter Topicstarter GT4Ever
  • Startdatum Startdatum
G

GT4Ever

Guest
Hallo,

Ik heb een Tamiya TG-10, dit is een 190mm brede auto. Nou is dit soms vervelend met het uitzoeken van een nieuwe kap. De meeste zijn 200mm. Deze passen natuurlijk wel maar het zit er raar uit omdat de willen te ver naar binnen vallen. Nou heb ik dit nooit echt een probleem gevonden dus ik heb nooit de moeite genomen om mijn willen naar 200mm te zetten.

Maar een tijdje geleden heb ik mijn auto getuned. Er zit nu een andere/veel grotere uitlaat op mijn auto. Deze steekt aan de zijkant net iets voorbij de wielen. Ten eerste passen hierdoor 190mm bodies niet meer op mijn auto. Maar nog veel erger is dat wanneer ik met de zijkant van de auto zou crashen de klap wordt opgevangen door mijn uitlaat en niet door de wielen. Daarom wil ik nu toch maar mijn auto tot een 200mm auto maken.

Nou zijn hier natuurlijk offset wielen voor te krijgen, maar dit houd wel in dat ik dan mijn oude velgen niet meer zou moeten gebruiken. Daarom lijkt het mij een betere oplossing als de wiel adaptors aan alle kanten 0,5 cm groter(dikker) zouden zijn. Dit lijkt mij ook een vrij simpele voor de hand liggende oplossing. Maar wanneer ik naar wieladaptor zoek voor een Tamiya dan vindt ik alleen maar 12mm brede (dit is de standaard maat). En ik zou dus graag 17mm brede wieladaptors willen hebben.

Heeft iemand enig idee of deze te krijgen zijn? Of is er misschien een andere nog betere oplossing?

Ik ben dus op zoek naar zoiets:
http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=53056
maar dan 17mm breed.

Laatst bewerkt door een moderator:
Elk onroad chassis gebruikt toch de 12mm meenemers? 17mm wordt gebruikt voor offroad wagens.

Wat jij nodig hebt zijn 12mm wielmeenemers met die extra diep zijn. Die kan je wel vinden, normaal heeft je LHS die wel. Maar dan zit je met het probleem dat je wielmoer niet meer volledig op de as kan geschroefd worden. En dus trilt deze los. Of je moet langere wielassen kopen...

Elk onroad chassis gebruikt toch de 12mm meenemers? 17mm wordt gebruikt voor offroad wagens.

Wat jij nodig hebt zijn 12mm wielmeenemers met die extra diep zijn. Die kan je wel vinden, normaal heeft je LHS die wel. Maar dan zit je met het probleem dat je wielmoer niet meer volledig op de as kan geschroefd worden. En dus trilt deze los. Of je moet langere wielassen kopen...

Beetje late reactie, maar bedankt voor je reactie.
Ik bedoel inderdaad diepere wil meenemers. Ik had er inderdaad nog geen eens aan gedacht dat mijn wilassen dan ook langer moeten worden. Is opzich geen probleem, maar ik hoop dat deze universeel zijn, het wordt anders nog wel ingewikkeld om deze te vinden voor mijn auto (is inmiddels wel een jaar of 8 oud).

Heeft LHS ook een webshop? Ik kan namelijk geen website van hun vinden.

Laatst bewerkt door een moderator:
haha :lol: LHS is je local hobby shop oftewel de modelbouwwinkel-om-de-hoek :wink: Geen wonder dat je geen website vond.

er zijn inderdaad dikkere wielmeenemers voor. je zou dan bij de lokale bouwmarkt normale m5 (geloof m5 tenminste ik kan het fout hebben) borgmoertjes halen. met wat ringetjes. Dan doe je je wiel erop. ringetje om de as en vervolgens monteer je de borgmoer met het rubber ringetje naar binnen toe dus eigenlijk verkeerd om. dit zal denk ik ook wel werken. en anders doet een beetje (niet te sterke) loctite wonderen

haha :lol: LHS is je local hobby shop oftewel de modelbouwwinkel-om-de-hoek :wink: Geen wonder dat je geen website vond.

Ok, nu voel ik me dom :mrgreen:.
Ik heb wel een LHS maar die is waardeloos. Heeft niet veel op voorraad, en als je daar iets besteld moet je niet raar staan te kijken als je een half jaar moet wachten op je bestelling (en dit is niet overdreven, het is me eerder gebeurt).

er zijn inderdaad dikkere wielmeenemers voor. je zou dan bij de lokale bouwmarkt normale m5 (geloof m5 tenminste ik kan het fout hebben) borgmoertjes halen. met wat ringetjes. Dan doe je je wiel erop. ringetje om de as en vervolgens monteer je de borgmoer met het rubber ringetje naar binnen toe dus eigenlijk verkeerd om. dit zal denk ik ook wel werken. en anders doet een beetje (niet te sterke) loctite wonderen

Ik ga dit weekend maar eens even wat proberen te knutselen. :-D Bedankt!

Back